Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-01, 20:02
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej. M:s ledning förstod nog hur det låg till. De trodde på tjejen. Kanske hade även HB medgett hur det var innan M uppmanade tjejen att polisanmäla. M orkade inte med den interna utredningen och ville vinna tid. Att något brott inte begåtts betyder ingenting när det gäller HB:s lämplighet. Det har han själv också fattat.
"han förstod nog", "M orkade inte", "kanske..".

Du är ännu en skvallertacka vars bidrag inte är värt mer än använt dasspapper och förmodligen ännu en som hoppas på häxprocessen som metod för att tysta en obekväm röst. Heder till dig, du måste vara stolt.
Citera
2021-10-01, 20:03
Medlem
mvpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyanCrocker
Åklagaren har uttalat sig om bilder som inte är av sexuel karaktär. Men varför tyst om huruvida han efterfrågat nakenbilder?

Antingen är det inte brottsligt att efterfråga bilder. Eller så är han inte anklagad för det brottet.
Citera
2021-10-01, 20:05
Medlem
Citat:
Vad specifikt anmäldes han för, efterfrågan eller mottagande av nakenbilder?

Det får du fråga polisen om. Åklagaren tog anmälan och såg att det eventuellt fanns utrymme för utnyttjande för sexuell posering. Vid vidare undersökning så konstaterar åklagaren att där inte finns något brott under allmänt åtal som går att styrkas. Alltså läggs utredningen ner då lagförande del av samhället inte har något med resten av soppan att göra.

Som sagt, vad som är olämpligt ur en given situation eller roll behöver inte alls vara i närheten av olagligt. Olämpligheten sett till en roll avkunnar uppdragsgivaren, och bevisligen anser dem att Bali varit olämplig nog.

Så det säger ungefär det mesta vi behöver veta. Pedo Bali gillar lammkött. Frågan är om det måste vara halal?
Citera
2021-10-01, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nej, där är vi oense. Folkvalda, självgoda toppolitiker ska verkligen inte sexchatta med småbrudar.

Det är i alla fall ett mycket riskabelt beteende att göra det och Hanif Bali borde själv ha insett den risken.

Jag bryr mig inte så mycket om exakt vilka bilder han efterfrågat eller fått utan enligt min åsikt
så borde han inte ha haft den typen av chatt eller flört med den då 15 åriga flickan överhuvudtaget.

Den åsikten delas bevisligen av många inom Moderaterna och där föll han lite på eget grepp så att säga.
Citera
2021-10-01, 20:09
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är i alla fall ett mycket riskabelt beteende att göra det och Hanif Bali borde själv ha insett den risken.

Ja det är mycket riskabelt att ha kontakt med kvinnor i Sverige. Följden bör förstås bli att aldrig anställa kvinnor på företag, feministerna driver alltså kvinnorna tillbaks till spisen.
Citera
2021-10-01, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Nä, det är inte brottsligt.

Att han blir utmobbad ur partiet för att han är på småflickorna är inte heller brottsligt.

Det jag äcklas av är att det är så många som ska föringa hans beteende eller t.om låtsas som att det inte hänt...

Det är främst Hanif Bali själv som har försökt mobba andra inom Moderaterna, men nu föll på eget grepp.

Hanif Bali och gänget kring honom tillhör en liten bråkig och högljudd minoritet inom Moderaterna,
men partiledningen har försökt behålla tålamodet med honom så gott det går.

Fast nu den här senaste affären blev väl lite grann sista droppen för en del i partiledningen kan jag tro
och de har nog framfört till honom att de önskar att han inte kandiderar för någon ny mandatperiod
som riksdagsledamot för Moderaterna.

Han har ställt till med för mycket problem och nu när han inte ens kunde hålla sig borta från minderåriga flickor i MUF
så finns det gott om skäl för Moderaterna att betvivla hans lämplighet och omdöme.
Citera
2021-10-01, 20:11
Medlem
RyanCrockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Nej åklagaren har endast sett en bild som kvinnan påstod att hon har skickat till Bali, det är dock inte styrkt att hon har skickat denna bild och det var heller ingen nakenbild. Att det är tyst om att Bali skulle ha efterfrågat bilder beror på att han inte har gjort det.
Så om Bali enbart anklagats för efterfrågan av bilder så hade förundersökningen lagts ned utan kommentarer från åklagaren?
Citera
2021-10-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Det är främst Hanif Bali själv som har försökt mobba andra inom Moderaterna, men nu föll på eget grepp.

Hanif Bali och gänget kring honom tillhör en liten bråkig och högljudd minoritet inom Moderaterna,
men partiledningen har försökt behålla tålamodet med honom så gott det går.

Fast nu den här senaste affären blev väl lite grann sista droppen för en del i partiledningen kan jag tro
och de har nog framfört till honom att de önskar att han inte kandiderar för någon ny mandatperiod
som riksdagsledamot för Moderaterna.

Han har ställt till med för mycket problem och nu när han inte ens kunde hålla sig borta från minderåriga flickor i MUF
så finns det gott om skäl för Moderaterna att betvivla hans lämplighet och omdöme.
Det tror jag med. Att han inte ställer upp är knappast hans eget val, han är utslängd, om än på ett lite finare sätt...
Citera
2021-10-01, 20:13
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
"Det finns enskilda i partiet som använder smutsiga metoder för att utmanövrera konkurrenter och det kommer bli en lärdom av denna affär, men jag uppmanar alla att inte dreva mot min anklagare, ingen förtjänar det. Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor.

Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig. Jag tänker inte avgå, jag kommer fullfölja mitt löfte till mina väljare om att representera dem mandatperioden ut. Men det finns en gräns för hur mycket man kan agera murbräcka och minröjare för ett parti, för politik som de idag fördömer och om några år adopterar och applåderar.

Därför är min vilja att kandidera till riksdagen igen obefintligt, men mitt engagemang för politiken och Sverige är oförändrat och är ganska säker på att jag kommer hitta, med hjälp av er, andra kanaler för engangemang.
"

Nå, vad säger ni nu? Ni som envist hävdar att det är vänstern som ligger bakom detta!
Hanif själv verkar inte hålla med er...

https://www.expressen.se/nyheter/for...-bali-nedlagd/

Han kommer inte lägga sig ner utan kommer nog köra rätt hårt . Kommer säkert kandidera för SD. Vilket är bra.
Citera
2021-10-01, 20:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Så om Bali enbart anklagats för efterfrågan av bilder så hade förundersökningen lagts ned utan kommentarer från åklagaren?

Vad vill du säga?
Det fanns ingen begäran om bilder och inga nakenbilder.
Allt var en fantasi från kvinnan.
Citera
2021-10-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har följt HB länge nu på sociala medier, så att jag tror att känner till vilken typ han är. Egentligen är det synd om honom.
Du kanske bara lägger in dina egna erfarenheter och gör dom till hans,på twitter nu verkar Hanif hyllas i comebacken.
Citera
2021-10-01, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Han kommer inte lägga sig ner utan kommer nog köra rätt hårt . Kommer säkert kandidera för SD. Vilket är bra.

Jag håller med, vi samlar alla pedofiler och incestuösa sexuella rovdjur i samma skitparti och ser det implodera inifrån.

Med det sagt, SD tar nog gärna emot honom. Flugorna lockas till skit, det såg vi tydligt i Trumps USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in