Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-29, 21:22
  #40729
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Äh strunt i det, vi alla vet att hade det varit Jocke som påstod att Jonna sa så om honom eller Lisen sa så om Anjo , eller Herr RASK’s fru så hade micro varit all over it. Är uppenbart att det är något personligt här , kontakt kanske som gör att L och C ska försvaras in i det sista. Lättmanipulerad. Linnea har ju nämt att hon är stolt över sina Flashback krigare
Så utomordentligt fånigt
Citera
2024-06-29, 21:28
  #40730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Återigen - det är skillnad på ord och handling.
Så du kan kliva bort från dina sjuka fantasier nu.


Du är på riktigt efterbliven. Du har inte tagit till dig någon information överhuvudtaget.
Orden kommer direkt från Kräftans mun, och du försvarar dem, det gör dig till en sjuk jävel. Usch!
Du behöver vård för din störning, fattar du det?
Citera
2024-06-29, 22:07
  #40731
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Orden kommer direkt ur Kräftans mun från en inspelning på snap.

Du borde ju ha sett de utdragen, annars kan du ju inte påstå att något skulle vara påhitt. Eller vad baserar du din åsikt på att Jocke skulle hitta på?
Är det för att Kräftan säger att allt är påhitt och att mamman försöker skylla ifrån sig allt ansvar?
Hur skulle jag kunna bekräfta att något är sant om jag inte sett videon?
Du påstår att Chrippa har sagt att Jocke försökte döda sina småsyskon som barn, jag har inte sett den videon och ber dig länka den för att bevisa att chrippa faktiskt sagt så.
Citera
2024-06-29, 22:21
  #40732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Rättade jocke det och sa att han inte försökt döda sina syskon, men att det fanns en oro att han kunde skada sina syskon? eller sa jocke bara att chrippa ljög och glömde berätta hela situationen?
Vart har Chrippa sagt att Jocke försökte döda dem som barn? eller är det jocke som påstår att Chrippa sagt det och du tar jockes ord som sanning?

Vart kan man läsa dessa utdrag ur dokumenten?

Hur menar du här? Det fetade alltså.
Sa Jocke att han inte tänkte döda sina syskon men sedan sa han att det fanns en oro att han skulle skada sina syskon. Hade Jocke den oron själv att han skulle skada sina syskon? Det står faktiskt så.
Citera
2024-06-29, 22:22
  #40733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon har ju sagt att det inte stämde alls. Så finns det någonstans så får du länka dit.

Att det inte stämde vet vi givet hur socialtjänsten agerade - de lade ner anmälan.

Julia sa att de hade trott att det var okej att lilltjejen åkte till Spanien (då allt kring huruvida han kidnappade henne eller inte var uppe) men även att de hade missförstått detta och att det då fortfarande inte var det. Så då var det ju uppenbarligen inte okej att hon var ensam med Chrippa och Linnea och detta kom då ifrån Julia.
Citera
2024-06-29, 22:28
  #40734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Var Lisen och barnen som var där och det var inte samma dag.

Anjo var också där. Tittar du inte på det han lägger ut?
Citera
2024-06-29, 22:39
  #40735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Hur skulle jag kunna bekräfta att något är sant om jag inte sett videon?
Du påstår att Chrippa har sagt att Jocke försökte döda sina småsyskon som barn, jag har inte sett den videon och ber dig länka den för att bevisa att chrippa faktiskt sagt så.

Lugn, du ska få se den eftersom du inte verkar klara av att ta fram information själv.
Citera
2024-06-29, 22:59
  #40736
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Hur menar du här? Det fetade alltså.
Sa Jocke att han inte tänkte döda sina syskon men sedan sa han att det fanns en oro att han skulle skada sina syskon. Hade Jocke den oron själv att han skulle skada sina syskon? Det står faktiskt så.
Du tolkar fel, jag antar att du som vanligt inte hänger med i diskussionen och bara hoppar in och kommenterar utan att förstå vad du kommenterar.
Jag ska förtydliga.
Det påstås att chrippa har sagt
"jocke försökte döda mig och mina syskon som barn"
då har jocke sagt
"det stämmer inte, jag har aldrig försökt döda mina syskon, chrippa ljuger", när jocke skriver så tolkar folk det som att allt var bra emellan syskonen som barn
men mamman har dock sagt att det fanns oro för att jocke kunde skada sina syskon och det var bl.a en av anledningarna att dem lämnade bort jocke.
Så menar jocke att mamman och chrippa ljuger? och att det inte alls fanns någon fara för syskonen?
Eller försöker jocke få sig själv att framstå som bättre genom att inte berätta sanningen när han påstår att chrippa ljuger?
Citera
2024-06-29, 23:13
  #40737
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Lugn, du ska få se den eftersom du inte verkar klara av att ta fram information själv.
Det är dock ganska normalt att den som gör påståendet kommer med bevisen.
Det är ganska konstigt att be någon annan hitta bevis som bevisar ditt påstående :whoco5
Men jag ska komma ihåg det i framtiden när du ber någon bevisa ett påstående, då ska jag påminna dig att det är din uppgift att bevisa det någon annan påstår
Citera
2024-06-29, 23:22
  #40738
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Julia sa att de hade trott att det var okej att lilltjejen åkte till Spanien (då allt kring huruvida han kidnappade henne eller inte var uppe) men även att de hade missförstått detta och att det då fortfarande inte var det. Så då var det ju uppenbarligen inte okej att hon var ensam med Chrippa och Linnea och detta kom då ifrån Julia.
Julia sa väl aldrig att lilla C var kidnappad?
Hon sa väl först att hon inte visste att Chrippa tagit lilla C till Spanien. (=chrippa tog lilla C utomlands utan julias vetskap)
Sen sa hon att dem trodde det var okej att Chrippa tog lilla C till Spanien, men att dem missuppfattat soc och att det inte alls var okej. (=julia visste att chrippa tog lilla C utomlands, men dem hade missuppfattat soc och enligt soc var det inte okej att chrippa tog lilla c utomlands)
Sen sa hon att soc utredningen var nedlagd och att alla krav ifrån soc försvann, och det var då Chrippa hämtade lilla C och tog henne utomlands (det vart helt lagligt för chrippa att ta lilla C utomlands)

Vilken förklaring du väljer att tro på får du avgöra själv.
Men det finns väldigt många förklaringar som hon sa samtidigt till olika personer.

Och jag tror aldrig julia nämnde kidnappad, utan det var något jocke gick ut med på sin instagram.
Citera
2024-06-29, 23:22
  #40739
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Julia sa att de hade trott att det var okej att lilltjejen åkte till Spanien (då allt kring huruvida han kidnappade henne eller inte var uppe) men även att de hade missförstått detta och att det då fortfarande inte var det. Så då var det ju uppenbarligen inte okej att hon var ensam med Chrippa och Linnea och detta kom då ifrån Julia.
Det stämmer ju inte. Lillen följer med till Spanien efter att Socialtjänsten lagt ner utredningen.
Citera
2024-06-29, 23:42
  #40740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia sa väl aldrig att lilla C var kidnappad?
Hon sa väl först att hon inte visste att Chrippa tagit lilla C till Spanien. (=chrippa tog lilla C utomlands utan julias vetskap)
Sen sa hon att dem trodde det var okej att Chrippa tog lilla C till Spanien, men att dem missuppfattat soc och att det inte alls var okej. (=julia visste att chrippa tog lilla C utomlands, men dem hade missuppfattat soc och enligt soc var det inte okej att chrippa tog lilla c utomlands)
Sen sa hon att soc utredningen var nedlagd och att alla krav ifrån soc försvann, och det var då Chrippa hämtade lilla C och tog henne utomlands (det vart helt lagligt för chrippa att ta lilla C utomlands)

Vilken förklaring du väljer att tro på får du avgöra själv.
Men det finns väldigt många förklaringar som hon sa samtidigt till olika personer.

Och jag tror aldrig julia nämnde kidnappad, utan det var något jocke gick ut med på sin instagram.

Nej just kidnappningen skrev jag inom parantes för att enklast kunna härleda till just det tillfället, för antar att det är något man kan koppla det till om man nu vill veta när, jag skrev inte att Julia sa det även om jag nog tror att hon ändrade sig även kring detta, först var hon inte kidnappad men sen när det började pratas om det så sa hon nog annat men det kommer jag inte ihåg. Det jag ville få fram var att även Julia sa att det inte var okej enligt soc att lilltjejen träffade C&L vilket var frågan då micro hävdade att det enbart kom från Jocke och inte från Julia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in