2022-06-28, 22:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Så då kanske det tar 10 år för sverige att komma in? Turkiet skiter i någon domstol i Haag, dom trycker på ja när de fått det dem vill ha.

Nä, det går nog snabbare för Fin/Sve att komma in i NATO, än att någon Kurd blir utlämnad till Turkiet innan dess. Bara vänta och se.., du kommer att få vänta..länge..
Citera
2022-06-28, 22:58
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreatGoldRush
Gör det
Lycka till mot Ryssen! Du ska också ställa in dig i ledet
Tro inget annat. Det kan du tacka den svenska staten för.

Ja det lär jag ju får göra eftersom vi har totalförsvarsplikt, så nån nytta får jag väl göra. Men tack för dina fina ord.
Hoppas att vindarna blåser rätt ifall de värsta tänkbara skulle vara framme.
Allt gott!
Citera
2022-06-28, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Haha, du behöver komma ner på jorden igen.

Skulle det startas ett krig mellan NATO och Ryssland så finns det inte någon människa kvar.

Har du "tur" och överlever så kommer du hamna tillbaka i stenåldern med en atomvinter.

Jag hoppas du har köpt på dig ett x antal Canada Goose jackor så du klarar dig!
Jag befinner mig på en trygg plats. Det är värre för dig om du befinner dig i Sverige. Du borde för bereda dig för ett krig mot Ryssland, Kina och Iran. Mitt tips!
Citera
2022-06-28, 22:59
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Det är ingen idé att försöka diskutera med någon som tror att han överlever ett kärnvapenkrig mellan NATO och Ryssland bara för att vindarna blåser annorlunda där han befinner sig.

Nej, för atomvinter finns inte för dom. Även om det skulle avfyras 1000 Nukes så verkar inte atomvinter nå dom.
Citera
Medlem
Citat:
Förra veckan fick Kakabaveh löfte om fortsatt stöd för kurderna så regeringens budget kunde gå igenom.

Med budgeten igenom så gjorde Maggan en ny deal med Turkiet så Natomedlemskapet kan bli av.

Sitt ner i båten Kakabaveh.

Skiter i Kakabaveh och tycker mest hon använder vår riksdag som hennes personliga lekstuga men det är ett äckligt genomsmutsigt sossedrag att göra på detta sätt. Ett ohederligt parti som fular sig framåt i område efter område och fråga efter fråga. Hur kan man ens vika sig på detta sätt och slicka röv efter röv för och svika löfte efter löfte för att till sist sitta i Erdogans knä? Ibland får man göra avbön på den personliga vinsten och maktfullkomligheten för att istället sätta den egna hedern och moralen först, det vinner man på i slutändan. Men Sossarna nöjer sig med fullständig underkastelse och avbön på den personliga hedern istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Så då kanske det tar 10 år för sverige att komma in? Turkiet skiter i någon domstol i Haag, dom trycker på ja när de fått det dem vill ha.
Det var ungefär det agerandet jag väntade från Erdogans sida också, att han skulle kräva full hockey från Sveriges sida och inte bara utfästelser. Lagändringar, verkliga utvisningar och polisräder mot olika slags kurdiska nätverk - och naturligtvis beslut om stopp för alla slags anslag till kurder - innan han skrev på, typ. Att nöja sig med ett memo fullt av fagra ord i en så här laddad fråga är verkligen inte hans stil.

Frågan är om han har varit slug och mutat någon annan - t ex Orban - att hoppa upp och säga nej i stället?
Citera
2022-06-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast när vi väl har blivit medlemmar så kan Turkiet inte göra ett skit.
Turkiet kommer inte kunna svänga igen nu utan att framstå som virrpannor.
Visst kan dom svänga om dom upplever att sverige inte lever upp till deras överenskommelse, vilket de har rätt till. Sverige och Turkiet har skrivit ett avtal. Det handlar inte om att svänga, det handlar om att motparten levererar.
När sverige blivit medlemmar kan inte turkiet göra något, men sverige är inte medlemmar ännu, och turkiet kommer nog sätta press på sverige nu innan vi blir medlemmar
Citera
2022-06-28, 23:04
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Skiter i Kakabaveh och tycker mest hon använder vår riksdag som hennes personliga lekstuga men det är ett äckligt genomsmutsigt sossedrag att göra på detta sätt. Ett ohederligt parti som fular sig framåt i område efter område och fråga efter fråga. Hur kan man ens vika sig på detta sätt och slicka röv efter röv för och svika löfte efter löfte för att till sist sitta i Erdogans knä? Ibland får man göra avbön på den personliga vinsten och maktfullkomligheten för att istället sätta den egna hedern och moralen först, det vinner man på i slutändan. Men Sossarna nöjer sig med fullständig underkastelse och avbön på den personliga hedern istället.

Du kan ju fråga Vänsterpartiet och MP, dom är vana nu med Sossarnas brutna löften och falskhet Dom kommer alltid krypandes tillbaka.

Fint om detta skakar om hela den vänstra sidan nu. Men vi alla vet att det bara kommer bli lite gnäbb och käbbel. Sedan sitter alla i samma båt igen.
Senast redigerad av fittslem 2022-06-28 kl. 23:09.
Citera
2022-06-28, 23:05
Medlem
Nu ska Sverige skicka vapen till Turkiet.
Citera
2022-06-28, 23:06
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
Jag ställer mig neutral då jag är väldigt trött på en PKK-medlem som har lyckats vara den avgörande rösten för flera viktiga politiska beslut i Sverige.

Jag har dock inget emot om fler svenskar blir besvikna på Maggan efter detta, det ökar chansen till att vi får ett regeringsskifte efter valet. Det förtjänar alla svenska medborgare.

Risken är väl att fler går över från Socialdemokraterna till partiet Nyans efter detta..
Citera
2022-06-28, 23:07
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Nu ska Sverige skicka vapen till Turkiet.
Alla, verkligen alla sitter och väntar på kommentar från Kakabaveh.
Citera
2022-06-28, 23:08
Medlem
Gå in på Amineh Kakabavehs Instagram.
https://www.instagram.com/amineh._kakabaveh/
Kommunisten som blev politisk vilde och var beredd offra hela Sveriges säkerhet för sitt riktiga folk nere i Mellanöstern. Jag bajsar på Turkiet, men känner noll för Kurder efter allt elände de ställer till med i Sverige.

Ser att Turkar börjar kommentera där nu.
Citat:
Förbered dig för utlämning 😂

Citat:
Ditt folk har publicerat ett gemensamt uttalande, har du läst nyheterna kommer de att utvisa dig från landet 😄

Citat:
💪🇹🇷🇹🇷🇹🇷🇹🇷👹

Tycker ni att Kurderna Özz Nujen och Soran Ismail verkar vilja Sverige väl?
De enda de gör är att spotta på vårat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in