2021-09-15, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Högst olämpligt om jag får ventilera.

Brottsligt, det tror jag inte.

Men i HB's avbön klarligger ju viss tvetydighet.

"När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt."

Ja, det borde du gjort, det gör väl alla vuxna människor?

Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder

Men andra bilder?

"När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."

Denna mening återkommer jag till

"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga"

Hur kunde du se detta HB?

Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.

"When you visit the profile of an account you have blocked, the Follow button will be replaced by a Blocked button.

The Tweets of an account you have blocked are hidden when you visit their profile. However, you can see the Tweets from that account by clicking the Yes, view profile button."
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
De är ju inte politiker. Men låt oss hoppas att det här får privata konsekvenser för Ario, framförallt.

Jag ska erkänna att jag har dålig koll på de inblandade, men är de fortfarande medlemmar i MUF?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Hehe såg det där av ETC igår. Misstänker att det inte blir lyckotårar.
OM dom nu lyckats få tag i bevis som visar att allt stämmer, så kudos dom. Det kommer bli det största i ETC's historia.

Har kanske inget med det här att göra. Han verkar inte orolig
Citera
2021-09-15, 14:22
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren11
Ja det är hon. Se en kommentar nedan av An*stasia S*fla. Som tidigare sagt borderline lagd med identitetsproblem.

Screenshot.
https://i.imgur.com/U2RR6dF.png

Okay, tack.
Inte ett dugg förvånad att det är hon bakom. Tycker hon uppvisat väldigt märkliga beteende på twitter genom åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hört talas om brett kavanaugh? Donald Trump? Pete buttigeig?

https://www.google.com/amp/s/www.nbc...mp/ncna1000501

Att det är en taktik som används är välkänt. Men det är sällan det kommer direkt från en tonårstjej skulle jag säga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Är det bara jag som störst av Irene Pozars "ton" I sitt inlägg? Hon skriver som att han är skyldig. Jävligt vinklat inlägg.

https://www.expressen.se/kronikorer/...serna-internt/

Pinsamt att inte en journalist har högre verkshöjd.

Uppenbart att det var skrivet redan innan HB gick ut, och hon tryckte publicera direkt han kommenterade. Hon verkar inte ens ha läst vad han skriver
Citera
2021-09-15, 14:23
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag visste inte det gick att ha fler konton på sociala medier. Det kanske går idag. Det är så länge sedan jag stängde allt sådant.

Det är i alla fall allmänt känt på Socialdemokraternas partikansli att det går utmärkt
Citera
2021-09-15, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Man ska inte ge motståndaren möjlighet att förbereda sig.

Det kan naturligtvis vara aktuellt i ett tvistemål eller liknande men i en straffrättslig kontext är det ju helt befängt…

Framkommer det nya bevis under huvudförhandlingen i ett brottmål kommer man meddela hinder så att motparten får möjlighet att gå igenom den nya bevisningen (se rättegångsbalken kap. 46 § 2 p. 5). Det enda man skulle åstadkomma är således att försena huvudförhandlingen.

Mot denna bakgrund är ditt resonemang helt verklighetsfrånvänt.
Citera
2021-09-15, 14:24
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
Har kanske inget med det här att göra. Han verkar inte orolig
Kan ju handla om något helt annat. Men tror det handlar om detta...

Citat:
Ursprungligen postat av Grenar
Uppenbart att det var skrivet redan innan HB gick ut, och hon tryckte publicera direkt han kommenterade. Hon verkar inte ens ha läst vad han skriver
Det publicerades i gårkväll..
Åldrades inte så väl..
Citera
2021-09-15, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uranusismightybig
Det har inte slagit dig att det hela är föremålet för en polisiär brottsmåls undersökning?
Och att då lägga ut bevis på twitter, bara för att tillfredsställa pöbeln....well you do the math...

Fast det är det ju inte. Och jag kan inte se på vilket sätt det skulle skada Bali om bevisen redan finns offentligt innan förundersökningen startar. Skulle väl snarare öka sannolikheten att förundersökningen läggs ner illa kvickt. Att invänta polisanmälan och förundersökning för att bevisa sin oskuld känns som en mycket märklig taktik.
Citera
2021-09-15, 14:26
Medlem
"en fråga för honom och hans partner. Inte rättsväsendet." Förmodligen har du inte egna barn/ döttrar. Det kallas grooming det där. Jag gissar inget utan väntar på utredningen, men bedrövligt att tänka som du skriver. Minus på karmakontot.

Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Om det är HB vore det tråkigt. Han är verkligen en annorlunda riksdagsman jämfört med de vanliga kappvändarna och ja-sägarna.

Han samlade in pengar till pojkarna som gruppvåldtogs på en kyrkogård av importer. Likadant gjorde han till kvinnan som gruppvåldtogs där en av väldtäktarna fick 840 000 kronor av fru justitiekansler för besväret. Kommer ihåg att kvinnan fick över 2 miljoner insamlat.

Om nu HB satt på en kvinna under 18 år men över 15, är det mer en fråga för honom och hans partner. Inte rättsväsendet.

Men jag gisssr att moderaterna gärna vill bli av med honom. Kanske SD får en ny medlem nu?
Citera
2021-09-15, 14:26
Medlem
Etc släpper bevis på fredag. Det är kört för Hanif Bali.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in