Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-23, 12:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Jag har lite svårt att se sambanden med att ’hjälpa’ och att ’hänga ut honom’.

Jocke har gått ut och sagt att han inte ska prata offentligt, samtidigt som han talar genom Anjo och exonph.
Det är att aktivt sänka Chrippa, inte hjälpa.

Du har inte tänkt på att Chrippa måste bli sänkt för att vakna? Han slår ju bort all form av hjälp.
Citera
2024-02-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Dom har väl inte gjort annat än att försökt hjälpa honom?
Han är inte omyndig eller har ett LPT så finns inget mer att göra.

Än att se han fall

Man vill inte hjälpa man kan inte hjälpa man ha försökt hjälpa OK

Men måste man då istället försöka dra ner sin bror i skiten
Citera
2024-02-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Inte speciellt troligt, men en intressant teori.
Den 25 december kom ju lilla C hem till Julia med paddan, den paddan där Julia verkar ha fått tillgång till Chrippas olika inlogg, inte helt orimligt att hon genom den fick tillgång till hans mejl och kunde ändra till Linneas telefonnummer och radera kanalen, för att sätta dit Linnea.
Extremt långsökt, men intressant teori.

Ja precis väldigt långsökt, hon hade paddan kanske tillgång till email och kanske då även tillgång till youtube mm. Sedan raderade hon skiten bytte allt till Linneas nummer osv. Var trots allt Julia som noterade och gick ut med att det var Linneas nummer som helt plötsligt stod på hans konton mm. Chattarna hade hon också redan i paddan. Kanske det var så att hon kom över chattar hon inte skulle sätt och sen agerade av rent svartsjuka och kokade ihop denna planen med mål att Linnea skulle bli offert. Tror inte själv på teorin men hade nästan blivit glad om det vore så. Sen kanske Jockes och Anjos mål blev att försöka signa Chrippa till nätverket efteråt för att på så sätt kunna tygla honom utifrån Jockes önskemål. Men den planen gick i baklås för Chrippa vill inte spela med deras spelregler. Nästa kapitel blev att de tog ifrån honom ungen och försökte blöda ut honom till att underkasta sig vilket inte heller funkade. Vill nästan att det ska vara sant fan vilken story i så fall! 😂
Citera
2024-02-23, 12:47
Medlem
Citat:

Jocke har gått ut och sagt att han inte ska prata offentligt, samtidigt som han talar genom Anjo och exonph.

Det håller jag med om. Lite för ofta man sett. ”Jag skall inte skriva något mer” sen går det en kvart och något nytt kommer.

Men jag anser trots det att Jocke gjort allt han kan, Chrippa går inte att rädda längre.
Citera
2024-02-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Du har inte tänkt på att Chrippa måste bli sänkt för att vakna? Han slår ju bort all form av hjälp.
Inte för öppen ridå och vara bidragande till det.

F.ö tror jag nog att Chrippa inte är särskilt medveten om vilken typ av hjälp han faktiskt behöver.
Men han behöver ingen bror som hänger ut honom.
Citera
2024-02-23, 12:49
Medlem
Citat:
Dom har väl inte gjort annat än att försökt hjälpa honom?
Han är inte omyndig eller har ett LPT så finns inget mer att göra.

Än att se han fall

Bra hjälp att läcka ut information på nätet som är privat och får honom att se helt efterbliven ut. Den hjälpen vill inte jag få om jag hamnar i blåsväder 😂
Citera
2024-02-23, 12:51
Medlem
Citat:
Det håller jag med om. Lite för ofta man sett. ”Jag skall inte skriva något mer” sen går det en kvart och något nytt kommer.

Men jag anser trots det att Jocke gjort allt han kan, Chrippa går inte att rädda längre.
Hur det än blir kanske det blir bäst att Chrippa helt och hållet blir av med allt destruktivt som hans familj och sociala medier är för honom.
Att familjen och alla konton försvinner.
Där kanske han får möjlighet att börja hjälpa sig själv.
Citera
2024-02-23, 12:53
Avstängd
Citat:
Inte för öppen ridå och vara bidragande till det.

F.ö tror jag nog att Chrippa inte är särskilt medveten om vilken typ av hjälp han faktiskt behöver.
Men han behöver ingen bror som hänger ut honom.

Chrippa har fått allt serverat av Jocke, Chrippa valde och ta dåliga beslut och han själv har satt sig i denna sits med hjälp påhejaren Linnea som troligtvis gottar sig i detta.

Boende, telefon, pengar, bil och en bror som finns där som stöd. Inte många som har en sådan bror, men Chrippa väljer att inte vara mottaglig och det kommer straffa honom.
Citera
2024-02-23, 12:54
Medlem
Citat:

När man talar om trollen, här är från Anjos "frågestund" på insta om läget just nu...
https://ibb.co/GvzCz6J
https://ibb.co/f8wnrz0
https://ibb.co/VT8zzym
https://ibb.co/gRpHV53
https://ibb.co/wZHb34X

#vikersiginteföröversättare

Boom, naild it!🥳🤡💩

Grandios självbild.
Hoppas inte vanföreställningarna och overklighetskänslorna tar över borta hos Danjal...

Så snabbt Chrippa gick från vän till fiende...
Anjo är så nojjig över vad Linnea pratar om i lajvs och kan ha råkat se/höra i fjällen...
Vad hände däruppe egentligen?

https://ibb.co/2jTFFxz
https://ibb.co/4Fk1Pd4
https://ibb.co/Gv8fbcY
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-02-23 kl. 13:03. Anledning: Länk
Citera
2024-02-23, 13:00
Medlem
Citat:
Chrippa har fått allt serverat av Jocke, Chrippa valde och ta dåliga beslut och han själv har satt sig i denna sits med hjälp påhejaren Linnea som troligtvis gottar sig i detta.

Boende, telefon, pengar, bil och en bror som finns där som stöd. Inte många som har en sådan bror, men Chrippa väljer att inte vara mottaglig och det kommer straffa honom.
Jocke smeker med ena handen och slår med den andra.

Han har ju fått ut något av att vara den ’hjälpande’.
Han har haft full tillgång till Chrippas privatliv.
(Som han sedan läcker vid tillfälle)

Jocke lyfter sig själv genom att sänka sin bror.

Och Linnea, nä…jag ger inget för henne.
Hon gottar sig säkert i misären.
Och utifrån det perspektivet är det ju rätt synd om Chrippa.
Att han har sådana runtomkring sig.

Därmed inte sagt att jag har tagit Chrippas eller någons sida nu.
Citera
2024-02-23, 13:01
Medlem
Citat:

Han har fått hjälp i form av boende och materiella ting. Sen har han fått motsatsen av hjälp på sociala medier med all läkt information som vi egentligen inte borde veta om. Som Jocke och Anjo spridit flitigt.

Jag tänker lite som kring deras ”hjälp”. Om du har ett hus som behöver fixas och jag hjälper dig fixa huset utan betalning. Men jag passar på att sätta på din fru när du inte är där. Jag låna även dina verktyg för eget i mitt hem medans jag hjälper dig med huset. Har jag då hjälp dig i slutet eller utnyttjat dig?
Du har fått ”gratis” arbetskraft av mig men jag har ju fått tillgång till din fru utan din vetskap och fri tillgång till dina verktyg så jag inte behövde köpa egna till mitt projekt i mitt hem.
Senast redigerad av Youngarne 2024-02-23 kl. 13:43.
Citera
2024-02-23, 13:08
Medlem
Även om min brorsa hade betett sig som ett jävla as hade jag aldrig tillåtit min kompis att hänga ut honom och familjen på olika sätt i sociala medier, när det uppenbarligen bara gör saken värre. Att sitta på socmöte och få höra att dottern inte ens ska nämnas på sociala medier och sen sitta och åka till Dubai med snubben som är högst delaktig i att hennes namn kommer fortsätta användas i en jävla maktkamp på internet, är verkligen för mig helt absurt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in