Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-04, 11:11
  #11725
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av em3i
Nej men för en annan som har adhd tex, så blir det lätt att de hoppar grodor ur munnen i ren impuls..(det har ju spekulerats om detta tidigare att hon har nånting) Det rättfärdigar inte hennes beteende kanske, men menar mer att måste få se en helhet på det, och inte bara ett utkast!

Adhd eller inte. Att kalla sin partners barn för horunge, kalla sin partner pedofil etc är fan inte alla med adhd som gör så! Ge dessa konversationer till någon som inte är insatt och den skulle direkt kunna avgöra vem som är sjuk och vem som inte är det. Fattar inte ens varför det är en diskussion
Citera
2024-01-04, 11:11
  #11726
Medlem
Amnshnocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Många kvinnor som anser att Linnea också är helt jävla blåst i skallen.

Så du menar att om man kritiserar Linnea så är det har mot kvinnor?

Så om man kritiserar Chrippa är det hat mot alla män då?


Det är ett mer allmänt mönster som infekterar tråden och gör att alla måste scrolla/hoppa mellan sidor mer än nödvändigt, förstår du min poäng nu?

Jag försöker inte beskydda Nea’s handlingar och inte heller hennes kompanjoner då det fortfarande är internet vi befinner oss på och inte i utredningen där det relevanta finns.

Jag själv kan förfalska konversationer, röster/inspelningar och till och med domar/efterlysningar.

Det är också viktigt att konstatera att saker kan vara taget ur sitt sammanhang och att de som tar ena sidans parti gärna vrider sanningen till sin fördel.

Försöker inte försvara det faktum att vissa kvinnor har mörka sidor och ditten datten.

Men vill hellre se konkreta teorier och förslag på händelsen än massa kvinnohat och irrelevanta påhopp.
Citera
2024-01-04, 11:12
  #11727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanblikul
Damn, har du bevis på det säkra? Snackar vi Chippa/Jupiter typ av psykisk misshandel(som det finns bevis på)?
Självklart så är ett slag inte den största moraliska felet men ska vi inte ändra lagen då eller ska Chrippa få ett frikort?

Hänvisar till de läckta sms-konversationerna och personers vittnesmål där det tydligt framgår att Linnea är ett monster och att Chrippa är en kuvad man av rädsla.

Lagen ska inte ändras och Chrippa ska inte få frikort om det visar sig stämma. Det får inte bli ett prejudikat att man har legal rätt att slå någon fysiskt oavsett anledning utöver självförsvar. Ett sådant samhälle kan vi inte ha.

Jag kan ju tycka att det är rätt åt pedofiler som blir mördade när barnets förälder upptäcker en våldtäkt. Det betyder ju dock inte att jag vill att vi ska ha ett samhälle där lagen tillåter det. Lite samma sak.
Citera
2024-01-04, 11:12
  #11728
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag är faktiskt, tro det eller ej, öppen för att Linnea kan ha gjort saker också och säger inte att hon är helt oskyldig.
Jag vill enbart ha något som är objektivt och som inte kommer från en viss grupp av människor som enbart har ett intresse/mål just nu och som sprider så mycket personliga påhopp (även om det stämmer eller inte) som egentligen är helt onödigt att ta öppet. Och som dessutom inte kommer med lögner och motsägelsefulla "bevis".
Men vi får se vad rättsväsendet kommer fram till.

Kritiserade du också att Linnea droppade sms konversation till cluee?
Citera
2024-01-04, 11:13
  #11729
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Då är man som en brud .. om man slår tillbaka och ska hämnas istället för att gå därifrån.

Män ska vara stabilare, lugnare och mer logiska än känslostyrda fjortisar.

Du har inte rätt att sätta epitet på hur en man ska vara. En kvinna som slår förtjänar smäll tillbaka, har man valt den vägen får man också räkna med att få tillbaka.
Citera
2024-01-04, 11:14
  #11730
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Tror Chrippa kände att han levde i en mardröm och att livet med Julia och Chloe lockade alldeles för mycket. Hade Linnea varit normal hade han förmodligen inte längtat tillbaka till Julia.

Praktexempel på en snubbe som tänker med kuken och sätter sina egna behov först.

Dock verkar vi se sms från bara oktober på ett raserianfall vad jag kan utläsa med ett språkbruk som kanske inte är helt hundra, men absolut inte ett bevis på misshandel från hennes sida. Så vad som hänt sedan de träffades vet vi inte.
Och så länge som fullständiga konversationer inte är synliga så ser det nu mer ut som att Chrippa gått bakom ryggen på Linnea under större delen av deras relation vilken är ett stort svek från hans sida. Varför han inte lämnade L, de vet vi inte än. Det kryper nog fram sinom tid.
Båda verkar ju ha behandlat varandra som skräp helt ärligt och tänkt på sig själva.
Citera
2024-01-04, 11:16
  #11731
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Amnshnock
Det är ett mer allmänt mönster som infekterar tråden och gör att alla måste scrolla/hoppa mellan sidor mer än nödvändigt, förstår du min poäng nu?

Jag försöker inte beskydda Nea’s handlingar och inte heller hennes kompanjoner då det fortfarande är internet vi befinner oss på och inte i utredningen där det relevanta finns.

Jag själv kan förfalska konversationer, röster/inspelningar och till och med domar/efterlysningar.

Det är också viktigt att konstatera att saker kan vara taget ur sitt sammanhang och att de som tar ena sidans parti gärna vrider sanningen till sin fördel.

Försöker inte försvara det faktum att vissa kvinnor har mörka sidor och ditten datten.

Men vill hellre se konkreta teorier och förslag på händelsen än massa kvinnohat och irrelevanta påhopp.


Men gråt vidare någon annanstans, inte en jävel köper ditt meetoo dravel. Nu är det kvinnors hat mot män som diskuteras. Oj nu blev du ställd va.. Kanske dags att lyfta det problemet i samhället nu när kvinnorna glidit räkmacka i ett decennium.
Citera
2024-01-04, 11:16
  #11732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Meddelande som publicerats är av värde då man kan få en bild av hur relationen sett ut.

De gör det tyvärr ännu mer tvivelaktigt för jag undrar fortfarande hur Jocke och Jonna kan låta Linnea sitta och umgås med Lunabelle flera gånger helt själv och hur de kan låta Chloe spendera så mycket tid och inte försökt åtminstone få en lösning/få bort henne från att bo med Linnea.
Och att Julia antingen nu eller i sin rättegång faktiskt ljuger om Chrippa och om det skulle vara i rättegången är ju det rätt allvarligt också.
Citera
2024-01-04, 11:17
  #11733
Medlem
En liten tanke kring kärran som beslagtogs, kan de plockat den pga chrippa sitter på skulder hos kronan, killen är inte clean o fifflar.
Citera
2024-01-04, 11:17
  #11734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ja exakt!
Mina svar är enbart baserade på vad som blivit postat, inget annat.

Sms-konversationen om att hon har inspelningar på att de skulle vara dåliga föräldrar, det skulle jag och jag nu vore socialarbetare vara intresserad av att ta del av för att se om det är värt att utreda vidare.
Kan ju vara nonsens-prat från hennes sida också, men något triggade igång raserianfallet i den sms-konversationen och den har ingen fått se. Enbart en förbannad L och en mjäkig C.
Citera
2024-01-04, 11:18
  #11735
Medlem
kanblikuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Hänvisar till de läckta sms-konversationerna och personers vittnesmål där det tydligt framgår att Linnea är ett monster och att Chrippa är en kuvad man av rädsla.

Lagen ska inte ändras och Chrippa ska inte få frikort om det visar sig stämma. Det får inte bli ett prejudikat att man har legal rätt att slå någon fysiskt oavsett anledning utöver självförsvar. Ett sådant samhälle kan vi inte ha.

Jag kan ju tycka att det är rätt åt pedofiler som blir mördade när barnets förälder upptäcker en våldtäkt. Det betyder ju dock inte att jag vill att vi ska ha ett samhälle där lagen tillåter det. Lite samma sak.

Tycker du typ anjos "läcka" skulle hålla i rätten? Jag personligen tror att de är sanna men dom skulle inte hålla i rättegång.
27 åringar som groomar nyfyllda 16-åringar? skulle du förstå om 27-åringen blev ihjälslagen?
Citera
2024-01-04, 11:18
  #11736
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Praktexempel på en snubbe som tänker med kuken och sätter sina egna behov först.

Dock verkar vi se sms från bara oktober på ett raserianfall vad jag kan utläsa med ett språkbruk som kanske inte är helt hundra, men absolut inte ett bevis på misshandel från hennes sida. Så vad som hänt sedan de träffades vet vi inte.
Och så länge som fullständiga konversationer inte är synliga så ser det nu mer ut som att Chrippa gått bakom ryggen på Linnea under större delen av deras relation vilken är ett stort svek från hans sida. Varför han inte lämnade L, de vet vi inte än. Det kryper nog fram sinom tid.
Båda verkar ju ha behandlat varandra som skräp helt ärligt och tänkt på sig själva.

Vad jag sett så har Linnea varit otrogen med en arab. Chrippa har pratat med sitt ex tillika mamman till hans barn. Att han varit otrogen med flera andra finns det inga bevis för, utan det är nog något Linnea fabriserat ihop i sin egna sjuka hjärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in