• 1
  • 2
2021-07-01, 19:08
Medlem
Och sen undrar jag också om det finns pengar i sporten... Den är ju inte lika extrem på kroppen som Judo och brottning, så i teorin känns det mer rimligt att kunna vinna SM i BJJ...

Hur ligger det till?
Citera
2021-07-01, 19:25
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Subzero1
Och sen undrar jag också om det finns pengar i sporten... Den är ju inte lika extrem på kroppen som Judo och brottning, så i teorin känns det mer rimligt att kunna vinna SM i BJJ...

Hur ligger det till?
Nej troligtvis inte nu men tidigare när sporten var ung i Sverige hade du kanske kunnat vinna SM.

Nej det är inga pengar i BJJ.
Citera
2021-07-01, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Nej troligtvis inte nu men tidigare när sporten var ung i Sverige hade du kanske kunnat vinna SM.
.

Varför inte? BJJ är väl inte stort i Sverige?
Citera
2021-07-01, 19:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Varför inte? BJJ är väl inte stort i Sverige?
Den har ju växt rätt mkt...

Men du kan ju gå till närmsta klubb och utmana någon i din storlek och se hur det går. Filma gärna.
Citera
2021-07-01, 19:43
Medlem
Citat:
Den har ju växt rätt mkt...

Men du kan ju gå till närmsta klubb och utmana någon i din storlek och se hur det går. Filma gärna.

Sverige kan inte ens slå ut ett undernärt och sönderbombat Ukraina i fotboll som gör sin första åttondel någonsin, och kan knappt stå upp i förlängningen.

Senast jag kollade var fotboll mycket populärare än BJJ i Sverige..
Citera
2021-07-01, 22:28
Medlem
RandyWalkers avatar
Citat:

Hur ligger det till?

Tror inte det. För mig Gordon Ryan tränade 7 år före mästerskap o han började väl som 15-åring

Om vi ger det 5 år här o svenska mått..nej tror inte det går
Senast redigerad av RandyWalker 2021-07-01 kl. 22:30.
Citera
2021-07-01, 22:38
Medlem
Mouses avatar
Högst osannolikt, men inte omöjligt.
Citera
2021-07-01, 22:43
Medlem
Jag vet en kille som började runt 27 och tog två EM guld 10 år senare..(2010,2011) tror jag det var så inte fan är det helt omöjligt.. Nu var han ju iofs inte ny inom kampsport när han började med BJJ och det har väl hänt en del sen dess men provar du inte så får du aldrig veta 🙂
Citera
2021-07-01, 23:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Sverige kan inte ens slå ut ett undernärt och sönderbombat Ukraina i fotboll som gör sin första åttondel någonsin, och kan knappt stå upp i förlängningen.

Senast jag kollade var fotboll mycket populärare än BJJ i Sverige..
Vad har fotboll med bjj att göra?

Du ställde en fråga och fick svar som du inte var nöjd med.
Men prova, det är väl det bästa.
Citera
2021-07-01, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AML78
Jag vet en kille som började runt 27 och tog två EM guld 10 år senare..(2010,2011) tror jag det var så inte fan är det helt omöjligt.. Nu var han ju iofs inte ny inom kampsport när han började med BJJ och det har väl hänt en del sen dess men provar du inte så får du aldrig veta 🙂

Kan en duktig instruktör bedöma sådant på ett första pass?
Citera
2021-07-02, 00:49
Medlem
Ni kan göra er egen uppskattning utifrån mina attribut.

+ greppstyrka 8/10
+ uthållighet 9/10
- flexibilitet 5/10
+ balans 8/10
- visuospatial intelligens 5/10
+Envishet
+Hyperfokuserad
+ råstyrka 8/10

Tungviktare har svårt att rucka på i stående brottning mig. Får vänta ut mig till jag blir trött. Så seg är jag

Jag gjorde väldigt bra ifrån mig i sumoregler i skolan. Fick NC mot en brottare i finalen. Jag tycker att det borde bedömas som vinst till mig (jag kastade brottaren). Jag lämnade dock själv ringen med björnkastet som jag inte kunde kontrollera.

Samtidigt är ju BJJ avgjort på marken så jag vet inte hur mycket balans spelar in där. Greppstyrka kommer däremot tjäna mig väl

Men där har ni datan att analysera.
Senast redigerad av Subzero1 2021-07-02 kl. 00:56.
Citera
2021-07-02, 00:50
Medlem
Citat:
Men prova, det är väl det bästa.

Du tror att ett träningspass besvarar frågan? Det är svindyrt att träna BJJ...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in