Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Redan dag ger Google betydligt fler skottrffar n tidigare. Trenden brjade iofs innan chatgpt, men det r faktasidor om olika mnen som kommer hgt upp ibresultaten
Det r nt ofokuserat svamligt och uddlst ver mycket. Man fr knslan av AI-genererat innehll eller att en bot samlat ihop data och krt genom versttningsprogram eller nt.
Jag gjorde en test p en ganska dlig skning men som mnga skert gr:
"lr dig pythonprogrammering"
Det frsta resultatet jag fr r det hr som knns vldigt B:
https://kinsta.com/se/blog/python-guider/
Citat:
"Vi har skapat en lista ver de bsta Python-guiden, med bde gratis och betalda resurser."
"dess designfilosogi handlar om kodlsbarhet, varfr det r ett av de enklaste sprken att lra sig."
"Alla dessa aspekter av Python hjlper programmerare skriva logisk och tydlig kod fr projekt p alla skalor.
Mer orkar jag inte lsa. Det kan inte vara skrivet av en mnniska med svenska som modersml i alla fall. Kinsta verkar vara ngon form av hostingfretag.
Det r vldigt mycket olika rankingslistor i skresultaten. Typ
"De 10 smsta forumen p internet fr att diskutera ChatGPT":
1) Flashback
2) Kaninforumet osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Kommer denna trend fortstta s kommer kvaliten p ntet sjunka till bottenniv
Vi gr nog mot, eller r inne i, en ny spamera. Jag frsker ska s lite som mjligt med google, men det blir ju en del nd tyvrr.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Knner noll respekt fr mnniskor som driver hemsidor med syfte att f in klick och anvnder chatgpt fr att gra content
Ja, dom frstr ju internet generellt s det finns ingen anledning att knna respekt fr det.
Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Vettiga mnniskor kommer tvingas ska sig till lsta databaser och p sikt kommer era SEO optimerade skitsidor sluta ge er vinst
Kanske r det dags fr en comeback fr mnskligt skapade lnkkataloger nu? Yahoo ngon? Det pratades om det fr 5-10 r sen redan, men tog aldrig fart d riktigt. Dom hr topplistorna r ju lite av sna kataloger i miniformat. n s lnge tror jag att lnkarna tminstone r mnskligt skapade i dom flesta fall.