Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 12:15
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Är du helt jävla pantad ditt klappmongo?
Det är hon som beskyller Hanif, inte tvärtom.
Då är det upp till henne att visa att Hanif gjort sig skyldig till något brott. Till sin hjäölp har hon polis, åklagare, målsägandebiträde, nämndemän och domare.
Människor som är experter på att utreda, lagföra för brott osv.

Att förespråka att man lämnar över sånt här till en galen jävla lynchmobb har aldrig lett till något bra och när MeToo krossade folks liv och levebröd och några till och med dog, borde några börjat lyssna till varningsklockorna, men icke.

Såna som du önskar jag drabbas av att bli oskyldigt anklagad riktigt ordentligt, så att du fattar vad det är som är så bra med en rättsstat och lite grundläggande mänskliga rättigheter.

Din jävla idiot!

Herregud har du ens läst vad jag skrivit?

Det är ju precis det hon har gjort och nu försöker FB et al starta ett drev mot henne. Jag har upprepade gånger sagt att det man bör göra är att låta utredningen ha sin gång innan man börjar peka finger och hetsa mot någon oavsett vem som talar sanning här.

Nej du lär dig läsa innan du börjar kalla andra för idioter.
Citera
2021-09-16, 12:16
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Enligt den anmälde ja. Vi har inte tjejens utsago i frågan. Om det ens är samma person! Det vet ni inte med säkerhet än era äckel.

Tycker du inte att det räcker, varför står du då på tjejens sida nu och anklagar Bali?
Citera
2021-09-16, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför vill en välavlönad riksdagsledamot hjälpa en flicka som han inte är pappa eller har någon släktrelation till med sina läxor? Brukar han hjälpa 17 åriga killar med deras läxor med? Tycker det låter märkligt.
Han brukar hjälpa sjuttonåriga killar att få rejäla skadestånd när dom blivit förnedringsrånade..
Citera
2021-09-16, 12:17
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Problemet är att någon läckt anklagelserna mot ledamoten till media och på sociala medier. Annars hade utredningen kunnat skötas diskret utan att vare sig ledamoten eller flickan behövts hängas ut innan någon skuld fastställs. Nu verkar ju dock planen från vissa personer redan från början varit att skandalisera och att detta skulle utspela sig offentligt, med vad det innebär för obehag för både ledamoten och flickan.

Ja och det kan vem som helst ha gjort. Det behöver ju inte vara tjejen som läckt det.
Citera
2021-09-16, 12:18
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Varför vill en välavlönad riksdagsledamot hjälpa en flicka som han inte är pappa eller har någon släktrelation till med sina läxor? Brukar han hjälpa 17 åriga killar med deras läxor med? Tycker det låter märkligt.

Ok? Du tycker det låter märkligt. Är det allt du har att säga? Berätta vad som överensstämmer med MUF:arens och Balis historia angående läxläsning (fakta som är exakt samma och båda hävdar).

Har Bali talat om läxor? Hur då?
Har MUF:aren talat om läxor? Hur då?
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:

Det skulle varit intressant att höra hur Hanif Bali förklarar det för sin fru "Jag skall åka iväg till en 16-årig tjej ochhjälpa hennemed läxorna. Stanna inte upp, jag blir nog sen".

Det är snarare: "Du, den där tjejen som hängt efter mig. Nu vill hon att jag skall hjälpa henne med läxorna. Va fan, jag har ju sagt åt henne att sluta messa mig. Ska jag ta det till ledningen?" Frugan: "Ignorera henne så ger hon upp snart".
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ja och det kan vem som helst ha gjort. Det behöver ju inte vara tjejen som läckt det.

Ingen rök utan eld, hon är säkert skyldig till det.
Citera
2021-09-16, 12:19
Medlem
Citat:

Förmodligen är det inte tjejen.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Tycker du inte att det räcker, varför står du då på tjejens sida nu och anklagar Bali?

Jag har inte anklagat Bali för något. Jag har inte anklagat tjejen för något iheller. Innan att det var känt att det var Hanif som var anklagad och många här hävdade att det var han, sa jag också att det inte är säkert att det är han.

Det är det som är poängen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Just därför måste hennes fullständiga identitet ut i det offentliga. Man ska inte kunna komma undan med så pass allvarliga anklagelser och sen springa och gömma sig. Fria Tiders grävgrupp håller på att undersöka Ario Ebrahimpur, och det är väldigt välkommet. Rekommenderar folk som vet nåt om denna tjommen att kontakta Fria Tider.

https://www.birthday.se/Anastasia-So...004/04f2e2b326
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hur menar du? Uppriktig fråga.

Hon påstår att han bett om sexuella bilder. Skulle hans motbevis då vara att han avvisat hennes sexuella inviter (antagligen vid ett annat tillfälle)?

Om vi säger att tjejen i fråga påstått att HB varit drivande och bett henne att skicka nakenbilder och HB sedan, med hjälp av chattloggar och liknande, istället kan visa att han i deras konversationer har avvisat tjejens närmanden och inte nämnt något om bilder så är det väl ett bevis för att hennes version av händelseförloppet inte stämmer.

Frågan är dock hur utförlig tjejen har varit i de anklagelser hon lagt fram. Säg exempelvis att hon har meddelat att HB ett specifikt datum på en specifik plattform har bett henne om bilder, då kan det rimligtvis bevisas eller motbevisas med loggar från den aktuella dagen, men har hon istället kommit med mer ospecificerade anklagelser om att HB någon gång har bett henne om nakenbilder blir det svårt att både bevisa och motbevisa.
Citera
2021-09-16, 12:20
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag har inte anklagat Bali för något. Jag har inte anklagat tjejen för något iheller. Innan att det var känt att det var Hanif som var anklagad och många här hävdade att det var han, sa jag också att det inte är säkert att det är han.

Det är det som är poängen.

Du står inte direkt upp för Balis rätt att bli betraktad som oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in