2022-03-01, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Det jag presenterar är historia och dokumenterat fakta.

Det är inte så välvävt att förminska USAs obegripligt enorma brott mot avtal och krigsbrott för att sedan förstora Stalins.

Stalin var förmodligen den vidrigaste ledaren som vandrat på jorden, det säger jag inget om.

Men du jämför äpplen med päron här. Du snackar för 80+ år sen i en kommunistisk skitstat invaderad med bolsjevikare med USAs brott i modern tid.

I en tid då vi ska älska varandra, visa förståelse och acceptera olikheter etc.

USA bröt mot FN:s stadgar och begick krigsbrott och gick emot det man ska verka för och bevisade därmed att man styr och gör vad man vill.

Samtidigt pissade de på allt det DU förespråkar själv.

Summa kardemumma är att ett avtal slöts om ICKE-NATO expansion i öst.

Det bröts, som med allt med USA.

Det försökte medlas med USA, de lyssnade inte.

Man expanderade enormt i öst. Nästan uteslutande i öst i snabb takt.

Putin gick tom så långt att han använde amerikansk media för att få igång diskussioner och belysa ämnet mer brett - tyvärr var ingen intresserad.

Ryssland har aldrig lovat att inte invadera Ukraina - de skulle agera om de inte överlämnade. Skillnad.

Samtidigt, som jag nämnt tiotalet gånger för döva öron - det är ingen invasion.

Eller ja, det har inte varit, ännu. Det kan ske, absolut.

Men hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Putin sa. Han sa exakt vad uppgiften i Ukraina var.

Hade det handlat om invasion hade situationen sett tusentals gånger värre ut och Ukraina hade varit besegrat.

Man kan kalla det invasion i väst. Man kan påstå att Ukraina står pall.

Ryssland har dock inte skickat invaderingsstyrkor överhuvudtaget.

Nu kanske man gör det snart när hela Europa skickar vapen och Sverige och Finland närmar sig NATO - Finland ska diskutera det nu.

Eskalering. Märkligt det där hur USA alltid försvinner när man har möjligheten att lösa en konflikt man själva är roten av.
Snällt av dig att förklara. Är USA att räkna som helylle, eller vad är välvävt? Den är jag inte helt med på måste jag säga. Har barnamördare V.Puttin en ryamatta på ryggen kanske? Stalin lämnar vi därhän, inget att diskutera. Längre ner i texten hittar vi invaderingsstyrkorna, vadar de in eller är de vadderade i något? Metaforer i all ära men de välvävda invaderingsstyrkorna påminner mest om en 80-talskavaj efter att man trillat i ån.

Angående summariska kardemummor så fanns inget avtal mellan Ryssland och USA som förvägrade demokratiska länder skydd. Självständiga demokratiska länder har valt att ansöka om Nato-medlemskap för att slippa det Ukraina idag upplever eftersom Puttler-Ryssland utsatt grannländer för aggression 3 gånger de senaste 14 åren. Jag har full förståelse för att barnamördare V.Puttin inte alls är nöjd med det, men han kan ta sina flatlöss och hänga sig i närmaste högspänningsledning.

Ryssland skrev under Budapest memorandumet (verkar inte finnas ett svenskt namn) 1994 där Ryssland garanterade Ukrainas, Kazakstans och Vitrysslands territoriella integritet i utbyte mot att dessa överlämnade sina kärnvapen. Internationella avtal gäller tills alla parter kommer överens om att upphäva avtalet och detta har inte skett så avtalet är giltigt och ludret Putain har brutit mot det minst 2 gånger.

Du och barnamördare V.Puttin påstår att det inte är en invasion som pågår, men slapptasken skickade idag representanter till fredssamtal, vilket är något av en tankevurpa. Flera tusen unga ryska pojkar har stupat i något som du och snorvalpen i Kreml påstår är en "fredsinsats". Om man bortser ifrån att de ryska stridsfordonen vanligen har soppatorsk, så är det inte mycket till fred när man bombar dagis och barnsjukhus. Med pajasen Puttler är ju inte en grabbhalva att lita på direkt.

Det är ju givetvis inte en invasion, och som du skriver "hittills har det varit ryska förband som gått in i liten skala precis som Puttler sa". Om man mot sitt grannlands vilja skickar in förband så är det väldigt få ord förutom invasion och militärt övergrepp som passar in på en dylik operation. Att spottloskan Puttler inte skickat in fler trupper för att kväsa demokratin i Ukraina beror möjligen på att eventuella reserver inte ens har tillgång till bajonett, eller så måste de vakta gränsen mot folkmordsrepubliken Kina så de inte skickar en "fredsbevarande styrka" norr om Amurfloden för att säkra Olja, Gas, Timmer, Järnmalm och Kol för generationer framöver.

Hur kan USA lösa en situation där diktaturen Ryssland invaderat sitt svagare grannland, demokratin Ukraina? Förespråkar du att USA bombar Moskva? Jag tror det vore ett väldigt dumt drag.

Lösningen är busenkel, stinkpaddan Puttler drar tillbaka alla trupper från Ukraina och betalar skadestånd för allt elände dessa trupper orsakat de senaste 8 åren.

Tips från coachen, Google translate funkar inget vidare när du försöker dig på ett mer avancerat språk. Keep it simple, håll dig borta från graverande hundar och sumeriska kardemummor, lägg istället rabarber på pianisten innan han trampar i klaveret. Puttler den blekfete tönten har dock skitit i det blå skåpet den här gången.
Citera
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportblad...farger-i-norge Briljant tanke gör nummerlappen till en Ukrainsk flagga och ett litet utrymme för startnumret.....
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Den autistiska klockan ringar här.
Nånting säger mig att du bara är ute efter att provocera i tråden.

Jag har aldrig hetsat om krig förutom att ni stödjer diktaturen och barnmördare. Det är inte okej.
Varför attackerar du folk som vill ha fred i tråden med att vara rysstroll. Ser ut som krigshets mot alla som inte vill kriga mot Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker också man borde kräva Putins avgång. Så länge han sitter vid makten vet man inte vem han anfaller nästa gång eller om han tar till kärnvapen.

Avgång från livet... att en (uppenbart volatil) person ska kunna ställa till med så mycket är helt orimligt från ett globalt risk-perspektiv.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Exakt! SVT är din nivå och det är beklagligt.

Det är inte SVT... Om du inte bryr dig om att lyssna, är det väl ingen idé att tala med dig?
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Hur funkar det om man vill åka ner dit och kriga? Låter dom vem som helst kliva in och strida för dom? Någon som kan upplysa mig?
Ja.

Du kan kontakta Ukrainas ambassad i Sverige så kommer du få all hjälp du behöver om det skulle vara aktuellt för dig.
Citera
2022-03-01, 00:36
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Hur funkar det om man vill åka ner dit och kriga? Låter dom vem som helst kliva in och strida för dom? Någon som kan upplysa mig?

Vilken sida?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Angående alla videos som postats så kommer 99% från Ukrainskt håll. Flera har redan visat sig vara fejkade, från andra kris osv.

Det jag fått höra från olika håll är följande. De ryska soldaterna har fått direktiv att undvika civila offer så långt det går, att vissa maximal respekt till de ukrainska tillfångatagna soldaterna. Detta då man inte vill alienera det Ukrainska folket. Därför har man också undvikit att gå in i stora städer då det finns risk för småskaligt dörr till dörr krig med många döda. Detta låter vettigt då man kanske planerar tillsätta en prorysk regim i framtiden. Jag tror nog alla förstår att ryssarna försöker åtminstone genomföra detta krig med silkesvantar på i den mån det är möjligt. Inte för att de är några änglar men för att de som sagt inte vill alienera det ukrainska folket samtidigt som de vet att hela Världens ögon är på dem.

Om Ryssland så önskade har de vapen att jämna Ukraina med marken men det är inte deras mål uppenbarligen.

Det jag hört att de Ukrainska soldaterna fått direktiv om i fall de tillfångatar ryska soldater är att skjuta dem på plats.

Vad bra att du har fått höra detta. Självfallet tror vi på dig direkt.
Din historik av att konstant posta positiva grejer kring ryssarna och negativa kring ukrainarna, gör att vi tror på dig ännu mera.
Suck.... Kreml High nästa!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Tuff tjej, men vi får skicka fram USA och Storbritannien när Ryssland ska hållas ansvariga.
herregud.....
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Ann Linde tar fight mot Vladimir.....

//Utrikesminister Ann Linde kommenterar Rysslands varning om att länder som förser Ukraina med dödliga vapen "kommer att hållas ansvariga".

Aftonbladet når Ann Linde via sms under måndagskvällen.

"Det är Ryssland som kommer att hållas ansvarigt för dess brutala och folkrättsstridiga aggression mot Ukraina.", skriver hon.
Var det inte den kärringen som menade att Sverige skulle "sanktionera" Ryssland.
Hennes förklaring kring vad för materiel Sverige skickar till Ukraina i SVT bevisar också att hon borde vara dagisfröken och inte käfta mot världsledare i Sveriges namn.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Vad spelar det för roll? Måste man kunna se skillnad på folket för att välja sida?
Menar du folket i Donbas eller folket i Kiev?
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Man måste logga in på sitt flashback konto och visa vad man skrivit om kriget innan de släpper in någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in