2022-03-01, 09:35
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Fredsprojektet EU inleder 3:e världskriget:

"European Union foreign policy chief Josep Burrell said Sunday that individual EU countries had agreed to donate Soviet-era fighter jets to Ukraine to help it defend itself against Russia's invasion, and Ukraine's parliament said Monday that Bulgaria, Poland, and Slovakia had agreed to give the country more than 70 MiG-29s and Su-25s."

https://theweek.com/russo-ukrainian-...mig-29-fighter

Makalöst detta. Jag har sett uppgifter om detta även på annat håll. Ryssarna kontollerar luftrummet i Ukraina. Hur ska dessa plan kunna starta och landa? Jag har sett förslag på att planen skulle kunna förläggas utanför Ukraina, typ Polen, Ungern och flygas in i Ukraina för uppdrag, dock med Ukrainsk besättning. Toppen! Flygplatserna i dessa länder blir ju då defacto militära mål som måste bekämpas från ryssarna. Och då behöver elden besvaras. Och då har vi ett storkrig i Europa.
Citera
2022-03-01, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Putin hotar Europa med kärnvapen, försöker diktera för väst vilka allianser vi får ingå i och inte ingå i. Putin inleder en fullskalig invasion mot ett demokratiskt land och hotar säkerhetsordningen i hela Europa.

Nej, det här kommer inte att glömmas förrän Putin är helt väck. Först då kan relationer mellan Ryssland och väst normaliseras.

Putin har uttryckligen sagt att det endast finns två scenarion då man skulle ta till kärnvapen;

1. Om främmande makt använder kärnvapen mot ryska federationen, eller

2. Om främmande makt hotar existensen av den ryska staten.

Två helt klart validerade anledningar.

Sluta hitta på saker i huvudet.
Citera
2022-03-01, 09:36
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Militärstrategiskt kan det vara klokare att börja bomba bakifrån i kolonnen. Det kan skapa verklig stress och panik hos ryssarna.
En vellykket taktikk fra ww ii i slike tilfeller:
Skyt i helt stykker et par av de forreste og et par av de bakerste kjøretøyene, helst slik at begynner å brenne.

Derved sperres exit-veien for øvrige kjøretøy.

Plukk ned en og en av alle de fastlåste kjøretøyene.

Hele kolonnen eliminert er resultatet.
Senast redigerad av Vossevangen 2022-03-01 kl. 09:38.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Fast det är ju sant. Ukraina vill slåss inne i städerna och inte på slagfältet.

Går inte slåss i gyttjan på landsbygden. Ukraina är en lerpöl från mars till maj. Så kommer såklart bli strider främst i städerna.
Citera
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Har det kommit några tunga sanktioner mot Putin eller är det fler åtgärder i form med att inte "låta" putin ha svart bälte i Judo..?

Det måste kännas mest bli av med bältet. Undra om postnord hämtar tillbaka den.

Som det ser ut just nu tar han sanktionerna med ro. Men hur länge innan han märker att även hans folk går emot honom.
Skulle vara intressant veta hur många som står på hans sida.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Så du tror på fullast allvar att väst bara glömmer och Ryssland slipper ta ansvar? Kom igen nu, inte ens du kan tro på det där..
Putin vet att Väst inte ger sig förr än han hänger.
Citera
Medlem
Jag hoppas flera EU-länder väljer att stötta Ukraina med trupper och detta fort!

Verkar bli tufft annars, tyvärr!
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Du har barnablod på dina händer.

Det kallas att skämta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
Vad innebär det ( för mig som inte kan) att Moskvabörsen håller stängt i 2 dagar ?
varför gör dom det ?

Det innebär att ingen handel kan ske med ryska värdepapper.
De tvingas göra så för att reda ut reglerna av sanktionerna.
Det andra skälet till att de gör så är att de tvingar folk att behålla ryska papper och kan på så vis putta den oundvikliga finanskollapsen några dagar framåt.
Citera
2022-03-01, 09:37
Medlem
Malacodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jättefint av dina förfäder. Man hade dock trott det skulle avslutas med att nu tar du upp facklan och gör något praktiskt.

Det är inte Putins försvarsmakt som är i fokus. HAn bedriver nu ett anfallskrig mot Ukraina, och ja, hittills verkar iaf den både trött och dålig.

Tänkte precis samma sak. Bla bla bla min farfar va tuff, min pappa va tuff, alla ni andra är fjollor och jag är tuffast av alla, men inte den här gången.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Varför försvarar förresten NATO Ukraina. Trodde man bara försvarade medlemsstater. Nu visar NATO det man alltid vetat. Det är en organisation för att främja USA:s hegemoni och inget annat. Se Irak, där de ljög utan att skämmas för hela Världen. Se Kosovo, se Jugoslavien.

NATO är ingen garant för fred utan en risk för Världsfreden. Sedan 1990 då de lovade en ny epok av fred så har det blivit precis tvärtom.

Det är inte NATO som invaderar Ukraina. Ukraina som Putin sa att han inte skulle invadera för typ en vecka sedan. Det var fred fram tills 2014 i Europa.

Det är bara Ryssland och ryssar som ska skämmas.
Citera
Medlem
Niggwards avatar
Titel uppdaterad från massiv - stor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in