Citat:
Ursprungligen postat av
Potatis1337
Äntligen ett svar som jag kan få lite KUNSKAP ifrån. Köper absolut hela detta argument och håller med, MEN, han uttryckte sig på sätt att han endast ville ta reda på VEM som gjort det och inte hur det skett eller liknande. Det var där mina red flags hissades, varför det är så extremt viktigt att veta vem som gjort det. Om han redan kollektivt informerat alla om tyngden i att inte glömma felanmäla eller felanmäla så snabbt som möjligt, vilka andra åtgärder skulle han behöva ta gentemot den personen?
^ genuina frågor som jag försöker förstå. Ni kanske vet mer än en 22-åring med sin första anställning liksom
Alla är inte så bra på att uttrycka sig smidigt och även chefer är människor med fel och brister.
Om termometern har gått sönder och varit sönder under en längre tid, kan mat för stora värden gå förlorade, vilket i slutändan är chefens ansvar. Om chefen inte försöker ta reda på vem och varför termometern har gått sönder, och varför detta inte felanmäldes direkt, då har chefen inte gjort sitt jobb.
Angående andra åtgärder. Hade jag varit chef där, hade jag troligen gett en skriftlig varning eller avskedat personen bara för att personen inte felanmält direkt. Hade anmälan kommit direkt, då hade jag inte gjort annat än försökt förstå vad som hänt och vid behov, skickat personen på utbildning.
Att inte anmäla ett fel är allvarligt, eftersom säkerheten och arbetsmiljön för alla anställda kan påverkas negativt.