Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-07, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anjo är väl inte vårdnadshavare?
Det var han och Julia som gasade på när Chrippa satt i häkte -- och ja, det spelar roll.

Chrippa skrev en uppsats i häktet som han sen visade upp där han sa att Linnea slagit barnet och puttat ner henne på marken och skrikit åt henne och kallat henne ful direkt till barnet.

Det var ju därför Jocke var så upprörd när Chrippa var tillsammans med Linnea och barnet samtidigt. Han var rädd om barnet och han var rädd att Chrippa skulle se ut som en idiot.
Citera
2024-09-07, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skabbeskabbrav
Jag förstår inte varför alla har problem med att ungen inte går på förskola. Det är inte problemet. Finns MASSA kvinnor som är hemma med sina barn och undviker förskola, för att själva HEMSKOLA sina barn. Julia har iq som en luftballong och kan inte hemskola någon. Hon har inte lärt ungen ett skit. Det lilla barnet vet är tack vare chrippa. Men engagemanget att lära henne saker är noll. Jocke sa väl dessutom att hon är sen i utvecklingen? Många barn som har föräldrar som inte bryr sig blir väldigt udda och utstötta. Speciellt för en flicka där mamman inte bryr sig.

Tror det är för att många uppfattar båda föräldrarna som vara lite korkade och vara ointresserade av barnet. Å andra sidan så har de ju inte på kameran hela tiden. Men det är konstigt att de båda som vill göra ett gott intryck på YT inte förstår hur det ska visa att de värnar om barnet, även om de inte filmar barnet rakt i nyllet så kan man visa när man lägger pussel med barnet eller gör något annat. Ge den illusionen klarar de flesta av men icket här icke.
Citera
2024-09-07, 11:07
Medlem
Kvalster69s avatar
Chloe får snart en kusin från mammas sida
Senast redigerad av Kvalster69 2024-09-07 kl. 11:09.
Citera
2024-09-07, 11:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Chrippa skrev en uppsats i häktet som han sen visade upp där han sa att Linnea slagit barnet och puttat ner henne på marken och skrikit åt henne och kallat henne ful direkt till barnet.

Det var ju därför Jocke var så upprörd när Chrippa var tillsammans med Linnea och barnet samtidigt. Han var rädd om barnet och han var rädd att Chrippa skulle se ut som en idiot.
Chrippa satt i häktet med restriktioner. Han har inte kunnat lämna ut någon uppsats - i synnerhet ingen som berör brottet under den tiden.
Klappjakten och anklagelserna mot Linnea var redan i full gång när han släpptes.
Han klev ut till det drevet.
Citera
2024-09-07, 11:27
Medlem
Citat:
Chrippa satt i häktet med restriktioner. Han har inte kunnat lämna ut någon uppsats - i synnerhet ingen som berör brottet under den tiden.
Klappjakten och anklagelserna mot Linnea var redan i full gång när han släpptes.
Han klev ut till det drevet.

Jag vet det, har aldrig sagt att han har kunnat meddela sig från häktet. När han kom ut så gick han offentligt med de uppgifterna om hur Linnea misshandlat honom grovt och även barnet.

De som meddelade sig till Anjo och Jocke om att Linnea misshandlade barnet och Jocke var Julia som hade hört det från Chrippa innan han hamnade i fängelse.
Citera
2024-09-07, 11:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag vet det, har aldrig sagt att han har kunnat meddela sig från häktet. När han kom ut så gick han offentligt med de uppgifterna om hur Linnea misshandlat honom grovt och även barnet.

De som meddelade sig till Anjo och Jocke om att Linnea misshandlade barnet och Jocke var Julia som hade hört det från Chrippa innan han hamnade i fängelse.
Min poäng var att det var inte Chrippa som började sprida något offentligt - vilket är vad som påstods.
Citera
2024-09-07, 12:10
Medlem
Citat:
Min poäng var att det var inte Chrippa som började sprida något offentligt - vilket är vad som påstods.

Det gjorde han före han hamnade i häkte. Men väl där så var det inget som letade sig ut, där är jag helt överens.
Citera
2024-09-07, 12:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det gjorde han före han hamnade i häkte. Men väl där så var det inget som letade sig ut, där är jag helt överens.
Nej, det gjorde han inte.
På vilken kanal skulle han gått ut och gjort det menar du?
Citera
2024-09-07, 13:33
Medlem
Citat:
Anjo är väl inte vårdnadshavare?
Det var han och Julia som gasade på när Chrippa satt i häkte -- och ja, det spelar roll.

Anjo är inte vårdnadshavare till Jullans och Kräftans barn, det stämmer.
Som jag har förstått det så delade Anjo vidare den information som Jullan själv hade berättat. När Kräftan sedan kom ut, bekräftade han allt och sa att han hade sett sitt barn bli misshandlat, vilket är riktigt illa.
Det var väl där någonstans som ett "vittnesmål" krafsades ner på papper, eller snarare i självbiografin som skulle publiceras.
Efter det tog det riktigt hus i helvete, alla uppgifter bekräftade från vårdnadshavarna själva. Varför skulle de ljuga om något sådant? Finns ingen frisk förälder som använder sina barn som vapen för att smutskasta.

Enligt mig är det allvarligare i detta fall att vårdnadshavarna själva sprider och bekräftar uppgifter som de vet inte stämmer. Budbäraren har inte handlat helt rätt och borde ha tänkt till en extra vända. Men vi tycker olika, helt okej.

När var det Kräftan hejade på Anjo och ville att han skulle fortsätta pumpa ut videos för att sänka L? Inte ordagrant men snarlikt.
Citera
2024-09-07, 13:35
Medlem
Citat:

Det stämmer.
Jullan delade gladeligen med sig för att det skulle publiceras.
Kräftan bekräftade gladeligen uppgifterna när han kom ut istället för att dementera.
Citera
2024-09-07, 13:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Anjo är inte vårdnadshavare till Jullans och Kräftans barn, det stämmer.
Som jag har förstått det så delade Anjo vidare den information som Jullan själv hade berättat. När Kräftan sedan kom ut, bekräftade han allt och sa att han hade sett sitt barn bli misshandlat, vilket är riktigt illa.
Det var väl där någonstans som ett "vittnesmål" krafsades ner på papper, eller snarare i självbiografin som skulle publiceras.
Efter det tog det riktigt hus i helvete, alla uppgifter bekräftade från vårdnadshavarna själva. Varför skulle de ljuga om något sådant? Finns ingen frisk förälder som använder sina barn som vapen för att smutskasta.

Enligt mig är det allvarligare i detta fall att vårdnadshavarna själva sprider och bekräftar uppgifter som de vet inte stämmer. Budbäraren har inte handlat helt rätt och borde ha tänkt till en extra vända. Men vi tycker olika, helt okej.

När var det Kräftan hejade på Anjo och ville att han skulle fortsätta pumpa ut videos för att sänka L? Inte ordagrant men snarlikt.
Det var alltså Anjo och Julia om gick ut offentligt - och inte Chrippa.
Det är ju det jag säger.
När Chrippa släpptes så var drevet redan i full gång. Han startade det alltså inte även han hoppade på eller drogs med i det.

I det här fallet har de helt uppenbart använt sitt barn som vapen - Chrippa vände väl ganska snabbt och Julia har lekt vindflöjel sen dess.

Enligt mig har Anjo sedan fortsatt skitsprättandet åt alla håll - efter tycke (eller mer exakt, efter hur sams Jocke är med folk). Han har definitivt en huvudroll - och att sprida förtal är olagligt även om förtalet kommer från annan källa.

Linnea har skäl till anmälan mot dem alla tre - eftersom alla tre varit delaktiga i det grova förtalet, men Anjo är den som stått för spridningen.

Chrippa framträdde ju i Anjos kanal efter att han släppts från häktet och när cirkusen var som värst.
Citera
2024-09-07, 13:49
Medlem
Citat:
Det var alltså Anjo och Julia om gick ut offentligt - och inte Chrippa.
Det är ju det jag säger.
När Chrippa släpptes så var drevet redan i full gång. Han startade det alltså inte även han hoppade på eller drogs med i det.

I det här fallet har de helt uppenbart använt sitt barn som vapen - Chrippa vände väl ganska snabbt och Julia har lekt vindflöjel sen dess.

Enligt mig har Anjo sedan fortsatt skitsprättandet åt alla håll - efter tycke (eller mer exakt, efter hur sams Jocke är med folk). Han har definitivt en huvudroll - och att sprida förtal är olagligt även om förtalet kommer från annan källa.

Linnea har skäl till anmälan mot dem alla tre - eftersom alla tre varit delaktiga i det grova förtalet, men Anjo är den som stått för spridningen.

Chrippa framträdde ju i Anjos kanal efter att han släppts från häktet och när cirkusen var som värst.

Ingen skulle ha eldat på något, varken innan, under eller efter, där är jag helt med. Det fanns alla möjligheter att stoppa det som blossat upp, istället valde man att elda på.
Djupt tragiskt är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in