2022-03-01, 01:10
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Märk väl att jag sa ryssvänlig och inte Putin. Jag skrev det medvetet. Vilken jävla lynchstämning det har blivit här, patetiskt. Jag är emot att oskyldiga dör, jag är för Ukrainas folk, jag är för Rysslands folk(Lätt att glömma det ryska folket i detta och säga att man vill nuka alla ryssar).
Det är dessvärre så att det är det ryska folket som burit fram 2000-talets Hitler. Det går inte att komma ifrån. Invasionen är alltjämt pågående och ryssarna skickar fortfarande klusterbomber mot Ukrainska barn. Nu är inte tiden att sitta och ha empati över de stackars ryssarna som lemlästat sina grannar – den tiden kommer.
Citera
2022-03-01, 01:11
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Överlevde sonen? jag hoppas på det...

Men fy fan den avsky jag hade haft efter ett sådant dåd...

Jag vet inte. Jag vet bara att någon helt annan filmade platsen efteråt och då var en hund död i bilen och den andra hunden stod vid ett lik i diket.
Citera
Medlem
fishANDchipss avatar
Tanken med monsterkonvojen är nog att pressa Ukraina inför nästa förhandling. Kanske belägras Kiev helt under natten och morgondagen så att Selenskyj tvingas gå in i nästa förhandling med en kniv mot strupen.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Så länge Putins finniga tonåringar kommer åkande i konvoj så lär det inte gå nåt vidare för dem. Man attackerar den första och sedan blir det en stillastående kö där attacker från båda sidor kan skapa 27 km skrotupplag med lite tur och skicklighet.

Hur är konvojen ”placerad”? Är det bara en rak långsträckta eller går den runt Kiev? Jag tror inte på det sista men det hade varit en syn…
Senast redigerad av Mayahem 2022-03-01 kl. 01:14.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Var är källan på att Putin sagt detta angående 400 legosoldater?

Aftonblandet räknas ej som en säker källa.
"More than 400 Russian mercenaries have been flown in from Africa to assassinate Ukrainian president Volodymyr Zelensky, it was revealed last night.

A private militia known as the Wagner Group allegedly has orders from Vladimir Putin to take out Zelensky - and 23 other government figures - to allow Moscow to take over its eastern European neighbour.
"

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-Zelensky.html

https://www.businessinsider.com/russ...-report-2022-2

https://www.republicworld.com/world-...ticleshow.html

https://nypost.com/2022/02/28/specia...lensky-report/
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av falskpost
Lustigt, vissa tror att krig går att genomföra utan civila offer. Ännu lustigare blir det ju, när den militär som försöker sig på detta, visar sig vara inkompetent på oanande nivåer. 😄

Angående den ryska militärens inkompetens glöm inte att de inte krigat storskaligt sedan 1945 med undantag för Afghanistan, räknar inte Tjetjenien som storskaligt krig.

På den fronten har förstås USA haft mer övning. De är inte lika rostiga som ryssarna.

Övning ger färdighet som de säger.
Citera
2022-03-01, 01:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Låt oss bedja för Ukraina.
Ty i morgon kommer de möta nya prövningar.
Låt oss hoppas på att vår herre skickar varma sydliga vindar så de gudlösa ryssarna fastnar i leran.
Amen

O god natt på er alla.
Citera
2022-03-01, 01:12
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har 100% rätt. Gamla Sovjet-länder skulle givetvis vara del av Nya Sovjet, men självklart kunde man inte tillkännage det i denna texten. Det som fortfarande är höjt i dunkel är om han planerade att nöja sig med de gamla Sovjetländerna (minus de som redan är med i Nato?), eller om planerna var ännu mer storslagna; Finland, Sverige etc.
I framtiden kommer vi säkert få svaren på detta, men redan nu står det klart att Putler var mycket nära att dra igång ett nytt världskrig. Mycket nära.

Ja av allt att döma var han det.. Om den texten är äkta vilket allt pekar på att den är så visar det vilken maktgalen jävel han blivit. Och väst har inget annat val än att bistå Ukraina med vapen och underrättelsetjänster för att stoppa honom. Nästan skrämmande likt Hitlers tal vid andra världskrigets start.
Citera
2022-03-01, 01:13
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns filmer ute på och länkat tidigare i tråden hur ryssarna använder klusterbomber i Kharkiv mot civila mål.

Om det syftas på det här klippet som jag sett att folk ska kalla klusterbomber så ska de vara raketartilleri

https://www.reddit.com/r/CombatFoota...re_of_kharkiv/

https://en.wikipedia.org/wiki/BM-21_Grad
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det var samma personer.

Precis som de tyska Naziterna efter krigsslutet förblev tyskar.

Så var de kommunistiska sovjetryssarna ryssar. Ryssland o Kreml kan inte skylla ifrån sig. De tog maten ifrån Ukraina o skickade den till städer som Moskva o St Petersburg. Det sägs även att man lät sälja delar av skördarna utomlands för att bättra på statskassan. Resultatet 10 miljoner Ukrainare dör. Barn, åldringar, mödrar, fäder svalt ihjäl i ett av världens största folkmord.

Fanns nazister som inte var tyskar. Precis som miljoner Ukrainare och Balter var kommunister.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Om man väljer sida här så måste du veta vad du pratar om. Sverige har under lång tid valt att operativt inte välja sida. Framgångrikt, vi har bland annat sluppit bli ockuperad.
Du är inget annat än okunnig enligt historien.

Ditt högmod klär dig inte. Och det är inte vackert. De facto har vi redan valt sida och det känner ryssarna. Alliansfrihet är inte lika med att inte bli ockuperad, inte längre, för ingen köper den.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Du menar trafikproblemen som kommer att uppstå när alla ska in i en storstad? Konvojen lär inte bli nåt större problem att hantera eftersom ryssarna vore helt dumma i huvudet om de skickade in den i en befäst storstad.

Nej, trafikproblem är nog det minsta jag tänker på. Dom kan nog orsaka en del andra problem ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in