Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-15, 11:39
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
De försöker stå med ett ben i varje läger, som Erdogan eller i mindre skala Orbán.

Saudierna vill som en stor oljeproducent ha bra betalt för sin olja och ville inte sänka priset med överproduktion för att hjälpa demokraterna på traven i valet i höst. I Mellanöstern - och resten av världen för övrigt - är Ukrainakriget inte alls lika centralt som det är i Europa.
Citera
2022-10-15, 11:41
Medlem
Microsoft har identifierat bevis på en ny ransomware-kampanj "Prestige" riktad mot transport- och relaterade logistikindustriorganisationer i Ukraina och Polen

https://www.microsoft.com/security/b...ne-and-poland/
Citera
2022-10-15, 11:49
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Övriga länder yttrade ingen åsikt genom nedlagda röster. Det går alltså inte att anta att de stödjer annekteringen, helt enkelt eftersom de inte röstade på det sättet.
Övriga länder motsvarande halva jordens befolkning valde att inte fördöma Rysslands annektering av fyra fd ukrainska regioner. Sedan kan folk göra vilka antaganden de vill om huruvida det uttrycker nån åsikt.

Citat:
Ja, den civiliserade världen. Nu kan man ju tycka olika om vad det ordet innebär. Du tycker säkert att Ryssland beter sig civiliserat och alltid så gjort. Kanske Nordkorea också. Det gör inte jag. Anarki är ociviliserat. Agree to disagree.
Anarki är en funktion av det internationella systemet. Sedan kan du tycka vad du vill om det. Ditt omdöme avseende "den civiliserade världen" talar för sig självt.
Citat:
The drag queen event for small children took place at the Wanderlinger Brewing Company.

Conservative activist Robby Starbuck shared a compilation of shocking video footage from the Chattanooga Pride Youth Day event at the Wanderlinger Brewing Company. The video includes a little girl wearing a “rainbow” dress who appears to be about 4-5 years old is seen standing on a stage while Disney music plays and rubbing her hand repeatedly up and down the genitals of a man dressed like the “Little Mermaid” while he stands still and allows her to fondle him.

In another portion of the video, a drag queen can be seen lying down on a stage and spreading his legs wide open while toddlers watch from below.
https://100percentfedup.com/make-it-...oddlers-video/
Citera
2022-10-15, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Ja, om jag gav intrycket av att veta något om antalet sårade eller att jag har en kvalificerad egen uppfattning så vill jag tydligt klargöra att skogsmaran minsann inte alls är någon MÖP-tant med anspråk på kunskap i ämnet.

Jag vidareförmedlade bara vad jag uppfattat av bedömningar från andra som verkar ha expertis

Helt OK Jag är ingen MÖP-gubbe. En gång i tiden var jag kanske en MÖP-ungdom men nu tror jag att jag blivit visare.

Det jag ville säga är att det är inte så enkelt att veta. Olika Krig har haft olika andel skadade jmf med döda. Amerikanerna är världsbäst på ta hand om skadade av förståeliga skäl. De krigar mest. Så det skiljer sig även mellan länder. Ukraina få säkert del av den amerikanska kunskapen. Ukrainare skickas även utomlands för vård. Det innebär färre döda och fler skadade för Ukraina.

Det tar ofta lång tid för soldater att återvända efter de har varit skadade. Om de någonsin går det.
Citera
2022-10-15, 12:01
Medlem
HejaFinlands avatar
Här skjuter de med ett gammalt svenskt vapen. Smäller ordentligt när de skjuter med den.
https://twitter.com/TpyxaNews/status...81398580617216
Citera
2022-10-15, 12:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Ryssarna ger sig t.o.m. på gamla tanter, dödade hennes son, hotade att döda henne och slängde henne i ett dike!
https://twitter.com/TpyxaNews/status...65687057567744
Citera
2022-10-15, 12:10
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Saudierna vill som en stor oljeproducent ha bra betalt för sin olja och ville inte sänka priset med överproduktion för att hjälpa demokraterna på traven i valet i höst. I Mellanöstern - och resten av världen för övrigt - är Ukrainakriget inte alls lika centralt som det är i Europa.

Ja, pengar är säkert det centrala. Tycker USA skall lossa lite på Venezuela som har mest olja. En skurkstat men de kan få bidra som läget är.
Citera
2022-10-15, 12:10
Medlem
Taggads avatar
Fler Ryssar som får sticka sina egna tröjor innan dom skickas till slakt:
Citat:
Kort träning för reservister – köper egen utrustning
Under ett besök i Kazakstan meddelade Putin att reservisterna endast får 5–10 dagars ”inledande träning”, följt av 5–15 dagars träning med stridsförband. Det skriver tankesmedjan ISW i en rapport.

Sedan Vladimir Putin inledde en rysk mobilisering i slutet av september har omkring 220 000 ryssar kallats in, skriver Expressen.

Samtidigt skriver det brittiska försvarsdepartementet att många reservister sannolikt tvingas köpa egen skyddsutrustning, och att det lett till ökade priser på andrahandsmarknaden.

https://omni.se/t/ryska-reaktioner/1...0-95026041532f
Det går åt h-e med gamla utsugna Ryssland.
Senast redigerad av Taggad 2022-10-15 kl. 12:13.
Citera
2022-10-15, 12:12
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Mer Ryssar till slakt:

https://omni.se/t/ryska-reaktioner/1...0-95026041532f

Har ju rapporterats att ryZZka rekryter avlidit vid fronten 10 dagar efter mobilisering.... Så hinns nog inte med mycket "träning"
Citera
2022-10-15, 12:15
Medlem
donald12s avatar
Nu när lagren av gas börjar bli fulla så sjunker priset på gas i EU.

There are 95%! German gas storage facilities were filled without supplies from Russia – DW – 14/10/2022

https://www.euronews.com/my-europe/2...roduction-decl
Citera
2022-10-15, 12:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Så egentligen så har USA rätt att tillämpa doktrinen redan nu, med tanke på att Ryssland hotar med att använda massförstörelsevapen
Då har vi på svart och vitt att USA numera implementerar en kärnvapendoktrin som legitimerar förebyggande kärnvapenangrepp på sådan diffus grund som ett påstått hot.

En stark kontrast mot den ryska doktrin:
Citat:
"Russia's Military Doctrine clearly limits the possibility of using nuclear weapons to two hypothetical defensive scenarios: first, in response to an aggression against Russia and/or its allies involving the use of nuclear or any other weapons of mass destruction, and second, in response to a non-nuclear aggression, but only if Russia's survival is endangered."

Mao om USA inleder kärnvapenangrepp mot Ryssland med hänvisning till att "de hotar med kärnvapen", så kommer Ryssland att svara.
Citera
2022-10-15, 12:16
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Spännande, men kan det verkligen vara 50000 trupper? Jag hoppas på en rysk massflykt.

Eller att ryZZen skjuter sina befäl o ger upp? Säljer de sina fordon till Ukraina får de bra med pengar dessutom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in