Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 22:16
  #12229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Jag vet inte riktigt hur rättegångar eller häktningar går till.

Chrille har ju förhörts som jag förstår det.
Men Jocke ska komma som vittne imorgon?
Kommer Linnea också att tala någonstans/någon gång?
Självklart blir hon förhörd precis som alla andra iblandade. Du tror väl inte snuten bara sitter och glor utan att fråga om hennes sida av händelsen. Sen om Linnea kommer uttala sig offentligt kan ju inte vi veta. Förhoppningvis gör hon det när hon kan och känner för det.
Citera
2024-01-04, 22:16
  #12230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Överklagade inte Chrippa häktning? Hade inte hjälpt men hade sett bättre ut.

Snälla läs häktesprotokollet igen.
Står tydligt att han förnekar brottet och emotsäger sig häktning
Citera
2024-01-04, 22:20
  #12231
Avstängd
styckets avatar
Är Chrippa Sveriges mest aktuella man idag?

Verkar onekligen så!

Flera gånger mer läsare i denna tråden än alla andra på aktuella ämnen.

Bigup, att det är så många som bryr sig säger en hel del.
Citera
2024-01-04, 22:23
  #12232
Medlem
För att vara en så total psyco, borderline och allt annat som tillskrivits henne, så sköter hon ju detta snyggt! Vet att advokat ger henne råd och stöd men hon ju inte internet-förbud.

Får den motsatta sidan att framstå som rent löjligt och barnsligt.

De hade nog trott och hoppats att hon skulle gå ut och berätta, så de kunde elda på mer och kränka henne så mycket de bara kunde.

Väl skött hittills Linnea!
Citera
2024-01-04, 22:29
  #12233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
För att vara en så total psyco, borderline och allt annat som tillskrivits henne, så sköter hon ju detta snyggt! Vet att advokat ger henne råd och stöd men hon ju inte internet-förbud.

Får den motsatta sidan att framstå som rent löjligt och barnsligt.

De hade nog trott och hoppats att hon skulle gå ut och berätta, så de kunde elda på mer och kränka henne så mycket de bara kunde.

Väl skött hittills Linnea!

Ja man märker ju helt klart vem som är den mogna av dem inblandade. Sen är Jocke känd i rättssammanhang och det är inte som den vassaste kniven i lådan
Citera
2024-01-04, 22:34
  #12234
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Finns ingen bild, hon har fabricerat alltihopa själv. Nu ligger hon med rejäl ångest över att ha startat detta, hon trodde nog inte att det skulle bli såhär stort.

Delar den uppfattningen.

Du har hört polisförloppet 29e? Vem som ringde 112? Då vet du vad jsg pratar om.
Citera
2024-01-04, 22:35
  #12235
Medlem
Miys avatar
Vad kan det tänkas bli för straff om nu Linnea hittat på detta?

Hon känns onekligen som en person som skulle kunna kasta sig ned för en trapp och sedan göra en anmälan om misshandel måste jag erkänna.
Citera
2024-01-04, 22:35
  #12236
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Anjo? Snälla rara den tjockisen delar inte ut domar utan det gör en åklagare

Nej, en domstol gör det 😆
__________________
Senast redigerad av Lassemannen33 2024-01-04 kl. 23:11.
Citera
2024-01-04, 22:37
  #12237
Avstängd
Kan meddela att Linnea inte ringde polis den 29e och att det som påstods i larm till polis via andrahandsuppfifter lades ner direkt när de kom till lägenheten.
Citera
2024-01-04, 22:37
  #12238
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RavenDraven
Jag vet inte riktigt hur rättegångar eller häktningar går till.

Chrille har ju förhörts som jag förstår det.
Men Jocke ska komma som vittne imorgon? (eller hur det var... ber om ursäkt om jag har fel...)
Kommer Linnea också att tala någonstans/någon gång?
För att förtydliga: Har Linnéa varit vid medvetande när polis tillkallades under/efter misshandeln så har hon helt enkelt förhörts i samband med det. Det vill man alltid göra så fort som möjligt. Även dokumentera skador. Sen brukar man förhöras fler gånger av olika anledningar, om nya saker uppkommer, minnet tillfrisknar (ganska vanligt att minnen försvinner i början pga trauma exempelvis), om Polisen har saker att fråga eller om man själv har nåt att tillägga eller ändra gällande det man sagt tidigare.

Nu sitter chrippa häktad till iallafall 15 januari. Åklagare har tills dess på sig att bestämma om han ska släppas eller fortsätta vara häktad. Efter åklagare tar sitt beslut om Chrippa ska släppas i väntan på rättegång eller om de har så pass mycket på honom att de väljer hålla kvar honom så tar det några veckor och sedan hålls en rättegång där man ännu en gång går igenom hela händelseförloppet från både Chrippa och Linneas synhåll med bland annat nämndemän och juristdomare som inte tidigare har fått ta del av eller läsa något om fallet för att vara så opartiska och rättvist dömande som möjligt. Chrippa och Linnea kommer även ha varsin advokat på plats.
Sen kommer domen och det tar vanligtvis inte mer än ett par dagar.
Citera
2024-01-04, 22:39
  #12239
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Vad kan det tänkas bli för straff om nu Linnea hittat på detta?

Hon känns onekligen som en person som skulle kunna kasta sig ned för en trapp och sedan göra en anmälan om misshandel måste jag erkänna.

Du är rolig du!
(FB) CHRIPPA, Christofer Berg, Jockibois bror
Citera
2024-01-04, 22:42
  #12240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Vad kan det tänkas bli för straff om nu Linnea hittat på detta?

Hon känns onekligen som en person som skulle kunna kasta sig ned för en trapp och sedan göra en anmälan om misshandel måste jag erkänna.

Det blir nog en civil stämningsansökan där Christoffer får kräva pengar för den tid han suttit inlåst samt förlorad revenue från sin facebook-kanal.
Linnea känns dock som tjejen som om hon inte redan har, snart kommer ha kronkalle i hälarna, så frågan är hur mycket pengar Christoffer kan förvänta sig kunna kamma hem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in