2022-02-28, 21:58
Medlem
Frederss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
En nästan 3 mil lång kolonn
Varför bombar man inte den undrar jag?
Är det någon som har förklaringar?
Tyvärr behärskar inte Ukraina luftrummet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nu jävlar händer det grejer 96 pansarfordon, 20 GRAD och 8 tankbilar förstörda av Ukrainska troop i närheten av Lebedyn.
länka källa
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Så vad tänker du göra? Berätta gärna.

Fortsätta mitt liv, inte leva i skräck, inte ta det jag har för givet. Jag har också skickat in en ansökan till hemvärnet. Det kanske vi alla bör göra.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Berätta, du och vem sätter stopp för vad? Kom igen nu.
Glöm inte att Ryssland/Sovjet RÄDDADE europa från nazismen. Offrade miljoner människor så att du och jag kan sitta och snacka skit på FB.
Det finns många polacker, estländare, litauer och andra östeuropéer som betackar sig för ryssarnas "räddning". De hade mycket hellre sett att ryssarna stannat i Moskva och haft USA som räddare.
På slutet var Tyskland helt slutkrigat – det fanns inte militär som kunde hålla emot. Tyskland förlorade kriget för att det inte fanns tillräckligt med folk som kunde hålla alla de landområden de vunnit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
En nästan 3 mil lång kolonn
Varför bombar man inte den undrar jag?
Är det någon som har förklaringar?
Är väl tyvärr ett tecken på att ryssarna har luftherravälde nu och inte behöver oroa sig. Hoppas dock att jag har fel.
Citera
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stitches77
Ryssland kommer antagligen få det svårt i Ukraina. Men en invasion av Ryssland blir minst lika svår. Är det något ryssen är bra på är att försvara sitt hemland liksom Ukraina.

Självklart skall och kommer ingen att invadera Ryssland. Omvärlden har mycket bättre förståelse och medmänsklighet än vad Putin har.
Citera
2022-02-28, 21:59
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Ser en hel del män i krigför ålder som står och tackar Polen för att de fått bli mottagna där och slipper kriga. Det känns väldigt konstigt då jag fått för mig att krigföra män förväntades stanna och skydda landet. Önskar någon kunde förklara det här för mig - är det män som inte är medborgare i Ukraina och således "slipper" den lagen?

Det är nog de få babbar som trots allt hamnade i Ukraina under flyktingvågen som nu står där på andra sidan gränsen istället för att kämpa för sitt värdland. Istället söker sig parasiterna nu till ett friskare värddjur och står nu där med utsträckta händer i väntan på att pengarna ska ramla ner i dom som manna från himlen.
Citera
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Nu jävlar händer det grejer 96 pansarfordon, 20 GRAD och 8 tankbilar förstörda av Ukrainska troop i närheten av Lebedyn.

Klockslag och länk tack?
Citera
Medlem
En ska jag tänkt på när det pratas om att Vitryssland skall gå med i kriget är vad det skulle kunna innebära för Lukasjenka på hemmaplan. Att kriget skulle bli så impopulärt i Ryssland, att folket skulle resa sig betvivlar jag men Lukasjenka var ju tvungen att kalla in Ryssland när han inte klarade av att hantera sin missnöjda befolkning själv.

Skulle det rentav kunna bli så att ett vitryskt deltagande leder till så så pass mycket oroligheter på hemmaplan att det behövs rysk militär för att stävja det? Att ett vitryskt deltagande alltså skulle försvaga den ryska sidan i stället för att stärka den?
Citera
Avstängd
Ser tyvärr ut att bli ett lång krig. Zelensky hörde jag vill ha tillbaka Krim, med andra ord noll eftergifter. Då blir det svårt med fred. En typ an inbördeskrig kan man nästan säga då båda folken är slaviska.

Det räcker med att USA deklarerar att de inte kommer ta med Ukraina i NATO så är kriget över.
USA bär enligt mig huvudansvaret. De hällde bensin över elden. EU var inte mycket sämre de med.

Väst borde skämmas. Menar inte att Ryssland är oskyldigt men detta är ett krig Väst vill ha.
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Källa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det enda de kan göra mot dessa länder är att använda kärnvapen. Annars är de nog för trötta att starta nya krig som de kan förlora.
En mycket begränsad attack på distans, som vedergällning, utförd på ett sätt som inte var avsedd att skada människor, och mot ett klent utvalt icke-NATO land.
Förslag på något sådant land som då är i riskzonen?

Det kan nog komma ett läge där tröskeln för detta blir ganska låg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in