Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 12:18
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Du har ju inte lite taskig kvinnosyn om du tror att en 15-årig tjej skulle försöka sätta dit HB "för-skoj-skull".

Du är ju så naiv att man skäms å dina vägnar, fattar du inte att det lär finnas nån bakom tösen?

Nu försöker såklart vänstertrollen i media och på sociala forum ändå hålla liv i denna framing.
Citera
2021-10-01, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Hon har lämnat in sin polisanmälan och har i samband med detta fått visa vilka bilder som ska ha skickats. Åklagaren tittar på bilden och kommer fram till att det inte är bilder av sexuell natur. Case closed, det finns ingen anledning för åklagaren att läsa chatthistorik för att komma fram till vem som sagt vad. Om bilderna hon visat hade varit av sexuell natur så hade det varit nästa steg i utredningen.
Och eftersom den lilla 16åringen är ett kriminal mastermind så räknade hon kallt med att det skulle läggas ner INNAN åklagaren kunde avslöja att det inte var hanif som bett om bilderna, visst?

Jävla idioter det finns i tråden...
Påminner mig om varför jag tröttnade på den här skiten.

Nåja, någon pratade om karaktärsmord, ja, han är redan död och begraven. Gott så.
Citera
2021-10-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Ja just ja, flickan har tagit några random bilder och sagt "Hanif bad mig skicka dessa" helt utan att styrka att det var ifrån en konversation med hanif?

Inte helt osannolikt med tanke på vad som framkommit tidigare om henne och att bilderna hon visat för åklagaren verkar vara sådana som ungar postar på insta (min spekulation). Men ingenting om Hanif är bekräftat. Allt är flickans uppgifter. Du har gått över till spekulation för det är inte bekräftat på något sätt att flickans uppgifter stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dre
Du fortsätter med ditt tjat. Varför visar du inte exakt VAR det framkommer att bilder skickats, eller ens efterfrågats?

Om något så visar utredningen att hennes utsaga är falsk; inga bilder har efterfrågats eller skickats.
Åklagaren har ju sett en av bilderna...
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Inte som det spelar någon roll för en politiker. Bali är likt den andra moderaten i Malmö kört politiskt. Det var inte många som trodde att det rättsligt skulle kunna bli något utöver moralkärringar som tror det är olagligt för 16-åringar att ha sex med en 20 år äldre en.
Citera
Medlem
Dr.Dres avatar
Gräsrötterna från VPK och Centerpartiet kan inte förstå hur man kan vilja konversera med ett barn utan att få ut sexuell vinning.

Detta faktum måste säga mer om dem själva än någon annan.
Citera
2021-10-01, 12:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armatura
Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden.

Det blir bara konstigare och konstigare.

Förutom att det konstaterats att bilderna inte är nakenbilder eller sexuell posering, så finns det alltså inte ens bevis på att bilderna överhuvudtaget har skickats utan det är bara vad tjejen uppger:

Citat:
"Åklagaren har fått del av en av de två bilder som målsäganden uppger sig ha skickat på begäran av mannen samt fått en detaljbeskrivning av den andra bilden. Det kan då konstateras att det inte är frågan om nakenbilder."

https://www.aklagare.se/globalassets...bea_33_1_1.pdf

Den andra bilden kan hon inte ens visa upp utan hon beskriver den med ord.
Citera
2021-10-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
En andra förutsättning är att åtal ska, som lagen säger, anses vara påkallat från allmän synpunkt.[/i]

https://www.aklagare.se/om-brottslig...-forolampning/

Undrar om inte det allmänna borde gå in här för att stävja sådant här beteende.
Jag är tveksam till att gå in mot allehanda små twitterpostare. Processekonomiska skäl främst, men även att det inte är relevant nog för allmän synpunkt. Om det är en inflytelserik person, annan politiker eller kändis, som fått stor spridning för sina tweets så kanske ja. Många av dessa kommenterade det med vaga omskrivningar för att inte skriva Hanif rätt ut vill jag minnas.
Citera
2021-10-01, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Inte helt osannolikt med tanke på vad som framkommit tidigare om henne och att bilderna hon visat för åklagaren verkar vara sådana som ungar postar på insta (min spekulation). Men ingenting om Hanif är bekräftat. Allt är flickans uppgifter. Du har gått över till spekulation för det är inte bekräftat på något sätt att flickans uppgifter stämmer.
Vad har framkommit tidigare om henne menar du?

Det finns ju screenshots där en annan tjej bad henne att visa fittan men hon gjorde ingen anmälan då som det tidigare ljugits om.

Självklart har Hanif bett om bilder, vad skulle det annars vara för bilder åklagarna har sett?
Citera
2021-10-01, 12:22
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Åklagaren har sett en av bilderna HON visat upp, som HON påstår att hon skickat. Som HON påstår att han begärt.

Förstår du? Allt kommer från en och samma källa. Ingenstans finns någon objektiv bevisning som kommer från annat än utsagor från samma person som gjorde anmälan till att börja med. Det finns INGENTING utöver anmälan.
Citera
2021-10-01, 12:23
Medlem
azontos avatar
Citat:

Bilden åklagaren har sett, är den som flickan påstår Hanif har efterfrågat. Extremt stor skillnad. Tack och lov att du inte sitter i på någon position inom domstolsväsendet.
Citera
2021-10-01, 12:23
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeowTseTung
Det står ju i samtliga artiklar att målsägande uppger att han har frågat efter bilder, detta har ju aldrig förnekats utan enbart att det inte är av sexuell karaktär (i lagens mening).

Jag säger inte att han har gjort sig skyldig till ett brott men jag tycker det är äckligt att han uppenbarligen visar intresse för så pass unga flickor.

Sen förstår jag inte varför så många av er sitter och klagar på vänstern. Flickan är ju MUF samt partiet själva som dragit igång detta. Hur är vänstern inblandad?

Nej, åklagaren säger att målsägande påstår att han efterfrågat bilder. Dessa bilder, som målsägande påstår att Bali efterfrågat, är inte att betrakta som sexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in