Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-01, 19:36
  #25
Medlem
sunessommars avatar
Dessutom undrar jag hur män överlag vill ha det. Man klagar på att kvinnor sminkar sig "för mycket" men man uppskattar inte sliddjuren "au naturel". Och ni säger att kvinnor är komplicerade...
Citera
2021-11-01, 19:37
  #26
Medlem
Smink är som oljefärg, du kan göra vad som helst med det, om du vet hur.
Angående om det skulle vara falsk marknadsföring? Nej. Jag antar att de flesta normalbegåvade kan tänka själva och således förstår att smink kan användas på olika sätt av olika individer av olika anledningar.

Där emot är det falsk marknadsföring av personer (främst män) som utger sig för att vara tex, väldigt intelligenta, intellektuella, bra i sängen, ha stor kuk och vara renliga, om de när kallingarna åker av, luktar gammalt piss för att de inte fattar att toapapper även är till far dem, hårig jävla pung,för det är ju bögigt att raka pungen, och en pytteliten jävla snigel till kuk.
Det var knappast det som marknadsfördes för då hade aldrig någon hakat på.
Citera
2021-11-01, 19:42
  #27
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Nu använder du ju inte mycket smink enligt dig själv men ifall du hade gjort det - tycker inte du att det hade varit falsk marknadsföring?

Vadå falsk marknadsföring?

Vilka är det som ligger bakom hela Hollywood, mode- och skönhetsindustrin, reklam osv, ifrån början? Och som pressat ut det budskapet ifrån början, på alla kvinnor? Att man inte duger som man är. Utan behöver skönhetsprodukter för hundratals eller tusentals kr per månad osv.

Och vilka är det som visat uppskattning för, när kvinnor fallit föga för pressen och den konstanta hjärntvätten.. och gått med på hela denna charad, ifrån 80-talet och fram tills nu….

Tror du det är ett gäng kvinnor ifrån valfri håla, där din kvinnliga kollega bor? Som ligger bakom hela den här företeelsen?

Läs på lite för tusan…. Sagt i all välmening.
Citera
2021-11-01, 19:42
  #28
Medlem
Ha ha! Har du aldrig sett make up transformations på YouTube? https://youtu.be/uS2JhJizn7E
Citera
2021-11-01, 19:45
  #29
Medlem
sunessommars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Det där sminket täpper igen huden så man får finnar också. Dom flesta snygga tjejerna ser ut som en pizza i ansiktet.

Det funkar inte så...
Citera
2021-11-01, 19:47
  #30
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickeliklack
Hon har ju lagt på ett filter på bilden…gjorde det själv för skämt på en profilbild på Facebook vilket resulterade att mina två vuxna söner krävde borttagning av bilden asap 😂😂😂
haha... nej, faktum är att hon berättade om sin sminkning och jag kollade upp det senare. det är mer en livsstil-sminkning än en "influencersminkning", men jag kunde relatera till att viss sminkning kan förändra en människas yttre dramatiskt.
Citera
2021-11-01, 19:49
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett-forumtroll
Ja jag fick inte doppa. Men vissa av oss går igång på att ge en kvinna sexuell uppmärksamhet och se henne njuta av det.

Kan du redogöra lite kort vad sminket gör? Jag förstår ju att man kan bli snyggare med smink men den här tjejen gick knappt att känna igen.



Det är när man är lite flörtig, skojar lite blygsamt om sex, ger komplimanger, ovanligt nära kroppskontakt eller låter henne "ta en på bar gärning" när man tittar på hennes lår/rumpa/bröst tex.

Hon tyckte om det väldigt mycket. Men nu handlar inte ämnet om det.
Smink gör ofattbart mycket. Först läggs en uppstramande hudlotion. Därefter en färgad bas som ger huden en jämn yta. Sedan kan man applicera en highlighter som ger lite skimmer och som kan ”modellera” ansiktet, dvs den kan få vissa drag att framträda eller nedtonas. Runt ögonen används en concealer som ljusar upp mörka ringar.

Sedan kan man använda ögonskugga i naturlig ton som hjälper till att göra ögonen mer framträdande. Eyeliner kan göra att ögonen ser större ut respektive ge klarare blick. På ögonfransarna används mascara som ger mörka långa fransar. Mascaran öppnar upp ögonen och blicken blir intensivare.

På kindbenen används rouge som ger lyster åt ögonen, piggar upp utseendet och framhäver kindbenen. På läpparna används en läppstiftspenna för att måla läpparnas konturer. Den kan göra att läpparna ser större ut. Sedan målas läpparna med läppstift. Läppglans kan också användas.

Så. Nu är sminkningen färdig och kvinnan är redo att möta världen med stärkt självförtroende. Makeup kan göra underverk!
Citera
2021-11-01, 19:51
  #32
Medlem
Pungpuckels avatar
Kag hade en flickvän som såg förjävlig ut utan smink, det blev så illa att jag tyckte att vi skulle gå ut ihop varje kväll i princip för att då gjorde hon sig i ordning.
Men det höll ju inte i längden, hon såg så jävligt ut att jag fick göra slut.
Jag tror glasögonen blev droppen som hon fick för sig att gå hemma med.. nej.

Detta sa jag ju inte till henne förstås, så elak är man ju inte.
Citera
2021-11-01, 19:52
  #33
Medlem
Mikibus avatar
Just det här är anledningen till varför jag oftast går ut utan smink, eller sminkar mig lite.

Det är inte fint att bedra och föra andra bakom ljuset, det håller jag med om.
Citera
2021-11-01, 19:52
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Stämmer, fick med mig en tjej från krogen, hon gick in på toan och tvättade av sig sminket, när hon kom ut från toan så hoppade jag till och undrade vem fan hon var 😂
Såg ut som en helt annan tjej.
Carina Berg osminkad är ingen rolig syn.
Carina Berg kanske inte är det bästa exemplet. Iallafall inte förr före hennes injiceringar. Hennes ansiktdrag gör att det kan stå väl på egna ben utan smink.

Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Jag har aldrig varit tillsammans med tjejer som sminkat sig så mycket att det gjort skillnad för utseendet, men jag såg en kollega på sociala medier sminkad, och det är verkligen inte så hon ser ut i verkligheten, så jag förstår vad du menar. Hon är direkt oattraktiv i verkliga livet, men på bild såg hon helt okej ut.
Det är väl nästan mer vanligare än ovanligare idag med dessa bildretuscheringar, filter och vinklar man noggrant väljer att visa ifrån.
Citera
2021-11-01, 19:56
  #35
Avstängd
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plombr
Carina Berg kanske inte är det bästa exemplet. Iallafall inte förr före hennes injiceringar. Hennes ansiktdrag gör att det kan stå väl på egna ben utan smink.


Det är väl nästan mer vanligare än ovanligare idag med dessa bildretuscheringar, filter och vinklar man noggrant väljer att visa ifrån.
Menar du att sociala medier gjort att folk sminkar sig mer? Vore en intressant tanke om de försöker se ut som filtren de använder. Jag tror kanske mer det är en generation- och subkulturfråga. Om du umgås med människor där massor av smink är norm så förskjuter du säkert tröskeln för vad som är "mycket" smink.
Citera
2021-11-01, 20:35
  #36
Medlem
TokyoBarns avatar
Endå gnäller tjejer på hur fula och äckliga svenska killar är hela tiden, medans dom gömmer sig under 1 ton glitterberg, klär sig likadant som alla sina tjejkompisar och sitter och fnissar hela dagarna.

Och alla tjejer sminkar sig "för sig själv och ingen annan skull!!" Det är dom väldigt noga med att påpeka också, men sanningen är att dom flesta ser ut som vandrande zombies utan sin dagliga "fix" patetiskt.

Alla svenska tjejer kan testa gå osminkade en månad, då kan vi snacka om jämställdhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in