Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-16, 12:20
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Då har du inte läst speciellt många tidningar idag, det har att göra med Hanif Bali för att Hanif Bali är polisanmäld för det brottet:

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

https://www.svd.se/hanif-bali-jag-ha...agot-olampligt

https://www.expressen.se/nyheter/akl...-beslut-i-dag/

Han är alltså både polisanmäld för brott, samt anklagad för olämpligt beteende.
Tipset till polisen var anonymt och baseras på uppgifter i Expressens artikel, säger Expressen som kokat soppa på sin egen spik.

I SVD är det samma åklagare (Maria Sterup) som uttalat sig om det anonyma brevet. Läs rubriken och innehållet: Har inte gjort något olämpligt

I tokvänsterblaskan AktuelltFokus kommer ytterligare osubstantierade påstående fram där de "kryddar" anrättningen med påståenden ingen visat några belägg för vilket gör att de borde prövas för förtal.

Det enda du ska ha med dig är ur alla tre länkarna är "anklagas för olämpligt beteende".
Aktuellt Fokus gör kloast i att ta ner sin extra kryddade artikel, för har de inga belägg för "plural" gör de sig skyldig til att bryta mot god journalistisk sed.

Vilket de troligen inte har en susning om vad det faktist betyder.
Alla msm dömdes fö det brottet efter metoo.
Har de inte belägg för sina påståenden, ska det kosta och gärna svida lite också.
Citera
2021-09-16, 12:20
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
det verkar vara en tydlig häxjakt här. många som vill åt Bali. han är som en farlig "narr" dvs han upprör, retar upp, provocerar, sätter fingret på ställen där det gör "lite ont". Tror faktiskt inte ett dugg på det här. heja Hanif även om även jag stör mig som f-n på dig ibland
Citera
2021-09-16, 12:21
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Ok? Du tycker det låter märkligt. Är det allt du har att säga? Berätta vad som överensstämmer med MUF:arens och Balis historia angående läxläsning (fakta som är exakt samma och båda hävdar).

Har Bali talat om läxor? Hur då?
Har MUF:aren talat om läxor? Hur då?

ja han sa det i någon intervju.
Citera
2021-09-16, 12:21
Medlem
Hon är 19 f ö, vad ska han göra i det fall han är oskyldig? Han har ju inte pekat ut någon ens…

Sjuk jvla logik! Stick o brinn!

Det är ju den där jvla pk muppan som dragit igång allt o nu skyller på Bali, lågt!

Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
En från #jagärhär. Drevet är från pöbeln den här kvinnan själv tillhör.

https://mobile.twitter.com/LinneaAnn...12447589748739
Citera
2021-09-16, 12:22
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det skulle varit intressant att höra hur Hanif Bali förklarar det för sin fru "Jag skall åka iväg till en 16-årig tjej ochhjälpa hennemed läxorna. Stanna inte upp, jag blir nog sen".

Det är snarare: "Du, den där tjejen som hängt efter mig. Nu vill hon att jag skall hjälpa henne med läxorna. Va fan, jag har ju sagt åt henne att sluta messa mig. Ska jag ta det till ledningen?" Frugan: "Ignorera henne så ger hon upp snart".

hehe precis. Det låter som rent struntprat att han skulle hjälpa henne med läxor. Han var bara lite gubbsjuk och hoppades på att det ena skulle leda till det andra.
Citera
2021-09-16, 12:22
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du står inte direkt upp för Balis rätt att bli betraktad som oskyldig.

Var har jag inte gjort det menar du? För att jag motsätter mig att FB doxxar en 17 årig tjej som kanske inte ens är den som riktat anklagelserna mot Hanif?

Jag motsatte mig att man att man pekade ut Hanif innan han själv bekräftade det också.
Citera
2021-09-16, 12:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
ja han sa det i någon intervju.

Nja, han sa väl att han hade hjälpt henne med något skolarbete, vilket man väl kan få till "läxhjälp" om man vill, men det kan även vara så att hon intervjuat honom för något skolprojekt i samhällskunskap eller liknande.
Citera
2021-09-16, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jyrban
Hon är 19 f ö, vad ska han göra i det fall han är oskyldig? Han har ju inte pekat ut någon ens…

Sjuk jvla logik! Stick o brinn!

Det är ju den där jvla pk muppan som dragit igång allt o nu skyller på Bali, lågt!

Den där Annica Linnea är ju mentalt störd.
Citera
2021-09-16, 12:24
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, han sa väl att han hade hjälpt henne med något skolarbete, vilket man väl kan få till "läxhjälp" om man vill, men det kan även vara så att hon intervjuat honom för något skolprojekt i samhällskunskap eller liknande.

knappast. Då hade han sagt att hon intervjuat honom.
Citera
2021-09-16, 12:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Ja och det kan vem som helst ha gjort. Det behöver ju inte vara tjejen som läckt det.
Det är den 24-årige brottsdömde svenskhatande juridikstudenten, som för närvarande knullar 17-åringen, som har läck det.
Citera
2021-09-16, 12:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför vill en välavlönad riksdagsledamot hjälpa en flicka som han inte är pappa eller har någon släktrelation till med sina läxor? Brukar han hjälpa 17 åriga killar med deras läxor med? Tycker det låter märkligt.

Det borde kanske hans fruga undra. Tyder på om inget annat om att de verkar ha väldigt mycket fritid dessa ledamöter om de kan bedriva läxhjälp som bisyssla. Möjligen kanske han inte heller hade varit så behjälplig om Kalle 15 ville ha hjälp med Gymnasie Matte B.
Citera
2021-09-16, 12:25
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Det lär ju läcka ut rätt snart, annars får vi väl ägna morgondagen åt att se om nåt av deras mest hängivna twittertroll till riksdagsledamöter plötsligt tystnar. Men jag tror vi kan räkna bort lille Uffe och Hanif Bali. Uffe är inte tillräckligt dum för att göra nåt sånt, och Bali är nyförlovad och jag kan inte tänka mig att han skulle fucka upp det på det här viset, hur illa jag än tycker om människans åsikter.
Undrar om han kommer att fortsätta vara förlovad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in