Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-02, 07:28
  #9901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Det är troll som länkar till den där tråden för att smutskasta Chrippa...

Smutskasta? Det står klart och tydligt i förhör hur han betett sig.
Citera
2024-01-02, 07:30
  #9902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Misshandeln ska ha skett i fredags, det är 4 dagar sedan. Så skulle inte alls vara konstigt om hon lite smått börjar återvända till att använda sociala medier för att göra saker som gilla stöttande kommentarer och liknande.
Tror det hade varit bäst för henne att stanna borta från sociala medier helt och hållet för det som skrivs just nu är riktigt grova grejer och det har blivit en hatstorm. Det bara förbluffar mig hur man kan välja att lägga energi på Instagram när allt detta hänt och dessutom inte göra sitt konto privat eller stänga av kommentarer. Det bästa för henne vore att åka ner till Malmö för att vara med sin familj och logga ut så hon kan läka både psykiskt och fysiskt om det nu är så att hon blivit allvarligt misshandlad.
Citera
2024-01-02, 07:31
  #9903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Inte fysiskt utan psykiskt misshandlad i 7 års tid av Chrippa.
den informationen finns i FUPen från ett annat fall där Julia blev fysiskt misshandlad av killen hon dejtade efter chrippa.

Ursäkta, det är tidigt och jag läste fel. Men att det pågick i 7 års tid framkom inte i förhör med Julia. Det är mer spekulationer ifrån din sida alt så vill du smutskasta Chrippa så mycket som möjligt.

Sedan att Julia säger en sak betyder inte per automatik att det är sanningen om vi nu ska vara ärliga!

Men med det sagt så vill jag heller inte förminska Julias upplevelser och om det nu stämmer att det har hänt så hoppas jag hon kan söka hjälp.
Citera
2024-01-02, 07:36
  #9904
Medlem
Är inte en automatisk anmälan till soc gjord om våld förekommer i hemmet där barnet befinner sig?
Citera
2024-01-02, 07:39
  #9905
Medlem
Känns verkligen som att chrippa sagt till Linnea att han vill göra slut, linnea hackar hans skit och hotar med allt möjligt att helvetet kommer gå lös ( anmäla till polis )
Om han lämnar henne, chrippa tappar de totalt då de varit dåligt mellan de, kanske till o med så dåligt att en utav de sov i soffan. Chrippa slår linnea med knytnävar i ansiktet (?) Linnea börjar gråta o lämnar lägenheten, ringer polisen, chrippa får panik då chloe(?) Är i lägenheten, inser att de är kört och snuten kommer å griper han?
Nya förhandlingar den 15e alltså?
Citera
2024-01-02, 07:45
  #9906
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Privattaxin
Vänta vänta vänta... Julia blir dumpad av Chrippa efter att ha varit otrogen med en arab, sedan blir hon tillsammans med den här araben och eftersom hon inte bär slöja så har alltså mannen rätt att våldta henne - och så blev hon våldtagen? Herregud, svenska kvinnor är PATETISKA. Blir dom tillsammans med araber och mörkhyade så får dom skylla sig själv!!! Ingen slöja = Du förtjänar att bli våldtagen.

Killlen var svensk med norsk efternamn!
Citera
2024-01-02, 07:46
  #9907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Känns verkligen som att chrippa sagt till Linnea att han vill göra slut, linnea hackar hans skit och hotar med allt möjligt att helvetet kommer gå lös ( anmäla till polis )
Om han lämnar henne, chrippa tappar de totalt då de varit dåligt mellan de, kanske till o med så dåligt att en utav de sov i soffan. Chrippa slår linnea med knytnävar i ansiktet (?) Linnea börjar gråta o lämnar lägenheten, ringer polisen, chrippa får panik då chloe(?) Är i lägenheten, inser att de är kört och snuten kommer å griper han?
Nya förhandlingar den 15e alltså?

Hela grejen känns så jävla WT och i mitten av hela soppan så har vi lilla Chloe! Jag hoppas verkligen hon får en trygg miljö hos sin mamma nu. Måste vara väldigt förvirrande för henne, då hon har bott mycket hemma hos sin pappa.

Även om Chrippa blir frikänd så har han en jävligt tuff tid framför sig med skulder, arbetslöshet och en allmänt kraschad tillvaro.

Blir han dömd så blir detta ännu tuffare den dagen han kommer ut!

Det gick väldigt fort utför på väldigt kort tid för herrn.
Citera
2024-01-02, 07:49
  #9908
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Snälla du, kollusionsfara är inte brottet, jag satt för förberedelse för mord o grovt hemfridsbrott då satt jag pga kollusionsfara m.m fan du verkar vara rätt efterbliven. Grov misshandel, olaga hot, grov kvinnofridskränkning är va ja hört.

Snälla du, du hänger ju inte ens med i diskussionen. Hade du hängt med hade du sett att jag alltid säger att han sitter häktad för misshandel, jag har aldrig sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara. Det är vissa andra som tror det.

Cluee säger att Chrippa är häktad för misshandel.
Sen går Cluee ut och ändrar sig och säger att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.
https://imgur.com/a/asJvobo - bild där cluee påstår att Chrippa är häktad pga Kollusionsfara.
En flashback medlem undrar vad som händer, jag svarar att Chrippa sitter häktad för misshandel.
En annan medlem svarar då att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Jag har hela tiden sagt att han sitter häktad för misshandel. Jag skriver bara att andra har sagt dittan eller dattan. Tex att andra sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara.
Mitt svar i kommentaren du reagerade på, det var ett svar till en person som tror att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Du verkar vara rätt efterbliven och har svårt att hänga med i diskussionen.
Citera
2024-01-02, 07:50
  #9909
Medlem
Visst är det olagligt att misshandla någon men om nu Linnea är en borderlinebrud har jag full förståelse för att Chrippa skulle kunna ha triggats till det. Tänk själv om någon du trodde älskar dig helt plötsligt raderar ditt liv och levebröd p.g.a. ett jävla irrationellt utbrott.

Man ska även komma ihåg att många borderlinebrudar medvetet provocerar sin kille (de är fruktansvärt bra på det) så att de till slut får en smäll. På så sätt kan de anmäla killen och ytterligare förstöra hans liv. De är monster, de här människorna.
Citera
2024-01-02, 07:52
  #9910
Avstängd
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somosdoslocos
Tror det hade varit bäst för henne att stanna borta från sociala medier helt och hållet för det som skrivs just nu är riktigt grova grejer och det har blivit en hatstorm. Det bara förbluffar mig hur man kan välja att lägga energi på Instagram när allt detta hänt och dessutom inte göra sitt konto privat eller stänga av kommentarer. Det bästa för henne vore att åka ner till Malmö för att vara med sin familj och logga ut så hon kan läka både psykiskt och fysiskt om det nu är så att hon blivit allvarligt misshandlad.
Jag hoppas verkligen att hon är i Malmö hos sin familj för länge sedan, har hon verkligen blivit misshandlad behöver hon stöd och trygghet.
Citera
2024-01-02, 07:52
  #9911
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Visst är det olagligt att misshandla någon men om nu Linnea är en borderlinebrud har jag full förståelse för att Chrippa skulle kunna ha triggats till det. Tänk själv om någon du trodde älskar dig helt plötsligt raderar ditt liv och levebröd p.g.a. ett jävla irrationellt utbrott.

Man ska även komma ihåg att många borderlinebrudar medvetet provocerar sin kille (de är fruktansvärt bra på det) så att de till slut får en smäll. På så sätt kan de anmäla killen och ytterligare förstöra hans liv. De är monster, de här människorna.

Jag är enig, det är inte bara provokationer i ord. Linnea kan mycket väl ha slagit Chrippa och tillslut har han satt ner foten.
Citera
2024-01-02, 07:57
  #9912
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Snälla du, du hänger ju inte ens med i diskussionen. Hade du hängt med hade du sett att jag alltid säger att han sitter häktad för misshandel, jag har aldrig sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara. Det är vissa andra som tror det.

Cluee säger att Chrippa är häktad för misshandel.
Sen går Cluee ut och ändrar sig och säger att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.
https://imgur.com/a/asJvobo - bild där cluee påstår att Chrippa är häktad pga Kollusionsfara.
En flashback medlem undrar vad som händer, jag svarar att Chrippa sitter häktad för misshandel.
En annan medlem svarar då att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Jag har hela tiden sagt att han sitter häktad för misshandel. Jag skriver bara att andra har sagt dittan eller dattan. Tex att andra sagt att han sitter häktad för Kollusionsfara.
Mitt svar i kommentaren du reagerade på, det var ett svar till en person som tror att Chrippa är häktad för Kollusionsfara.

Du verkar vara rätt efterbliven och har svårt att hänga med i diskussionen.

Okej vi gör det klart en första och sista gång:

Han är misstänkt för misshandel men häktad för Kollusionsfara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in