Flashback bygger pepparkakshus!
2023-04-05, 12:24
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Det spelar vl ingen roll om ChatGPT frstrs. Det kommer komma andra liknande? Och det finns vl redan flera liknande. Google bard, eller vad det nu heter t.ex. Jag skulle sjlv vilja se att inte vilka personer och fretag fick hlla p med snt hr och att det var lite kontrollerat. Lite som krnkraft. Jag kan inga detaljer kring krnkfraft, men dom flesta hr vet vl sedan gammalt att det t.ex. inte r tilltet i Sverige att gra en egen krnreaktor i kket. Det bermda EU kanske kan stta ner foten? I ChatGPTs fall drivs det vl mest av att Microsoft ska kunna tjna nnu mer pengar. Samma sak med google.

Ja. Allts Richard i ngelholm eller vad det var r typ, legend. Nu tnker du att han har tillgng till ChatGTP och hookar den till sg CRISPR och sger t den att brja leta i ancestrys genombank.

Sg inte att det inte kommer att hnda fr jag har tnkt ut det som folk som r smartare n mig redan har fattat. Programmerade virus har en real world analogi you name it. Mjligheterna till missbruk r ondliga.
Citera
2023-04-05, 15:15
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
En rolig ChatGPT, var nr den blev tillfrgad att skriva en Eminemlt som handlar om katter.

https://m.youtube.com/watch?v=jnQ0zEQPu_A
Citerar mig sjlv nur
Komplikationer har uppsttt mellan AI och det elitstyrda etablissemanget. Nu har Eminemliknande CatGPT lten hamnat i knipa.
I tider med deepfake, rstmanipulering, tonfljder, texter s r det nog en drs av cooyrightproblematik att vnta.

Record Label Wipes AI-Generated Eminem Rapping About Cats From the Internet
https://www.vice.com/en/article/88xa...outube-chatgpt

Lten r bortplockad ifrn YT nu. Men ett smakprov finns ifrn Last Week Tonight, AI special typ 3:00 in i klippet.

https://m.youtube.com/watch?v=Sqa8Zo2XWc4
Senast redigerad av Giant Squid 2023-04-05 kl. 15:24.
Citera
2023-04-05, 15:46
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Citerar mig sjlv nur
Komplikationer har uppsttt mellan AI och det elitstyrda etablissemanget. Nu har Eminemliknande CatGPT lten hamnat i knipa.
I tider med deepfake, rstmanipulering, tonfljder, texter s r det nog en drs av cooyrightproblematik att vnta.

Record Label Wipes AI-Generated Eminem Rapping About Cats From the Internet
https://www.vice.com/en/article/88xa...outube-chatgpt

Lten r bortplockad ifrn YT nu. Men ett smakprov finns ifrn Last Week Tonight, AI special typ 3:00 in i klippet.

https://m.youtube.com/watch?v=Sqa8Zo2XWc4

Det dr r det jag sger. Man r rtt korkad om man tror att marknaden inte kommer anvnda det till hjrntvtt. Stort tack fr exempel Giant Squid.

Vi mste hitta system dr vi kan lita p varandra och veta att personen vi talar med r mnsklig inom bara mnader. Sen vet vi inte lngre.
Citera
2023-04-05, 16:04
Medlem
Bertil85s avatar
Nr tror ni det blir ldersgrns fr chatgpt ?
Citera
2023-04-05, 17:45
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Nr tror ni det blir ldersgrns fr chatgpt ?

Det r det redan,13 r. Men det verkar inte kontrolleras noga. Drav Italiens restriktooner.
Citera
2023-04-05, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NewRomancers
Det dr r det jag sger. Man r rtt korkad om man tror att marknaden inte kommer anvnda det till hjrntvtt.
Det r klart det kommer bli hjrntvtt. Google har ju lyckats otroligt bra p hjrntvttsfronten dom senaste 10-15 ren. TikTok r kanske det strsta inom hjrntvtt nu. Vet inte, jag fljer det inte s noga men ser skrckexempel IRL dagligen.

Citat:
Vi mste hitta system dr vi kan lita p varandra och veta att personen vi talar med r mnsklig inom bara mnader. Sen vet vi inte lngre.
Ja, det nrmaste jag hittade nr jag kollade lite snabbt var en addon till Firefox, men den var inte helt klockren och en browser r ju bara en liten del av alltsammans. Det str helt still fr mig nr jag frsker komma p ngon lsning fr hur flashback ska kunna hantera det. Det kommer bli otroligt trttsamt med alla: "ha ha ha, jag lurade dig med en bot". En ny regel som inte tillter text som man vet r AI-genererad annat n i citat kanske kan vara ngot hr?
Citera
2023-04-05, 19:16
Citat:
Det r klart det kommer bli hjrntvtt. Google har ju lyckats otroligt bra p hjrntvttsfronten dom senaste 10-15 ren. 👍 TikTok r kanske det strsta inom hjrntvtt nu. Vet inte, jag fljer det inte s noga men ser skrckexempel IRL dagligen.

Ja, det nrmaste jag hittade nr jag kollade lite snabbt var en addon till Firefox, men den var inte helt klockren och en browser r ju bara en liten del av alltsammans. Det str helt still fr mig nr jag frsker komma p ngon lsning fr hur flashback ska kunna hantera det. Det kommer bli otroligt trttsamt med alla: "ha ha ha, jag lurade dig med en bot". En ny regel som inte tillter text som man vet r AI-genererad annat n i citat kanske kan vara ngot hr?

Fatta skna Nigeriabrev alla kommer f. Internet gr necronazihomoporr av allt.

Ja. Det r bra regel att fresl faktiskt, eller iaf fundera p hur den ska utformas.
Citera
2023-04-05, 19:32
Bannlyst
Citat:
Ja. Det r bra regel att fresl faktiskt, eller iaf fundera p hur den ska utformas.
Starta grna en separat trd om en sn regel om du orkar. Tror det behvs redan nu faktiskt.
Citera
2023-04-05, 20:50
Medlem
Enterprises avatar
BingGPT r lika usel p logik/matematik som ChatGPT:

Q: Ltsas att du r en matematiker som ska lsa ett svrt logiskt problem.
A: Jag kan frska hjlpa till med ett logiskt problem. Vad r problemet?

Q: A r strre n B. C r strre n A. D r mindre n B. r A strre eller mindre n D?
A: A r mindre n D. Lt mig veta om du behver hjlp med ngot annat ocks.
Citera
2023-04-05, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
BingGPT r lika usel p logik/matematik som ChatGPT:
r det hr live p bing.com? Hur man skulle vilja lta en sn hr bot programmera t en vet jag inte riktigt.
Citera
2023-04-05, 21:06
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
r det hr live p bing.com? Hur man skulle vilja lta en sn hr bot programmera t en vet jag inte riktigt.
Det hr r Bings version av GPT, man mste ha ett Bing-konto, anvnda den srskilda webblsaren EdgeDev och ha sttt p en vntelista ett tag. Maximalt 20 frgor per dygn ocks, tror jag.
Citera
2023-04-05, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det hr r Bings version av GPT, man mste ha ett Bing-konto, anvnda den srskilda webblsaren EdgeDev och ha sttt p en vntelista ett tag. Maximalt 20 frgor per dygn ocks, tror jag.
Sg ngot om att det i hemlighet krdes p GPT-4. Jag orkade inte ens klicka p lnken. Innan jag testade ChatGPT trodde jag att Google skulle f seris konkurrens i skningarna. Nu efter att ha testat lite r jag rtt skeptisk till det. Dom flesta lr vl mrka ganska snabbt hur mycket lgner/hallucinationer den kommer med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in