Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 15:09
  #32713
Avstängd
Man kan kortfattat säga att Linnea målade fan på väggen .. (Chrippa)
Nu var allt detta lögn men det är svårt att tvätta bort målningen.
Dom jobbar på det
Eller var det sanning? Varför e hon då kvar hos Pappa Chrippa?
Hon hjälper och stöttar honom i allt drevet utsatt han för.
Okej.. Hänger ni med i svängarna här?
Citera
2024-03-31, 15:12
  #32714
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hahah va? DOM startade detta allt ihop själva, hon anmälde honom. Eller teleportera luffaren sig själv till häktet?

Har du sovit under en sten? Det var inte hon som anmälde honom. Det var den så kallade vännen som tillkallade polisen, och polisen gjorde sitt jobb
Citera
2024-03-31, 15:17
  #32715
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Det startade i en lägenhet i Stockholm. Linnea sprang säkert ut på gatan och ringde en vän. Tyst var hon inte. Dom fick in Chrippa i häktet. Linnea satt med utslagna tänder.
Men det var inte så det var.. ???
Fel, det står i "FUPen" exakt vad som hände.
Linnea bad sin vän Anahit komma dit, Anahit ringde polisen istället.
Om du läser "FUPen" så finns det bevis på att Linnea hade blivit misshandlad. Så att säga "hon var inte tyst" för att någon som blivit misshandlad prata med polisen är riktigt sjukt att säga. Linnea pratade med polisen men var tyst offentligt, det var förtals gänget som valde att göra detta offentligt med ett drev emot Linnea med lögner som dem kallade bevis.

Tycker du på fullaste allvar att personer som blivit utsatta för brott som tex misshandel, våldtäkt, rån, olaga hot, och liknande ska hålla käften, och anmäler dem till polisen förtjänar dem drev, hot, hat, förföljelse och att få sina liv förstörda?
(Jag säger inte att Linnea blivit utsatt för alla dessa brott, undrar mest vilka brott som enligt dig inte är okej att anmäla till polisen när man blivit utsatt?)

Utslagna tänder var en lögn rask spred, och det har han t.o.n bett om ursäkt för. Så tänderna får du ta upp med honom. Det kom inte ifrån Linnea.
__________________
Senast redigerad av Dopy 2024-03-31 kl. 15:19.
Citera
2024-03-31, 15:20
  #32716
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jo men eftersom att mumsbulle nu själv är den som pratar om att ta reda på fakta och uppenbarligen vill få det att se ut som att hen sitter på detta iom svaren till andras kommentarer här så varför inte dela med sig när hen ändå gör den mängd inlägg dagligen som hen gör 🤷🏼 och C och L har ju under lång tid nu sagt att de ska leverera deras sanning men ännu har de inte kunnat leverera något och nu har det gått bra lång tid, ett kvartal sen häktningen. Och med tanke på att de inte kunnat gå ut med det så bjuder de ju bara in till och eldar på att spekulationer och prat ska pågå och gör ju absolut ingenting för att försöka få det att tystna och få det lugn och ro som det hävdas att de vill ha. Plus att de är ju fullt medvetna om att de varit den stora snackisen.

Du är ju så insnöad och låst i att hon är det så dig är det ju lönlöst att ens återigen berätta detta för men det räcker ju att enbart kolla in den attityd hon visat sen efter hon återvände till Chrippa där i Norrköping. Utöver detta kan du ju undra varför det i princip bara är du och mumsbulle som klamrat er fast så hårt.
Som sagt var, så är det ingen som behöver få veta någonting alls, hur nyfikna "alla" än är.
Det handlar om Christofers privatliv och vem han vill dela sitt liv med.
Han har gjort mycket i sina dagar, vem är jag att döma?
Han har väl rätt till sitt privatliv.

Däremot tycks hans storebror må dåligt av att det går bra för Christofer och Jakob med, för den delen, därför har Jocke än en gång gjort allt i sin makt för att krossa Chrippa.

Det är stört.
Citera
2024-03-31, 15:22
  #32717
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Har du sovit under en sten? Det var inte hon som anmälde honom. Det var den så kallade vännen som tillkallade polisen, och polisen gjorde sitt jobb

Haha okej, så Linneas anmälan var bara påhittad då? Hur kom luffaren in på häktet? Oj då, blev det jobbigt nu? Det är dom enbart som började detta drama.
Citera
2024-03-31, 15:26
  #32718
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Hahah va? DOM startade detta allt ihop själva, hon anmälde honom. Eller teleportera luffaren sig själv till häktet?
Så du anser alltså att om en person anmäler ett brott, då är det helt okej att starta ett drev emot den personen med hot, hat, förföljelse och förstöra den personens liv?
Vilka brott får man enligt dig inte anmäla? misshandel? våltäkt? rån? olaga hot? pedofili? vilken typ av brottslingar anser du ska få gå fria på gatan och få fortsätta begå brott?

Med ditt tänk antar jag att du inte bor i Sverige. Och om du gör det rekommenderar jag att du flyttar till ett land som har samma åsikt som dig, som har åsikten att offer som anmäler brott ska straffas för det.
Citera
2024-03-31, 15:30
  #32719
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Fel, det står i "FUPen" exakt vad som hände.
Linnea bad sin vän Anahit komma dit, Anahit ringde polisen istället.
Om du läser "FUPen" så finns det bevis på att Linnea hade blivit misshandlad. Så att säga "hon var inte tyst" för att någon som blivit misshandlad prata med polisen är riktigt sjukt att säga. Linnea pratade med polisen men var tyst offentligt, det var förtals gänget som valde att göra detta offentligt med ett drev emot Linnea med lögner som dem kallade bevis.

Tycker du på fullaste allvar att personer som blivit utsatta för brott som tex misshandel, våldtäkt, rån, olaga hot, och liknande ska hålla käften, och anmäler dem till polisen förtjänar dem drev, hot, hat, förföljelse och att få sina liv förstörda?
(Jag säger inte att Linnea blivit utsatt för alla dessa brott, undrar mest vilka brott som enligt dig inte är okej att anmäla till polisen när man blivit utsatt?)

Utslagna tänder var en lögn rask spred, och det har han t.o.n bett om ursäkt för. Så tänderna får du ta upp med honom. Det kom inte ifrån Linnea.

Ok. Så tänderna hittade Rask på. Ok. Och vännen tog ett beslut att ringa Polisen.
Blev hon tvingad till Polisen sedan?
Videon hon själv gick ut med då?... Gjordes den under hot? Videon Chrippa gick ut med hos Anjo..?
Det är fmkt lögner i detta drama.
Dra inte kniv mot någon om du inte vågar anv den (Har jag fått lära mig)
Jag vet som sagt inte vad jag tror längre. Tror inte dom vet det själva heller.
Håll det privata privat är nog det bästa men dom fortsätter precis som drevet dom anklagar.
Citera
2024-03-31, 15:31
  #32720
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så du anser alltså att om en person anmäler ett brott, då är det helt okej att starta ett drev emot den personen med hot, hat, förföljelse och förstöra den personens liv?
Vilka brott får man enligt dig inte anmäla? misshandel? våltäkt? rån? olaga hot? pedofili? vilken typ av brottslingar anser du ska få gå fria på gatan och få fortsätta begå brott?

Med ditt tänk antar jag att du inte bor i Sverige. Och om du gör det rekommenderar jag att du flyttar till ett land som har samma åsikt som dig, som har åsikten att offer som anmäler brott ska straffas för det.


Dom får skylla sig själva. Det är DOM som startat allt från början. Som man bäddar får man ligga. Själv har jag gjort många fel val i livet och fått tagit konsekvenserna för det. Där är det man man gör. Man tar konsekvenserna av sitt handlade sedan lär man sig av sina misstag. Drev eller inte kan jag inte bry mig mindre om.

Det alla här stör sig på, och det ni backar är ett sjukt beteende som luffaren har. Han lär sig inte av sina misstag. Han har slagit sin brud, han har kastat bort sin dotter och huggit sin familj i ryggen.

Så ert snack om de här jävla drevet kan inte bry mig mindre på grund av hur jävla vidrig han är.
Citera
2024-03-31, 15:34
  #32721
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
YouTubes mest kända sociala experiment
Typ.. Ett prank.
Och nu ska vi alla skratta. Och glömma. Låtsas som inget hänt.
Ingen kommer glömma.
Chrippa och Linnea väljer varandra trots att dem inte är bra för varandra. Och deras trovärdighet är 0 efter alla lögner.
Chrippa flyr Sverige istället för att stanna och jobba för att få tillbaka lilla C.
Julia har förstört sitt rykte med lögner, svartsjuka och gold digger beteende.
Anjo har avslöjats som den största lögnaren på youtube, och ingen kommer någonsin tro på honom igen.
Jocke låtsas att han inte vill vara inblandad i drama, men har matat ut privata konversationer och samtal till höger och vänster i detta drama.

Alla dem borde bli canceled, och tvingas att ta tag i sina liv på riktigt.
Citera
2024-03-31, 15:37
  #32722
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Man kan kortfattat säga att Linnea målade fan på väggen .. (Chrippa)
Nu var allt detta lögn men det är svårt att tvätta bort målningen.
Dom jobbar på det
Eller var det sanning? Varför e hon då kvar hos Pappa Chrippa?
Hon hjälper och stöttar honom i allt drevet utsatt han för.
Okej.. Hänger ni med i svängarna här?
Det var inte lögn att Chrippa misshandlat Linnea.
Om det dock stämmer att Linnea misshandlar chrippa (vilket ännu inte är bevisat) så betyder det att dem lever i en våldsam relation där båda skadar varandra.

Varför hon är kvar: inte ovanligt att offer återvänder till sina förövare, alternativt så lever dem i en våldsam relation där båda är skyldiga.
Citera
2024-03-31, 15:40
  #32723
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Som sagt var, så är det ingen som behöver få veta någonting alls, hur nyfikna "alla" än är.
Det handlar om Christofers privatliv och vem han vill dela sitt liv med.
Han har gjort mycket i sina dagar, vem är jag att döma?
Han har väl rätt till sitt privatliv.

Däremot tycks hans storebror må dåligt av att det går bra för Christofer och Jakob med, för den delen, därför har Jocke än en gång gjort allt i sin makt för att krossa Chrippa.

Det är stört.
Klart han har rätt till sitt privatliv. Men eftersom han redan fläkt ut sig om detta misshandels kaos, vilket är fullt med lögner från alla håll. Så kommer ju folk fortsätta prata om det, han har inte skyldighet att berätta sanningen, men om dem inte vill berätta sanningen får dem också acceptera att folk kommer spekulera.

Och vill dem vara privata i framtiden så rekommenderar jag att dem börjar nu, dem fortsätter ju prata om sitt privatliv, dela med sig av privat information, osv.
Citera
2024-03-31, 15:40
  #32724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Haha okej, så Linneas anmälan var bara påhittad då? Hur kom luffaren in på häktet? Oj då, blev det jobbigt nu? Det är dom enbart som började detta drama.

Om du läste min inlägg så hade du sett att svar på det finns redan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in