• 3
  • 4
2021-11-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Gustavsson
Du r inte alls plst, cancerutbrottet var extremt utver den hga dosen.

Du sprider falsk fakta och r farlig att lyssna p!

Skulle aldrig sprida falsk fakta. Inte medvetet iallfall

Ls klla hr

https://www.evolutionary.org/gw-501516-cardarine-cancer

SARMS N. Matty Fact Checked by Dr. Chekanov Nikolai No Comments 39,742 views 34 likes 7 years ago
Fact Checked Editorial Process Medical Review Board Medical Disclaimer
GW-501516 (Cardarine) and Cancer

Table of Contents
1 Arguments for Cancer
1.1 Rodent Studies
1.2 Flawed Testing Methods
1.3 Scientific Basis for the Link to Cancer
2 Arguments Against Cancer
1.1 Scientific Basis Against Link to Cancer
1.2 Studies
3 Research Material

Arguments for Cancer

Rodent Studies

In just about every thread you can find about the use of GW-501516 (GW or Cardarine) in humans, somebody always feels the need say it causes cancer. This is mainly based on a study in which rodents who were subjected to GW developed cancer during the clinical trials, which is partially true. Though, the information these people tend to leave out is under what conditions were these rodents developed cancer during the study. This argument is either because they are repeating something they read online, or realized if they cited the actually study their argument would lose all validity.

*****The study, that is so often referred to, subjected rats to supraphysiological dosages of 10mg/kg of body, or to put that in perspective, a 200lb man (roughly 90 kg) dosing around 900mgs of GW-501516 per day. These doses defy any sensible logic and, therefore, hold no standing at the suggested dosage of 20mg a day.

The study cited above, rats were given the equivalent of a 900mgs dose of GW; this would be comparable to taking 14,625 mgs of aspirin per day. Usually, 325 mgs of aspirin is 1 dose (1 pill). This dose of aspirin could literally KILL you, forget cancer!

Sorry men var tvungen bevisa.

Motbevisa mig grna om du kan.

Frlt om det blir offtopic.
Vill inte g emot regler hr, d'rfr kommer inte jag prata om Cardanine mer.
Men lser grna motbevisning att jag kommit med livsfarlig info. Glm det bara.
Citera
2021-11-12, 15:03
Medlem
-Gustavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staynow
torran

cardanine fr du inte cancer av i rekommenderad dos som mnniska

Den studien gjordes i rttor och var doserat 400x s hgt som mnniskans dos.
Det finns inga bevis p att normal dos cadanine ger mnniskan cancer , glm det bara.
Vet flera fighters och andra som tagit det flera r . De r friska.

Vet du inget om behvs lngtidsstudier fr det och en cancer risk gr inte att utesluta s att sga att det r skert att ligga p det i flera r r vldigt fel.
Citera
2021-11-12, 21:42
Medlem
Citat:
Vet du inget om behvs lngtidsstudier fr det och en cancer risk gr inte att utesluta s att sga att det r skert att ligga p det i flera r r vldigt fel.

Du sa att mina rd var livsfarliga.

Var det hr allt du kunde komma med ? Inga bevis eller lnkar ?
G lgg dig gubbhelvete
Citera
2021-11-13, 15:09
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
hahahaha ut med dina knslor bara!
Haha ja men vafan, han har spytt galla p folk i flera mnader.. Man brjar ju lessna
Citera
2021-11-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av concertasoc

ON TOPIC:
Jag tycker det verkar som att Johan har en personlig vendetta mot coacher som lyckats bttre n vad han har gjort. Nu vljer han att "TRDA FRAM" och "HNGA UT" alla fr hur ngra f avhoppade atleter beskriver sina coacher. Jag tycker det r ett intressant mne, och vldigt mnga i Sverige kr fr mycket grejer mot fr vilken niv dom tvlar p... Men jag tror inte det r rtt stt att n ut till massan genom att gra ett "anonymt" konto p IG som ska hnga ut folk (Snackar om kontot "Noccotenoren" som tillhr Johan eller ngon av hans sm stjrtgossar).

Han har vl inte hllt p s lnge, s att sna som sysslat med det mnga fler r n honom har lyckats bttre r vl inte s konstigt. Tror inte det r dr skon klmmer...

ang noccotenoren r vldigt mkt av materialet dr pubertalt, men de hnger vl inte ut folk med namn? S om ngon rknar ut vem som hngs ut, d r det kanske delvis befogat?
Citera
2021-11-17, 20:27
Medlem
Citat:
Du menar johanbulten coachen? Som har en massa diskbrck i ryggen och ser ut som en valross?

Hans s kallade kunskap r ett stort skmt. Sett hans scheman till flera olika klienter pinsamt dligt.

Kost eller trningsscheman?

Har inte sett ngot som sticker ut, kosten r ganska plain och trningsscheman bygger vl mkt p progressive overload al J-Peters...
Citera
2021-12-27, 19:41
Medlem
s44ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Vill du veta vrf? Fr att han tog insulin 20min innan det hela. Det finns mnga som gr s kallade 10.000 kalori challenge p youtube, har du sett vad har hnt med vissa av dom? Ett ex r kali muscle som fick nyligen hjrtinfarkt, han krde mycket sna +10k kalori challenge. Att syssla med snt r farligare n steroider.

Har kali gjort fler n 2 10 000 kalori challenge?? Han e inte tokig den karln..
Citera
2024-07-14, 05:54
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Du menar johanbulten coachen? Som har en massa diskbrck i ryggen och ser ut som en valross?

Hans s kallade kunskap r ett stort skmt. Sett hans scheman till flera olika klienter pinsamt dligt.

Bumpar en s jvla gammal trd nu, men du skulle inte kunna dela med dig?

Lyssnar p BBoS nr jag ska sova nmligen och har insett att de verkligen ger ifrn sig 0 om sina protokoll.

Men bra att somna till den r den!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in