Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-25, 03:01
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Beklagar sorgen fru Bröd. 💔
Citera
2021-12-25, 04:13
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Vet inte vad jag ska säga..mer än att buga och känna respekt. Vila i frid.
Citera
2021-12-25, 08:51
Medlem
Till fru Bröd:

Nu får du bära honom i ditt hjärta och minnas alla goda stunder ni haft tillsammans….

Sorgen som kommer framöver kommer stundtals att vara svår, upp till fem år men den lättar med tiden.

Så länge du minns lever han…

❤️
Citera
2021-12-25, 11:12
Medlem
Huzzahs avatar
Beklagar sorgen fru Bröd.
Hoppas du haft en under omständigheterna okej jul och fått vila och omtanke.
Tack igen för att du tagit dig tiden att skriva här och jag hoppas att resten av ditt liv blir ljust och vackert.

Sov gott Bröd.
Citera
2021-12-25, 11:20
Medlem
lalauries avatar
Vila i frid Bröd.
Beklagar din sorg fru Bröd. ❤️

Postar länken till insamlingen i så fall någon ny missat.
https://www.cancerfonden.se/insamlin...ikabroed-44502
Citera
2021-12-25, 11:24
Medlem
Beckisbarnets avatar
❤️ Vila I Frid!! ❤️

❤️ Kärlek och Omtanke från mig. ❤️

Mvh: Beckisbarnet
Citera
2021-12-25, 11:59
Medlem
Citat:
Hej alla.

Som ni som följt tråden på sistone förstår så är det inte Bröd som skriver detta, utan hans fru.

Jag vill meddela er att Bröd gick bort tidigt på morgonen igår, onsdagen 22/12. Som tidigare meddelats så sövdes han några dagar dessförinnan. Framför allt de sista tre dagarna sov han lugnt och djupt. Visade inga tecken på obehag eller oro. De sista ögonblicken av hans liv präglades av stillhet, och jag, hans närmsta vän och en sjuksköterska fanns vid hans sida. Han dog omgiven av kärlek och värme.

Det här blir en speciell och svår jul. Men Bröds minne lever vidare i oss som kände honom (varesej det var i köttvärlden eller i andra forum). Det är en tröst att han levde, och dog, som han ville. Han är oändligt saknad och älskad.

En övrig kommentar: Det har kommit frågor om både Bröds förnamn och bild på hans ansikte. Jag förstår nyfikenheten, men jag känner inte att det är upp till mig att avslöja saker om honom som han själv inte ville dela här. De gånger han delat med sig mer i direktmeddelanden så har det skett under förtroende.

Återigen - tack för alla stödjande inlägg och meddelanden som både Bröd och jag fått här.

Vänligen,
/Fru Bröd.

Sov så gott Bröd ❤️ tack för att du så osjälviskt delade med dig om dina tankar och din situation.

All kärlek till dig, fru Bröd ❤️
Citera
2021-12-25, 14:52
Medlem
Det är med både djup sorgsenhet och även stor tacksamhet jag läser Bröds sista inlägg och Fru Bröds inlägg. 💕💕

Sorgsen och ledsen över att Bröd somnade in för bara några dagar sedan. En oerhört sympatisk, genomklok, humoristisk och vänlig man har lämnat jordelivet, till gränslös sorg och saknad för sin allra närmaste familj och släktingar, vänner och arbetskamrater.💞💞

Tacksam för att Bröd fick komma till Hospice sista tiden. Tacksam för att han fick sluta sina dagar precis som han önskade och hoppades; han fick somna in lugnt och fridfullt med sin älskade hustru och sin gode vän vid sin sida, fri från smärtor, ångest och oro.

Fru Bröd: Mitt allra varmaste beklagande att du förlorat din make, önskar dig allt gott samt att alla fina och vackra minnen ni byggt upp och skapat tillsammans under de år ni haft varandra, kan ge tröst och glädje i din stora sorg och saknad. ❤

Bröd; Denna din tråd så fylld av godhet, värme och förtröstan kommer att finnas kvar, är övertygad om att den kommer att ge tröst till många, i lång tid framöver.

Minns att du skrev hur du med stor förvåning och glädje läste våra inlägg, att du aldrig någonsin hade kunnat förvänta dig ett sådant positivt gensvar och så mycket kärlek från oss anonyma skribenter som följt dig, när du skapade tråden.

Glömmer inte ditt inlägg där du skrev hur dina tårar rann där du låg i sängen på Hospice, och läste så många gåvor som skänkts till Cancerfonden i ditt namn/ alias.
Och Bröd, den summan har växt sig än större.

Bröd, du har gett ett avtryck som för alltid består.
Du är aldrig glömd - Sov i ro ❤
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2021-12-25 kl. 14:54.
Citera
2021-12-25, 15:32
Avstängd
Vila i frid hoppas du lever vidare i ett annat liv
Citera
2021-12-25, 20:07
Medlem
Damn. Hade mina aningar innan jag drog iväg för julfirande den 22/12. Inte mycket att tillägga nu när jag kommit hem. Vila i frid, Bröd, och tack för att du orkade uppdatera, fru Bröd. Tack för tråden <3
Citera
2021-12-25, 20:14
Medlem
Oucho.Sparkss avatar
Citat:
Vänligen,
/Fru Bröd.

Har inte klarat att läsa hela hans sista resa och har tänkt på er sen du skrev att han lämnat.
Vilket kärleksfullt par och så jäkla kompatibla ni verkar ha varit. Får mig att bli glad för Er.
Citera
2021-12-25, 20:18
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Sorglig och vacker tråd. Vila i frid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in