2022-02-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lite sämre, men än klarar jag mig självständigt för det mesta. Ont när jag står och går. Men det får jag ta. Nån morfintablett slinker ner ett par gånger i veckan.

Planerar ett en tripp i mars/april till Sthlm, men får se hur det blir med orken.

Hoppas att du får en fin tur till Stockholm i mars/apr.
Citera
2022-02-20, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Hoppas att du får en fin tur till Stockholm i mars/apr.
Tack! Jag hoppas ju att det funkar, vi får se. Är så trött bara. Sover 12 tim per natt och skulle kunna sova mer, men det är ju inget liv. Nå. Jag kan fortfarande glädjas åt barnens framgång och goda vänner. Sånt ska man vara tacksam över.
Citera
2022-02-23, 15:48
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Just ja - för er som undrar vad immunterapi är..det är en relativt ny cancerbehanling (2016) som går ut på att man får dropp med en mixtur (i mitt fall heter den Pembrolizumab) som lär mitt immunförsvar att fajtas mot cancerceller. Funkar bra för min del, både huvudtumören i lungan och metastaserna (lite här o var) minskar i storlek och jag köper tid. Man brukar ge immunterapi i 2 år, så länge man ser förbättringar. Sen utvärderar man och kollar hur man vill gå vidare.

Edit: Just det - en dos av den brygden ligger på 120ml. Tar en halvtimme att trycka i sej. Och kostar ca 46.000 SEK :-) Var tredje vecka (i mitt fall)

Har en bekant i liknande situation (metastaserad lungcancer) och hon har inte blivit erbjuden denna behandling. Är det något som man behöver söka upp själv möjligen, eftersom immunterapin är en ny behandling och finns inte på alla platser ännu?
Citera
2022-02-25, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Har en bekant i liknande situation (metastaserad lungcancer) och hon har inte blivit erbjuden denna behandling. Är det något som man behöver söka upp själv möjligen, eftersom immunterapin är en ny behandling och finns inte på alla platser ännu?
Du frågade inte mig men... Din bekant bör tala med sin onkolog om immunterapi skulle kunna vara ett alternativ. Själv blev jag erbjuden den och den har gett mig bonustid.
Senast redigerad av Picasso2 2022-02-25 kl. 22:47.
Citera
2022-03-03, 21:32
Medlem
Jävla skit att vi inte har kommit längre än cytostatikabehandlingar i cancervården. Vila i frid!
Citera
2022-03-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleovarnamnet
En kvarts miljon till Bröds minne nu!
Jag hoppas att familjen håller koll på insamlingen och kan glädjas åt att han har så berört så många!
273 650 kr. @OlikaBroed, du ler säkert i din himmel. Inte illa pinkat.
Tänker på dig, hustru, vänner och övrig familj
Citera
2022-03-06, 11:03
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
273 650 kr. @OlikaBroed, du ler säkert i din himmel. Inte illa pinkat.
Tänker på dig, hustru, vänner och övrig familj

Det är så vackert mitt i det sorgliga. Även jag tänker på alla anhöriga.
Citera
2022-03-11, 23:51
Medlem
Inte läst hela tråden men hört den via podden. Helt otroligt hur mycket pengar den samlat in. Även jag var tvungen att donera 100kr i förrgår då jag verkligen kände att den hjälper.

Ska ta tiden de närmaste dagarna att läsa allt. Men måste bara säga att jag tänker på anhöriga och verkligen känner med er! Har själv en anhörig som dog i cancer för något år sedan. Hon blev sövd innan de stängde av allt. Men det var en sån stor sorg. Men den här tråden får mig att hoppas att vi en dag kan besegra cancer.. jag tänker på er anhöriga och hoppas att ni kan finna något för er alla som tänker och donerar pengar. Även om vi alla skulle ha gjort det tidigare. Men mina tankar går till er och kan jag göra något så skicka ett PM. Fy vad stark och känslomässigt allt blev
Citera
2022-03-16, 19:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Återkommer hit ibland och läser, tänker.. Hedrar han ett tag framöver via min signatur. Vila i frid
Citera
2022-03-17, 12:37
Medlem
Vila i frid!
Citera
2022-04-16, 12:44
Medlem
Uff, det var en tung tråd och ett tungt ämne. Men också mycket kärlek och omtanke!!
Har själv haft cancer, om än i en lindrigare form. Testikelcancer.. Hade en helt fantastisk läkare!! Men känner flera som drabbats av cancer och fått somnat in. Saknaden är oändlig. Dessa begravningar då man stapplar fram till kistan med egna rosor från min trädgård. Den sista och bästa hälsningen jag kunde ge.

Nu är jag reumatiker också.

Vila i Frid, Bröd! <3

Citat:
Jag blev också förvirrad av varför covid kom upp här. Prognosen är svår. Den immunbehandling jag får ska bromsa tillväxten på metastaserna i lungorna. Det gör den på ena lungan, men inte på andra. Vilket visar stt metastasern där muterat. Knepig sjukdom.

Som sagt. Nåt år bör jag få. Men eftersom min cancer inte beter sig som vi väntat så är prognos svår att ställa.

Ajdå, beklagar!
Var började sjukdomen ursprungligen?
Citera
2022-04-16, 23:59
Medlem
Nisse, min bästa vän jag någonsin haft… Cancern i tjocktarmen tog honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in