Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-04, 13:35
  #37453
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Vad ska dom berätta sen? Är vi intresserade av det som ska komma sen?
Det viktiga var ju.. SNEA har inte slagit Lilla C. Det hade dom hittat på.
Även misshandeln var påhittad. Allt var mer eller mindre påhittat.

Så varför ska man då tro på något som kommer ........ SEN?
Dom e körda!

Exakt igår erkände dom en del av sina lögner.
Julia åkte dit för hon vet att hon ligger precis lika illa till som chrippa & linnea.
Det ända viktiga nu är att barnet kommer undan denna uppväxt får en trygg miljö och att dom vuxna får ta sitt straff.
Citera
2024-05-04, 13:36
  #37454
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nej du. Det kom direkt från Kräftans mun vad han påstår L hade sagt gällande de att han tände på sin dotter.
Försök inte få det till något annat.
Verkligen inte, det hittades på i Anjos studio
Citera
2024-05-04, 13:37
  #37455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Du menar att det pågår en utredning mot Chrippa? Påbörjad alltså?
Jag vet att det pågår en STOR utredning, men den är inte mot Chrippa. Då får vi väl se vilken som blir först

Mmm det blir väldigt intressant, är rätt säkert på vem som kommer förlora detta.
Citera
2024-05-04, 13:38
  #37456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Exakt igår erkände dom en del av sina lögner.
Julia åkte dit för hon vet att hon ligger precis lika illa till som chrippa & linnea.
Det ända viktiga nu är att barnet kommer undan denna uppväxt får en trygg miljö och att dom vuxna får ta sitt straff.

Nu har ju soc efter utredning bedömt att flickan har det bra hos Chrippa, så vad skall folkdomstolen med Jocke i spetsen göra åt den saken.
Citera
2024-05-04, 13:41
  #37457
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Men nej, det har jag inte heller sagt.

Sådant du tar upp är en fråga för dessa parter att reda ut med div myndigheter.

Självklart ska lilltösen inte bo under sådana förhållanden.
Men som det ser ut så verkar det inte vara så just nu.

Jag personligen kan omöjligt veta exakt hur de har steppat upp eller inte.
Jag kan bara hoppas att de har det så Chloe kan få en fin uppväxt med sin familj.

Men alltså det är ju exakt det som händer kring barnet hela tiden, bara att dom sitter och spelar in videon med Cluee och barnet går runt och hör allt, och allting som släpptes igår gör nog chrippa extremt arg.
Men tror det kan gå ganska snabbt nu för spansk polis att få hem honom till Sverige.
Citera
2024-05-04, 13:43
  #37458
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nu har ju soc efter utredning bedömt att flickan har det bra hos Chrippa, så vad skall folkdomstolen med Jocke i spetsen göra åt den saken.

Enligt Chrippa är det så men vet du hur det ser ut i verkligheten? Anledningen till att inget kan göras av socialtjänsten är för att dom befinner sig i Spanien, men snart kommer han utlämnas till Sverige och då kommer barnet säkerligen omhändertas.
Citera
2024-05-04, 13:46
  #37459
Medlem
Jag tror också barnet kommer omhändertas tyvärr.
Citera
2024-05-04, 13:47
  #37460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Enligt Chrippa är det så men vet du hur det ser ut i verkligheten? Anledningen till att inget kan göras av socialtjänsten är för att dom befinner sig i Spanien, men snart kommer han utlämnas till Sverige och då kommer barnet säkerligen omhändertas.

Jag vet hur det ser ut i verkligheten, och Chrippa har rätt. Utredningen är nedlagd
Citera
2024-05-04, 13:48
  #37461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag står utanför och studerar spektaklet.
Ifrågasätter och eftersöker källor till påståenden.
Jag kan konstatera att Chloé är trygg och säker med sin pappa Christofer och mamma Nea.

Linnéa har sannerligen fått betala ett oerhört högt pris för sin kärlek till Christofer och Chloé.
Hon har förlorat rätten till ett privatliv, det är oerhört vidrigt att bevittna hur stora youtubekreatörer går samman och gör ALLT för att förstöra hennes liv, men hon står kvar, Christofer har hennes hjärta i sin hand, hon litar på honom.
Ska hon stå till svars för allt Christofer gjort i sitt liv?
Om sanningen ska fram, så hade Chrippa kunnat vara kung och haft sitt eget kungarike nu, om han gjort som Joakim Lundell ville.
Dvs stannat med Julia och bott i Jockes egna big brotherlägga.

Då hade Linnéa "bara" varit hatad för saker hon inte gjort.

Vad skulle Linnéa ha gjort egentligen? Inte blivit kär? Lätt att säga.
Jag hoppas att alla människor får uppleva äkta kärlek och inte ser på familjen som ett företag vars varumärke ska vara fläckfritt.

Mamma Nea alltså vilket skämt-en mamma skriver ALDRIG så om ett barn på sms så som hon skrev om tösen.
Citera
2024-05-04, 13:49
  #37462
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodi
Jag tror också barnet kommer omhändertas tyvärr.

För att folkdomstolen bestämmer så, eller för att Chrippas gudasända bror bestämmer det. Vad grundar du ditt påstående på?
Vad är det som gör Jocke till den som styr reglerna i andra familjer. Det är ju inte bara i Chrippas liv han leker diktator, kan säga att mobilen går varm, dygnet runt
Citera
2024-05-04, 13:49
  #37463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag vet hur det ser ut i verkligheten, och Chrippa har rätt. Utredningen är nedlagd

Inte enligt socialtjänsten då är det ett pågående ärende, ring och kolla själv.
Citera
2024-05-04, 13:51
  #37464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag uppfattar det som att du inte gillar när någon har en annan åsikt än dig. Du ser inget problem i det när du befinner dig i ett forum där yttrandefrihet är själva poängen. Om du inte gillar vad en användare skriver om människor och situationen kring Chrippa så kan du ju skrolla vidare, eller hur? Att kräkas en massa onödiga kommentarer gör inget bra för ett diskussionsforum
Vi är ett mindre gäng som stöttar Chrippa och hans familj, utom Jocke då förstås, och det har vi rätt till. Vi kommer inte låta oss tystas, och i ett forum som detta skall definitivt ingen annan användare tysta oss för att framhäva sin egen åsikt

Du uppfattar fel.
Jag ogillar folk som stöttar lögnare och som medvetet utnyttjar sina barn, och de kommer jag ifrågasätta och tycka till om. Yttrandefrihet du vet som du precis nämnde.
Men där tycker vi olika du och jag. Du får stå för de sjuka värderingarna och fortsätta stötta sådana här personer hur mycket du vill. Tål du inte att bli ifrågasatt varför man tycker det är okej att utnyttja barn, så skrolla vidare.

Jag tystar ingen, så hitta inte på saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in