Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-31, 15:42
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Testade att lta bot:en lsa ett matematiskt programmeringsproblem. Den kontrollerade inte ens att exempelindatan gav rtt utdata, och brydde sig helt enkelt inte om det.

Anvnde du Gpt 3.5 eller Gpt 4? Anvnde du pluginen Wolfram?
Citera
2023-05-31, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Anvnde du Gpt 3.5 eller Gpt 4? Anvnde du pluginen Wolfram?
Gratisversionen
Citera
2023-05-31, 15:46
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Gratisversionen

Ja som sagt, den suger balle. Gpt-4 r 10 gnger bttre
Citera
2023-05-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ja som sagt, den suger balle. Gpt-4 r 10 gnger bttre
Lt f(n) vara antalet stt att ordna n psar av olika lder s att varje pse innehller exakt ett jmnt antal ldre psar. Berkna f(8).

Om svaret blir 1385 s har AI:n gjort 100% rtt.
Citera
2023-05-31, 19:14
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Lt f(n) vara antalet stt att ordna n psar av olika lder s att varje pse innehller exakt ett jmnt antal ldre psar. Berkna f(8).

Om svaret blir 1385 s har AI:n gjort 100% rtt.

Citat:
GPT-4: Det verkar som att du stller en frga om kombinatorik, specifikt om arrangemang av objekt med vissa begrnsningar. Fr att lsa detta problem, lt oss bryta ner det i mindre delar.

Frst, kan du frklara vad du menar med "varje pse innehller exakt ett jmnt antal ldre psar"?

Du fr nog stlla frgan lite bttre!
Citera
2023-05-31, 19:28
Medlem
Saltkungens avatar
https://apps.apple.com/app/openai-chatgpt/id6448311069

Deras app finns tillgnglig nu! Den nya funktionen dr de anvnder sin Whisper fr att frst nr man pratar fungerar vldigt bra p svenska. S detta fungerar vldigt bra nr GPT-4 ska agera som lrare t ex och man fr prata med denne. Nackdelen r vl att den inte pratar tillbaka, men lr vl komma.

Sedan lite nyheter om dess matematiska frmga:

https://openai.com/research/improvin...ss-supervision
Citera
2023-05-31, 21:20
Medlem
Citat:
https://apps.apple.com/app/openai-chatgpt/id6448311069

Deras app finns tillgnglig nu! Den nya funktionen dr de anvnder sin Whisper fr att frst nr man pratar fungerar vldigt bra p svenska. S detta fungerar vldigt bra nr GPT-4 ska agera som lrare t ex och man fr prata med denne. Nackdelen r vl att den inte pratar tillbaka, men lr vl komma.

Sedan lite nyheter om dess matematiska frmga:

https://openai.com/research/improvin...ss-supervision
Gick in p App Store p min iPhone men hittade ingen chatGPT-app.
Citera
2023-05-31, 21:28
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Gick in p App Store p min iPhone men hittade ingen chatGPT-app.

Om du anvnder din iPhone klicka p lnken ovan, d funkade det fr mig. Men hittade det inte heller i appstore.
Citera
2023-06-06, 14:44
Medlem
Adrenaline976s avatar
Rtt hftigt nd med chatgpt. Jag har registrerat mig p openai men skulle vilja testa p mobilen.
Finns ju en del att vlja emellan s som Codeway digital osv. Vilken rekommenderar ni flashback fr en som kr Android? Bing var inge vidare...

Tack p frhand!
Citera
2023-06-06, 16:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Rtt hftigt nd med chatgpt. Jag har registrerat mig p openai men skulle vilja testa p mobilen.
Finns ju en del att vlja emellan s som Codeway digital osv. Vilken rekommenderar ni flashback fr en som kr Android? Bing var inge vidare...

Tack p frhand!

Jag vet inte om du syftar p ett plug-in till ChatGPT-4? Om s fall s mste du, mig veterligen, bli plus, anvndare. I sklge, samarbetar d ChatGPT-4, fr vrigt, med just Bing.
Citera
2023-06-06, 17:36
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag vet inte om du syftar p ett plug-in till ChatGPT-4? Om s fall s mste du, mig veterligen, bli plus, anvndare. I sklge, samarbetar d ChatGPT-4, fr vrigt, med just Bing.
Tack fr infon!
Jag trodde man kunde dra hem en app via play butik fr att testa, men finns ju s mnga att vlja emellan, drav att jag slngde ut frgan hr.
Citera
2023-06-06, 17:41
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Tack fr infon!
Jag trodde man kunde dra hem en app via play butik fr att testa, men finns ju s mnga att vlja emellan, drav att jag slngde ut frgan hr.

Det finns ca 270 plug-in:s att vlja p hos ChatGPT-4, and counting....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in