Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 06:45
  #9877
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så bara för att Julia, tjejen som hatar Linnea extremt mycket, säger att det är sant, så är det automatiskt sant?
kan inte vara att Julia säger det för att hon hatar Linnea och älskar Chrippa och vill rädda honom ut denna skit han satt sig i.
Julia har inte uttryckt hat mot Linnea, hon har intd velat uttala sig om Chrippa och Linnea, trots påtryckningar.
Tills nu, betänk då att Julia levt i en destruktiv helvetesmiljö med en kontrollerande misshandlare. Hon har haft nog av egen skit
Citera
2024-01-02, 06:46
  #9878
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Tycker man märkt tydligt rätt tidigt att något som inte står rätt till med Linnea (kan självklart ha fel) och att det känts rätt uppenbart att hon vill komma nära Jocke. Har aldrig upplevt ett så tydligt fjäsk som Linnea framför Jocke faktiskt.

Tror och hoppas att hon inte har gjort Chloe något. Synd för nu blir Socialtjänsten inblandade med henne då hennes pappa är anmäld för brott. Julia har tydligt tagit hans parti så borde vara rätt safe där.
Lär läcka en del under dagen idag om Linnea så blir intressant att följa med om.

Chippa må vara en idiot och blåst men tror ärligt talat att han är oskyldig i detta han sitter häktad för.

Att Linnea stänger hans Youtube tycker jag talar för hennes psykobeteende. Där förlorar hon trovärdighet.

Vilket kaos ifrån ingenstans.
Det är ganska många som varit övertygade hela tiden att Linnea enbart var med honom för fame, för att få följare och bli lite känd.
Men att hon skulle ljuga om misshandel, våldtäkt, osv, bara för att Chrippa ville göra slut känns inte speciellt troligt.

Och jag tror inte att Chrippa regelbundet pucklar på kvinnor.
Men droger, testo, stress över att luftslottet håller på att ramla kanske fick honom att tappa det.
Eller som jag spekulerat i tidigare, ett bråk gick över styr, Linnea i stundens hetta raderade Chrippas youtube kanal, och för en sekund tappar han det och slår henne.
Räcker med 1-2 slag för att han ska kunna skada henne allvarlig.
Citera
2024-01-02, 06:47
  #9879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Skriver under på allt här. Nog någon kris han hamnat in när han lämnade Julia för Linnea. Upplevde också honom som lyckligare och mer nere på jorden ihop med Julia. Linnea har man märkt att han inte trivs med men har målat upp det utåt som dom var lyckliga - men det har synts igenom honom att det är bara en fasad.

Har han misshandlat henne och våldtagit henne så ska han självklart få hårt straff.
Men har han inte det och Linnea är bara arg för att han velat lämna henne så kan hon nog hälsa hem. Nu blir Socialtjänsten inblandade och stackars Chloe.

Hängt upp mig på att hon har tagit bort hans kanal något extremt. Det har man väl knappast i tankarna när man blivit utsatt för våld och våldtäkt att direkt vilja förstöra inkomstkälla för förövaren.

Vi får hoppas Chloe får en trygg tillvaro hos sin mamma. Även om hon säkerligen inte mår tipp topp med tanke på det hon har varit med om.

Nä, för mig känns det mer som en hämnd av något slag ifrån Linnea att radera kanalen och då inte pga misshandel. Jag själv har blivit grovt misshandlad och har titanplattor inopererat, kan säga dig att radera någons kanal hade varit långt ner på priolistan.
Citera
2024-01-02, 06:52
  #9880
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Detta tror jag också. Chrippa har velat lämna, hon raderar hans kanal. Det brister för chrippa och han har eventuellt slagit till henne.

Om det är fallet så ska han såklart dömas för det. Men tills dom kommer så utgår jag ifrån att han är oskyldig.

Jag har märkt att han förändrades mycket som person efter uppbrottet med Julia och då till det mer negativa.

Men räknar med att vi alla kommer få tillgång till fup om detta går till rättegång.

Men jag har aldrig uppfattat chrippa som lycklig ihop med Linnea, även om det har varit en bild som han har försökt att förmedla utåt. Titta bara på hans vloggar ihop med Julia kontra tiden med Linnea. Stor skillnad!
Julia var dock säkert inte lika lycklig i den relationen när chrippa sa att hon måste sminka sig för att hon ser ut som en man, och skrek åt henne att hålla käften i affären för han ville inte höra henne prata. och som den psykiskt misshandlade kvinna hon var satte hon på sig smink, och blev tyst när han skrek åt henne att hålla käften. Chrippa var kanske lycklig, men Julia har det fan bättre utan honom.
Synd att videorna är borta, annars hade jag kunnat skicka videos där han skriker och beter sig jävligt äckligt, illa och nedvärderande emot Julia.
Citera
2024-01-02, 06:54
  #9881
Avstängd
dunderCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
I FUPen från tidigare fallet framkom det dock att Julia och Chrippa bråkade så mycket och inte kunde kommunicera, att hennes dåvarande kille fick sköta kommunikationen med Chrippa gällande lilla C, och dåvarande killen fick även sköta hämtande/lämnandet av Lilla C, eftersom Julia och Chrippa inte kunde bete sig som vuxna civiliserade människor mot varandra...

Kan det inte vara för Linnea har blandat sig med att Chrippa inte fick ha kontakt med Julia? Något Julia själv berättade om igår.
Citera
2024-01-02, 06:56
  #9882
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Julia var dock säkert inte lika lycklig i den relationen när chrippa sa att hon måste sminka sig för att hon ser ut som en man, och skrek åt henne att hålla käften i affären för han ville inte höra henne prata. och som den psykiskt misshandlade kvinna hon var satte hon på sig smink, och blev tyst när han skrek åt henne att hålla käften. Chrippa var kanske lycklig, men Julia har det fan bättre utan honom.
Synd att videorna är borta, annars hade jag kunnat skicka videos där han skriker och beter sig jävligt äckligt, illa och nedvärderande emot Julia.

Har jag sagt att dom borde vara tillsammans? Beskrev bara min uppfattning utav Chrippas vloggar nu kontra då.

Sen om deras relation var bra eller inte kan jag inte sia om, men det som framkom i förhör med Julia så verkar det inte ha varit så bra.

Dock verkar Julia inte ha några problem med det då hon verkar vilja stötta Chrippa i det som nu har hänt.

Vad som händer framgent kommer helt bero på om Chrippa nu blir dömd eller inte. Men en sak är säker iaf, han kommer inte ha det lätt i livet oavsett vad som händer!
Citera
2024-01-02, 06:57
  #9883
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du är väldigt mån om Linnea, hatar desto mer på Julia, trots påståenden om att Julia utsatts för psykiskt våld från Chrippa.
Hur kommer det sig?
Undrar hur mycket Linnea kostat Chrippa?
Chrippa som även började sola solarium med sin prinsessa?! Helt förblindad av kärlek.
Ett jävla uppvaknande för honom, ska bli synnerligen intressant att beskåda detta utifrån.
Jag tycker inte det var något hat emot Julia i dem där kommentarerna?
Jag har inte sett något hat emot Julia alls bland kommentarerna.
Bara kommentarer att man kanske inte ska tro på det Julia säger, som ett psykiskt misshandlat ex, som t.o.m försökte skydda en kille som fysiskt misshandlat henne, så är det inge konstigt om hon blivit manipulerad att tro på Chrippa och försöker skydda honom nu.
Citera
2024-01-02, 07:02
  #9884
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Julia har inte uttryckt hat mot Linnea, hon har intd velat uttala sig om Chrippa och Linnea, trots påtryckningar.
Tills nu, betänk då att Julia levt i en destruktiv helvetesmiljö med en kontrollerande misshandlare. Hon har haft nog av egen skit
Precis min poäng.
Chrippa lämnar Julia för att vara tillsammans med Linnea, inte konstigt att Julia ogillar Linnea.
Sedan har Julia försökt skydda sitt senaste ex som fysiskt misshandlade henne.
Julia älskar fortfarande Chrippa.
Då är det väl inte konstigt att man kanske inte ska tro på det Julia säger, som ett psykiskt misshandlat ex, så är det inge konstigt om hon blivit manipulerad att tro på Chrippa och försöker skydda honom nu.
Citera
2024-01-02, 07:05
  #9885
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderC
Kan det inte vara för Linnea har blandat sig med att Chrippa inte fick ha kontakt med Julia? Något Julia själv berättade om igår.
Nej, enligt personen som berättade så var det för att Julia och Chrippa inte kunde ha en vuxen dialog och träffas när dem hämtade/lämnade dottern. Chrippa lätt inte heller Julia skriva in lilla C på förskolan trots att Julia jobbade.
Så deras delade vårdnad var inte helt problemfri och dem samarbetade inte så bra som man kanske hade önskat.
Citera
2024-01-02, 07:10
  #9886
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Har jag sagt att dom borde vara tillsammans? Beskrev bara min uppfattning utav Chrippas vloggar nu kontra då.

Sen om deras relation var bra eller inte kan jag inte sia om, men det som framkom i förhör med Julia så verkar det inte ha varit så bra.

Dock verkar Julia inte ha några problem med det då hon verkar vilja stötta Chrippa i det som nu har hänt.

Vad som händer framgent kommer helt bero på om Chrippa nu blir dömd eller inte. Men en sak är säker iaf, han kommer inte ha det lätt i livet oavsett vad som händer!
Jag tolkade detta som att du tyckte att chrippa och Julia var lyckliga tillsammans
"Men jag har aldrig uppfattat chrippa som lycklig ihop med Linnea, även om det har varit en bild som han har försökt att förmedla utåt. Titta bara på hans vloggar ihop med Julia kontra tiden med Linnea. Stor skillnad!"
Sry om jag missuppfattade dig

"Dock verkar Julia inte ha några problem med det då hon verkar vilja stötta Chrippa i det som nu har hänt."
Hon har blivit psykiskt misshandlad i 7 års tid, det är många offer som vill gå tillbaka till förövaren. Det är endel av kontrollen som förövaren har över offret, som är otroligt svår att bryta.
Citera
2024-01-02, 07:10
  #9887
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Vi får hoppas Chloe får en trygg tillvaro hos sin mamma. Även om hon säkerligen inte mår tipp topp med tanke på det hon har varit med om.

Nä, för mig känns det mer som en hämnd av något slag ifrån Linnea att radera kanalen och då inte pga misshandel. Jag själv har blivit grovt misshandlad och har titanplattor inopererat, kan säga dig att radera någons kanal hade varit långt ner på priolistan.
Tror snarare hon hackat hans konton först pga kontrollbehov/svartsjuka (kanske när han sov, vem vet) sett något som gjort henne upprörd och hon vet om att det största han åstadkommit är youtube så hon väljer att ta bort kanalen, därefter konfronterar hon honom och efter det har det kanske uppstått ett bråk, Chrippa upptäcker att youtube är borta eller så har det kommit upp i bråket och mitt i tumultet har han helt enkelt blivit förbannad och misshandlat henne. Det är hans största inkomstkälla och hade någon tagit bort det från en på en sekund hade man nog själv inte blivit så glad. Men vem vet, det är bara spekulationer. Vi vet ju inte men vi lär väl få reda på det mesta snart. Hon kommer ju såklart ha en version och han en annan.

Sen finns det ju olika grader av misshandel. Att ge någon en örfil räknas även det som misshandel och leder inte till bestående men. På Instagram stod det först ”grov misshandel” nu bara misshandel, vilket som stämmer lär vi nog se tids nog.

Men eftersom Linnea är väldigt aktiv på Instagram just i detta ögonblick genom att gilla kommentarer, följa nya konton och gilla bilder så är hon (förmodligen) inte allt för skadad. Då brukar ens prioriteringar se annorlunda ut.
Citera
2024-01-02, 07:13
  #9888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Nej, enligt personen som berättade så var det för att Julia och Chrippa inte kunde ha en vuxen dialog och träffas när dem hämtade/lämnade dottern. Chrippa lätt inte heller Julia skriva in lilla C på förskolan trots att Julia jobbade.
Så deras delade vårdnad var inte helt problemfri och dem samarbetade inte så bra som man kanske hade önskat.
Har du läst fupen/domen om vad Julia utsattes för av sitt ex?
Gör det så klarnar det nog en smula
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in