Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-08, 08:40
  #26773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Kanske Linneas hund i Malmö

Ingen dålig monsterdog hon har isåfall. Det där är ju skärsår, inga klösmärken!
Citera
2024-02-08, 08:46
  #26774
Medlem
Jaha, blir det gästrummet hos morsan och farsan för Chrippa nu då? Eller kommer Luggen eller Alex låta honom slagga på soffan?
Citera
2024-02-08, 08:49
  #26775
Medlem
Skyliner.s avatar
3 dagar sedan-
Youtube-karriären blomstrade.
Najs lägenhet.
Leva life med sin dotter.

Idag-
Nope
Nope
Nope

Hur i helvette kan man riskera jobb, hem och barn för en brud?
Kan fan inte förstå det.
Jag har varit kär många gånger i mitt liv, men flertalet av de har ej blivit något av, då det har krockat med avstånd, utbildningar, och annat.
Nu snackar vi inte ens avstånd och plugg,
Nu snackar vi FÖRSÖRJNING, TAK ÖVER HUVUDET, OCH SITT BARN!!!
Helt jävla omöjligt att fatta tankegången.
Citera
2024-02-08, 08:51
  #26776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
3 dagar sedan-
Youtube-karriären blomstrade.
Najs lägenhet.
Leva life med sin dotter.

Idag-
Nope
Nope
Nope

Hur i helvette kan man riskera jobb, hem och barn för en brud?
Kan fan inte förstå det.
Jag har varit kär många gånger i mitt liv, men flertalet av de har ej blivit något av, då det har krockat med avstånd, utbildningar, och annat.
Nu snackar vi inte ens avstånd och plugg,
Nu snackar vi FÖRSÖRJNING, TAK ÖVER HUVUDET, OCH SITT BARN!!!
Helt jävla omöjligt att fatta tankegången.

En normal människa tappar också kärleken till en tjej när hon börjar visa att hon är psykopat och har BPD.
Citera
2024-02-08, 08:54
  #26777
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gummigubben89
Ingen dålig monsterdog hon har isåfall. Det där är ju skärsår, inga klösmärken!

Jag har inte sett den, men hon har väl en amstaff eller en såndär liknande ras. Tror hon har en valp men de har ganska bra tänder.

Är det i senaste yt-video man ser?
Citera
2024-02-08, 08:56
  #26778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
3 dagar sedan-
Youtube-karriären blomstrade.
Najs lägenhet.
Leva life med sin dotter.

Idag-
Nope
Nope
Nope

Hur i helvette kan man riskera jobb, hem och barn för en brud?
Kan fan inte förstå det.
Jag har varit kär många gånger i mitt liv, men flertalet av de har ej blivit något av, då det har krockat med avstånd, utbildningar, och annat.
Nu snackar vi inte ens avstånd och plugg,
Nu snackar vi FÖRSÖRJNING, TAK ÖVER HUVUDET, OCH SITT BARN!!!
Helt jävla omöjligt att fatta tankegången.


Därför att han är en narcissist och bryr sig bara om sig själv och vad han vill. Skulle L säga att hon inte vill ha han, så skulle han fortsätta jaga henne tills han får sin vilja igenom. När han har bestämt sig så är det så och ingen kommer kunna ändra på något.
Citera
2024-02-08, 09:12
  #26779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Han låtsas som ingenting. Fortsätter streama. Hur länge får han bo kvar i lägenheten? Han måste ju leva i det absolut största luftslottet genom tiderna.
Det är verkligen ett jättekonstigt beteende, att verka så oberörd och på det tycka att han har rätt.

Han har nyligen krossat/splittrat sin familj, har genomgått/genomgår en skadad relation med Linnea, suttit i häktet, brustit i sitt föräldrarskap, pajat relationen med barnens mor, han blir ifråntagen sitt barn, påhälsningar av polis, förstört relationen med sina bröder, och snart blir han bostadslös.

Det måste vara något allvarligt fel om man kan tuta på som om ingenting har hänt, även om han skådespelar.

Jag önskar ingen att den ska bli ensam eller bostadslös, men han måste iaf få smaka på konsekvensen på riktigt, så han kommer ned på jorden och lär sig värna om det som är viktigt och betyder något..

Hjälper inte det (vilket jag inte tror) så finns det inget hopp öht.

Chloe ska inte behöva gå igenom mer och jag hoppas innerligt att Julia får hjälp, stöd och avlastning så att Chloe slipper märka av Julias eventuella dippar.
Chrippa är ingen bra pappa, ens när han är själv, utan Linnea.
Han brister i varenda fundamentala område jag någonsin har skådat.

Det får vara nog nu.
Citera
2024-02-08, 09:20
  #26780
Medlem
Grus-Olles avatar
Dags att omyndigförklara Chrippa.
Citera
2024-02-08, 09:23
  #26781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är just soc och polis som ska hantera det här. Inte konstapel Anjo, hyresvärd mfl.
Absolut, men nu la de sig i. Jocke är trots allt hans bror. Hade han hotat med att ringa polis och soc som kom dit, så hade han troligen gått med på att de fick ta barnet därifrån. Det känns som det normala, om de var så oroliga. Eventuellt ringa dit polisen direkt men det känns väldigt drastiskt att blanda in polisen alls i det här. L är inte direkt en dömd barnmisshandelare, och det finns inga bevis för att hon varit våldsam.
Citera
2024-02-08, 09:29
  #26782
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peaceplease
Med reservation för att jag kommer få mycket skit för det jag säger...

Chrippa bestämmer själv vem han vill vara ihop med!
Chrippa får fria till vem fan han vill, när fan han vill!
Chrippa har rätt till sin egen integritet!

Så länge inga brott uppenbart har bevisats eller finns tillgängliga "offentligt", är allt ovanstående skitsnack och hörsägen och kommer aldrig tas på allvar av någon eller några seriösa utredare, vare sig på soc. eller någon annan stans!

Inte ens här på fb kan någon av dessa inblandade tas seriöst.. hahaha!

Vilken shitshow!

Chrippas äckliga spökjägarbror borde ta hand om sina egna avkommor!

Chrippa FÅR vara med vem han vill. Men han får INTE under en pågående utredning ha Chloe i samma lägenhet som Linnea, då om Jocke eller någon anmält henne för brott mot just Chloe.

Som Jocke sa, träffa och var med Linnea, men INTE när Chloe är med. Att det ska vara så svårt att förstå.

Sen skulle Julia o Chrippa bo under samma tak under en period nu enligt soc, för Chloes skull, det bröt han också.

Så han indirekt väljer nu att vara med Linnea istället för sin dotter.
Citera
2024-02-08, 09:32
  #26783
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
För att vara kunnig inom juridik har Jocke väldigt dålig koll.

Spelar ingen roll om han står på kontraktet, säger han "varsågod du får bo i denna lägenhet" och han själv inte bor där har han ingen laglig rätt att gå in hur han vill (jag pratar om den lagliga delen nu, jag förstår varför dem valde att gå in, att genom film bevisa för soc att Linnea är där är bra bevis, dock onödigt att sen posta det online, hade räckt med att ge det till soc)

Dem säger även att eftersom Jocke står på kontraktet kan han kasta ut chrippa samma dag om han vill, fel. Har du gett någon tillstånd att bo någonstans har dem en laglig rätt att få rimligt med tid på sig att hitta nytt boende, packa ihop sina saker, osv. Jocke kan inte säga "du ska vara ute ur lägenheten innan kl 23.59 ikväll"

Dem säger även att dem har pratat mycket med soc och soc säger massa saker till Jocke, tex vad den kommit överrens om gällande Linnea. Får soc verkligen berätta sånt? Är inte det sekretess även om dem är släkt?

Det känns också så onödigt av Anjo och Jocke att dra upp detta offentligt. Detta hade kunnat hållas privat.

Känns även konstigt att dela när man filmar i någon annans lägenhet, och dela privata telefonsamtal man spelat in.

Detta kaos kommer inte sluta bra...

Troligtvis har väl Jocke steppat in och gjort vad han kan för att Chrippa skulle få en chans till att få ha Chloe hos sig och är med största sannolikhet med i kontakten med soc den vägen. Att han fixade en lägenhet till Chrippa och Julia i samma byggnad som han själv bor i gör ju att han har lättare att kunna försöka hålla koll på vad som händer.
För annars borde Chrippa blivit av med vårdnaden bara av det som kommit fram genom Linneas video som visade hans utbrott och agerande plus drogbruk och stereoidsprutan han tog rakt framför ögonen på Chloe (och då är huruvida han blev provocerad eller hur videorna är klippta ovidkommande eftersom det ju inte är Chloe som provocerat överhuvudtaget och inte ska behöva råka ut för honom på det sättet) men sen även med tanke på alla tidigare orosanmälningar, domen gällande narkotika, det faktum att Chloe inte förrän nu haft en egen säng eller direkt fått umgås med jämnåriga bortsett från de gånger hon varit med Lunabelle.
Så troligtvis är Jocke involverad i överenskommelsen och allt med soc av den anledningen, att han typ gått in som någon form av "stöd/god man" för att Chrippa skulle få denna chans.
Citera
2024-02-08, 09:43
  #26784
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nu hänger du inte med i diskussionen...

Det enda jag sa var att Chrippa kan inte skylla sitt beteende på sin ADHD, för personer med ADHD kan bo i lägenhet utan problem, det är Chrippas personlighet eller droger som är problemet.
Och att det är inte Jockes ansvar eller fel att Chrippa inte kan bo i en lägenhet utan att störa grannarna.

Och som svar på dina frågor
Jocke sa aldrig att han personligen störts av Chrippa.
Vem har sagt att jag tycker det är okej att Chrippa stör grannarna och att polisen kommer hem till honom?

Dock är väl en stor del i det hela att det är Jocke som står på kontraktet, att det är han som är ansvarig för att Chrippa bor i den lägenheten och då kanske även känner att det är hans ansvar att Chrippa beter sig för annars kommer ju all skit som Chrippa ställer till med riskera att slå tillbaka på Jocke och familjens eget boende och relation med grannarna.
Så tycker inte det är konstigt att Jocke har krav på Chrippa att sköta sig, krav som alla lägenhetsinnehavare har på sig i grunden men som Chrippa inte kunnat lyssna på tidigare heller.
Varför skulle det vara okej för Chrippa att bete sig som ett rövhål mot sina grannar när det inte är okej för någon annan? För att han är Chrippa??
Nej, Chrippa skulle nog behöva bo i en stuga långt ut i skogen, utan grannar, om han ska kunna härja som han själv vill - han har inte den sociala kompetensen att bo i ett flerfamiljshus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in