2022-02-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Dör har du fel! Ekonomer och statschefer världen över gör ständigt prognoser om framtiden. För att inte tala om internationella investerare mm.
Det är dessa prognoser som jag refererar till.
Vi vet ju redan vilka resurser vi har tillgång till här och nu. Elimineras en viktig resurs utan att vi har planerat för ersättning för vi problem. Sveriges gröna energipolitik är ett lysande exempel.
Exakt.

Lilla prutte kan hota så mkt han vill.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hela jävla EU skänker vapen och annat stöd. Vissa länder skickar till och med stridsflygplan. Du tror inte man har diskuterat hur man ska möta eventuella konsekvenser också? Det är inte direkt så att Sverige står ensamt i detta.
Men hade inte handhjärtan känts säkrare?
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag vänder mig till de ryssar som är här. Om du inte känner dig träffad så behöver du inte ta åt dig.
Jag har också gjort militärtjänstgöring i Sverige. 10 mån, gruppbefäl.

Coolt, men du använde faktiskt ordet du eller de dina. Vilket syftade på mig.
Sluta flamsa, det som är intressant är VARFÖR denna konflikt uppstod, varför Putin agerar som den gör, varför EU agerar som de gör samt USA.
Fundera sedan på konsekvenser, det blir ALLTID konsekvenser av agerande. Varför väst eldar på brasan och framför allt USA i en konflikt som inte angår oss. Kolla sveriges agerande just nu, eldar på som fan trots neutralitet. Är det av moraliska skäl?
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det mest chockerande med hela Ukraina-historien är hur erbarmerligt patetisk och klåphänt den ryska insatsen och ledarskapet varit!
https://www.vice.com/en/article/m7vx...ry-performance

Ska det här föreställa "den ryska björnen" och "geniet" Putin, som spelar schack i 11 dimensioner eller hur det nu brukar heta?
(FB) Trump om Putins invasion av Ukraina: "This is genius"

Man får fasen känslan av att denna tafflige och blekfete KGB-gubbe befinner sig i en militär-buskis!
"G-Gösta! Nu k-kommer den där judiske knarknazisten Zelenskyy och tar mig! Hämta kärnvapnen!"
Trump är väl inte den ende som överskattat Putler. Många, inklusive jag själv har trott att han varit en skicklig strateg. Såg den fd generalen Keane kommentera på Foxnews i en video strax innan invasionen att Putlter hade fyra möjligheter och att den mest komplexa var att bl.a. ta Kyiv. Putler valde den mest komplexa planen enligt Keanes sätt att se. Keane sa också att "the ukrainians have a lot of fight in them" men trodde att de skulle förlora till sist.
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Hela jävla EU skänker vapen och annat stöd. Vissa länder skickar till och med stridsflygplan. Du tror inte man har diskuterat hur man ska möta eventuella konsekvenser också? Det är inte direkt så att Sverige står ensamt i detta.

Länk?
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Den psykopatiske, de psykopatiska. Tänkte du behövde veta det

Nej du har också fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
HAHA sluta nu fantisera så jäkla mycket dags inse det är propaganda maskinen som är i gång allt för skrämma folket, Ska han bara dra bomber mot Norden nu då det är mer än väl andra som bidrar också dags tänka lite så inser man det är tomma ord!

Man får hoppas att lill putte bara spänner musklerna och att han inte gör sannning av det. Litar inte på honom i alla fall...mycket väl att det man tror inte sker, sker.. säkrast att sticka till nordligare breddgrader just nu.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Det komiska är att när väl Kiev tillslut har fallit så kommer det komma in hyllningskörer ifrån
Rysslandsälskarna om hur mäktig den Ryska krigsmakten är och hur de krossade det ukrainska motståndet.

Precis så. De har blivit utsatta av KGB-indoktrinering sen 2004.
Citera
2022-02-28, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
My bad. Hoppas att detta är tydligare: Störta er psykopatiska ledare! Ni måste få stopp på klusterbomberna som Putin avfyrar mot Ukrainska familjer! Det är ni som kommer stå till svars för de vedervärdiga massmord som rysk militär nu genomför i Ukraina.
Ett stavfel är ett stavfel. En spade är en spade. Allena vi vandra mot Armageddon.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Vem bryr sig om regeringen = ? Var finns kraften i Sverige. Har bott i Stockholm. finns finansvalpar o affärer o diskotek o fjollor o tunnelbana...Men VAR finns styrkan i Sverige ? Givetvis i produktion och naturtillgångar, Bergslagen, Dalarna , Norrbotten.

Det är hjärnkontoret dom vill hugga huvudet av, om dom kunde, det kommer dock aldrig att ske.
Men om dom bara vill skrämmas så kanske en missil i Boden hade varit något.

Dom törs aldrig anfalla Sverige, dessutom är dom värdelösa på att köra ubåt och att kriga, det är ju nu bevisat.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Men tror du verkligen alla butiker redan plockat bort alla ryska flaskor från hyllorna. Det borde ju finnas kvar några att köpa tänker jag.

Du får väl gå och kolla, stod så i aftonbladet i alla fall.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag använde aldrig ordet utplåna. Jag skrev att landet inte skulle existera.

Okej, ja det kan förklara saken. Läste "inte existera" samtidigt som jag läste kärnvapenanfall.
Men ok jag ger dig den. Upphöra hade kanske vart det korrekta ordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in