Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-26, 19:29
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Du gör mig ganska trött i huvudet emellanåt så då frågar jag direkt vad det är du menar.

Han bankade på deras dörr och skrämde de som var bakom, så han ställde till med bråk samma dag.
Men han lyckades tydligen inte på 3 veckor enligt Dopy få tag på hyresvärden.
Sen får han ju inte må dåligt över en sak efter 2 dagar, så det kan ha varit det gjorde att han inte brydde sig längre.
Skönt att ha den inställningen!

Jag har sagt min åsikt gällande det tidigare, så det är bara att kolla upp i tråden.

Jag vet att du gärna vill styra varje diskussion mot att ansvaret ligger hos någon annan istället för Kräftan. Kan du inte försöka se även Kräftans misstag någon gång?
Han fick ju tag på hyresvärden typ första dagen. Och hyresvärden sa att han fick lösa det med Jocke, hur många gånger ska jag behöva upprepa det?
Citera
2024-09-26, 19:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Toapapper54
Ok ska vi vara lite mer seriösa och ta allt om lägenheten:

Kräftan hotade med att förstöra saker i lägenheten så Jocke skulle få betala det bland annat. Han vägrade betala hyran. Och skrattade åt det och fortsatte göra störningar.

Jocke bytte lås, hyresvärden hjälpte till då de ville få ut helvetet till varje pris då grannarna inte var bekväma med Chrippa i huset. Folk klagade ofta och kände obehag.

Och lägenheten sa han upp när han fick veta det kom massor störningar, och han gjorde det för han inte tänker få en vräkning på sitt namn för Chrippa beter sig som en idiot.

Jocke fick betala flyttstädningen och skador.

Och allt för han ställde sig på en lägenhet för att hjälpa sin bror då han inte får stå på en själv. Så hur fan det kan vara Jockes fel och hade ni låtit låset vara kvar när nån hotade slå sönder saker medvetet, inte betalar för sig och stör grannar?

Och på det lämnar lägenheten som ett bombnedslag med skador och omfattande städning.

Och tanken var att Olivia skulle bo där, men sen hotade Chrille åka dit på en stream samt gav ut portkod, då tog hon ett utlandsjobb ist.
Helt förståeligt.

Grannar sade upp sina lägenheter pga Chrippa.

Det var ju till och med grannar som kommenterade detta på youtube att han störde.
Han måste ju också förstå sin del i detta för allt som har hänt har inte ens kommit ut.
Senast redigerad av mutemute123 2024-09-26 kl. 19:51.
Citera
2024-09-26, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du får ta reda på sanningen innan du börjar

Problemet är att Joakim inte berättade vad han gjorde i exakt perfekt tid för att stoppa mötet mellan far och dotter efter att Jocke tvingat iväg Chrippa till Dubai när Jocke sett till att Chrippa förlorade rätten att träffa Lillen.

Problemet är att Joakim ville förstöra för Lillen, göra henne besviken på att hennes pappa inte kom.

Problemet är att Joakim gjorde så att Linnea och Chrippa inte kom in i hemmet.

Problemet är att Jocke inte svarade i telefonen eller öppnade hemma och gav Chrippa tillträde till sin lägenhet

Problemet är att Joakim gjorde så Linnea och Chrippa inte kunde sova hemma den natten.

Problemet är inte att Chrippa kunde ringa hyresvärden få en ny nyckel dagen efter om han ville.

Svartsjuka, avundsjuka och hat.
Joakim är fortfarande lilla kniv Jocke som hotar mamma.

Hur tvingades han iväg till Dubai?

Kräftan har väl haft både vårdnad och umgänge hela tiden?
Citera
2024-09-26, 19:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Förstår att det blir svårt att bevisa när det inte finns något att visa upp.

Vad tror du Joakim skriver i meddelanden till Linnea?

Otäckt eller rosaskimrande eller en läskig kombination?

Står du bakom män som trakasserar kvinnor?
Senast redigerad av Pallal 2024-09-26 kl. 19:40.
Citera
2024-09-26, 19:36
Avstängd
Citat:
Allvarligt?
När var det här?

Finns den streamen kvar?

Kolla swe influencer där ligger det många streama.
Citera
2024-09-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han fick ju tag på hyresvärden typ första dagen. Och hyresvärden sa att han fick lösa det med Jocke, hur många gånger ska jag behöva upprepa det?

Du skrev 3 veckor nyss. Hur ska du ha det?
Vilket datum byttes det nycklar och vilket datum var Kräftan i kontakt med hyresvärden?

Så hyresvärden sa inte att Kräftan kunde byta nycklar om han bad om det i samtalet?
Citera
2024-09-26, 19:42
Avstängd
Citat:
Vilket datum byttes det nycklar och vilket datum var Kräftan i kontakt med hyresvärden?

Så hyresvärden sa inte att Kräftan kunde byta nycklar om han bad om det i samtalet?
Varför bytte Jocke nycklar utan att meddela Chrippa?

Det är ett brott hörrnniii
Citera
2024-09-26, 19:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Ja, man skulle onekligen vilja se de där meddelandena.

Citat:
Varför bytte Jocke nycklar utan att meddela Chrippa?

Det är ett brott hörrnniii
Det är egenmäktigt förfarande att byta lås - och det är hemfridsbrott att gå in i någons bostad utan tillstånd.
Chrippa bodde där, Jocke gjorde inte det - så när Jocke gick in utan tillstånd så begick han hemfridsbrott.
Citera
2024-09-26, 19:51
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Skrev jag att Chrippa inte fick tag på hyresvärden på 3 veckor?
Nej jag skrev att Chrippa inte kom in i sin lägenhet och fick tag på sina saker på ca 3 veckor.

Var det hyresvärden som släppte in Chrippa i lägenheten så han kunde hämta sina saker?
Nej det var en kompis till Jocke som släppte in Chrippa.
Citera
2024-09-26, 19:53
Avstängd
Citat:

Du har sagt det i flera månader nu, så länge du inte bevisar det kan man ju inte tro på dig.
Men det kanske är något sjukt begär du har och önskar att det var så.
Citera
2024-09-26, 20:07
Avstängd
Jonna förhördes idag, enligt en oteroligt osäker uppgift. Vad är brottsrubriceringen och vem står tilltalad?
Citera
2024-09-26, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Skrev jag att Chrippa inte fick tag på hyresvärden på 3 veckor?
Nej jag skrev att Chrippa inte kom in i sin lägenhet och fick tag på sina saker på ca 3 veckor.

Var det hyresvärden som släppte in Chrippa i lägenheten så han kunde hämta sina saker?
Nej det var en kompis till Jocke som släppte in Chrippa.

Varför väntade han i 3 veckor på att Jockes polare skulle öppna dörren, när han kunde lyfta luren till hyresvärden och fixa nycklar och gå in själv?
Samma dag gick det ju inte eftersom han sa att inga nummer var i bruk eller fungerade då tydligen. Men dagen efter kunde han ha bytt nycklar själv och gått in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in