2023-03-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banandemokrat
Avslutar diskussionen med dig för du har inte alla hästar i stallet. Jag har två (!) gånger förklarat för dig att det inte handlar om att han ska göra anspråk på hus och hem. I normala gemensamma hem är man med och BESTÄMMER tillsammans (oavsett vem som pyntar). I detta fall är det bara på ens villkor. Hajar du?!

Jag förstår vad du menar och jag håller inte med. Jag ser att det gör dig väldigt frustrerad. Det där huset är Pernillas. och hon har redan bestämt hur hennes drömhus ska se ut. Det gjorde hon långt innan hon ens visste att Bauer existerade.
Han får vara glad att han får flytta in.
Senast redigerad av Tutrut 2023-03-01 kl. 14:43.
Citera
2023-03-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tutrut
Jag förstår vad du menar och jag håller inte med. Jag ser att det gör dig väldigt frustrerad. Det där huset är Pernillas. och hon har redan bestämt hur hennes drömhus ska se ut. Det gjorde hon långt innan hon ens visste att Bauer existerade.
Han får vara glad att han får flytta in.

Dessutom är det ju så att han uppenbarligen har två val:

"Får jag inte vara med och bestämma? Då får vi fortsätta vara särbos"

"Får jag inte vara med och bestämma? Ok, flyttar in ändå"
Citera
2023-03-02, 11:20
Medlem
Bauer är obehaglig...speciellt när han smilar in sig hos alla som tillhör PW's sida...
Angående Disney-barnen...är det ingen av dem som reagerar på hur sliskig han verkligen är?
Citera
2023-03-02, 20:04
Medlem
Åh, sett psykologavsnittet nu. 🙈

Tycker synd om Pernilla.
Citera
2023-03-03, 04:30
Medlem
O herregud, så C Bauer är alltså svinfattig? Bor han i det där gula lilla huset mitt i skogen värt 3-4 miljoner? Och nu ska han flytta in hos Pernilla i en jättevilla
Citera
2023-03-03, 04:35
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
O herregud, så C Bauer är alltså svinfattig? Bor han i det där gula lilla huset mitt i skogen värt 3-4 miljoner? Och nu ska han flytta in hos Pernilla i en jättevilla

Han hyrde "det lilla gula huset". Det står för övrigt på en tomt som tillhör ett stort hus så det är alltså en gäststuga typ.

Han tjänar inte några större summor heller så Pernilla är det den som borde bestämma mest om huset och inköp då det är hon som betalar
Citera
2023-03-03, 10:15
Medlem
Ap-ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Åh, sett psykologavsnittet nu. 🙈

Tycker synd om Pernilla.

Det som visades igår? När hon prata med Benjamin om hur Bauer bara är too much och hur olika dom är... Skrivet i sten att detta kommer krascha och då kommer det ta hus i helvete hos Mr Bean.
Citera
2023-03-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163

Hon har vant sig vid att ha en passupp.. Den dagen han åker ut, kommer alla högar tillbaka o huset rasera..
Citera
2023-03-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Han hyrde "det lilla gula huset". Det står för övrigt på en tomt som tillhör ett stort hus så det är alltså en gäststuga typ.

Han tjänar inte några större summor heller så Pernilla är det den som borde bestämma mest om huset och inköp då det är hon som betalar

Han är inköpschef på Ica så han tjänar nog helt ok.
Får se hur länge han får behålla jobbet.
Jag är så nyfiken på hur han fick jobbet. med tanke på hsns jobbhistorik så har jag svårt att tro att han fick det på egna meriter.
Senast redigerad av GafflaLagom 2023-03-03 kl. 18:19. Anledning: Tillägg till det jag skrev
Citera
2023-03-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Jag är så nyfiken på hur han fick jobbet. med tanke på hsns jobbhistorik så har jag svårt att tro att han fick det på egna meriter.

Det blir intressant att följa! Med hans egna meriter kommer han inte långt, så det är rätt uppenbart att han utnyttjar sin ställning som ”den folkkäre” Pernillas kille. Det kanske går vägen under rekryteringsprocessen, men sen ska man leverera och skaffa vänner på jobbet (ej ragg) och det kan bli ett hinder för herrn.
Citera
2023-03-03, 19:53
Citat:
Jag är så nyfiken på hur han fick jobbet. med tanke på hans jobbhistorik så har jag svårt att tro att han fick det på egna meriter.
han tjänar ca 45.000 i månaden så det är inga större summor direkt. Jämfört med Pernillas 8,5 deklarerade inkomst förra året så om han nu är inköpschef på ica så har han ju ingen vidare lön, med tanke på att jag som jobbar inom kommunen tjänar nästan lika mycket.
Citera
2023-03-03, 19:55
Citat:

Det är inte alls svårt att få såna jobb om man varit chef tidigare, bara att se sig omkring hur man tillsätter chefstjänster runt om i Sverige. Spelar ingen roll hur kass du har varit, hur många broar du har bränt, så länge du inte åkt i fängelset så är du okej liksom....;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in