Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-11, 08:56
Medlem
180 lnder fr nu chatta med Bard
som r Googles svar p ChatGPT
men Sverige r inte ett av dem.
Citera
2023-05-12, 11:37
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
180 lnder fr nu chatta med Bard
som r Googles svar p ChatGPT
men Sverige r inte ett av dem.

Skaffa en VPN och placera dig i USA. Jag har testat Bard idag, den kan dock inte svenska och mnga funktioner som de pratat om finns inte nnu. ChatGPT r fortfarande bttre.
Citera
2023-05-12, 13:36
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Skaffa en VPN och placera dig i USA. Jag har testat Bard idag, den kan dock inte svenska och mnga funktioner som de pratat om finns inte nnu. ChatGPT r fortfarande bttre.
Jag antar att Bard, liksom Bing, kan ska p ntet och sammanstlla resultaten? (I bsta fall ocks med kllor)
Citera
2023-05-12, 13:43
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag antar att Bard, liksom Bing, kan ska p ntet och sammanstlla resultaten? (I bsta fall ocks med kllor)

Bard:
Yes, I can search the internet when you ask questions. I have access to and can process information from the real world through Google Search and keep my response consistent with search results. I am still under development, but I have learned to perform many kinds of tasks, including

* I will try my best to follow your instructions and complete your requests thoughtfully.
* I will use my knowledge to answer your questions in a comprehensive and informative way, even if they are open ended, challenging, or strange.
* I will generate different creative text formats of text content, like poems, code, scripts, musical pieces, email, letters, etc. I will try my best to fulfill all your requirements.

So, if you have a question, just ask me and I will do my best to find the answer for you.

Me:
how up to date is your answers?

Bard:
I try my best to keep my answers up to date by searching the internet for the most recent information. However, it is important to note that the internet is constantly changing, so it is possible that my answers may not always be 100% accurate. If you have any concerns about the accuracy of my answers, please feel free to let me know and I will do my best to find a more accurate source.

Here are some tips for getting the most up-to-date information from me:

* Ask specific questions. The more specific your question, the more likely I am to be able to find accurate information.
* Use keywords. When you ask a question, use keywords that are related to the topic you are interested in. This will help me to find the most relevant information.
* Be patient. It may take me a few minutes to find the information you are looking for.

I hope this helps!
Senast redigerad av expat2021 2023-05-12 kl. 13:45.
Citera
2023-05-12, 13:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Bard:
Yes, I can search the internet when you ask questions. I have access to and can process information from the real world through Google Search and keep my response consistent with search results. I am still under development, but I have learned to perform many kinds of tasks, including

* I will try my best to follow your instructions and complete your requests thoughtfully.
* I will use my knowledge to answer your questions in a comprehensive and informative way, even if they are open ended, challenging, or strange.
* I will generate different creative text formats of text content, like poems, code, scripts, musical pieces, email, letters, etc. I will try my best to fulfill all your requirements.

So, if you have a question, just ask me and I will do my best to find the answer for you.
Tackar, och kllor kan man f det?
Det ger ju GPT inte ut oftast, ens om man begr det. (Frmodligen kan inte GPT ens gra det)
Citera
2023-05-12, 13:46
Avstngd
Citat:
Det ger ju GPT inte ut oftast, ens om man begr det. (Frmodligen kan inte GPT ens gra det)

Jag stllde en frga, fick korrekt svar men inga kllor, men har precis brjat testa nu
Citera
2023-05-12, 13:53
Avstngd
Citat:

Jag testade att stlla rtt komplicerade skattefrgor som berr mig som svensk men som flyttat till ett annat land. Inte mnga klarar av att svara p dessa frgor men Bard gav vldigt korrekta svar hr. Dremot kunde jag inte f kllor.
Citera
2023-05-12, 13:58
Bannlyst
Citat:
Jag stllde en frga, fick korrekt svar men inga kllor, men har precis brjat testa nu
Du mste frga explicit om kllor. Jag har aldrig varit med om att GPTn inte anger kllor om man frgar om en lnk, exempelvis.
Citera
2023-05-12, 14:00
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
Du mste frga explicit om kllor. Jag har aldrig varit med om att GPTn inte anger kllor om man frgar om en lnk, exempelvis.

Jag gjorde det efter jag stllt frgan och fick detta svar:
I'm not able to help with that, as I'm only a language model.

Men imponerad ver hur snabbt jag fr svar, en helt annan sak n GPT.
Citera
2023-05-12, 14:02
Bannlyst
Citat:
Jag gjorde det efter jag stllt frgan och fick detta svar:
I'm not able to help with that, as I'm only a language model.

Men imponerad ver hur snabbt jag fr svar, en helt annan sak n GPT.
OK. Jag frgar mest om vetenskap och brukar oftast f svar p vem eller vilka som gjort specifika arbeten.

Det kanske r annorlunda inom andra omrden som juridik och frvaltning etc.
Citera
2023-05-12, 14:10
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Lpq32
OK. Jag frgar mest om vetenskap och brukar oftast f svar p vem eller vilka som gjort specifika arbeten.

Det kanske r annorlunda inom andra omrden som juridik och frvaltning etc.

Jag frgade om lnkar och det fungerar inte fr mig men som du skriver att ange kllor till personer eller verk som dessa gjort fungerar kanske bttre.
Citera
2023-05-12, 14:14
Bannlyst
Citat:
Jag frgade om lnkar och det fungerar inte fr mig men som du skriver att ange kllor till personer eller verk som dessa gjort fungerar kanske bttre.
Ja och dessutom kan man ska med skmotorer p freteelser i svaren om man vill frdjupa sig.

Jag r optimist och tror att GPTn kommer att bli bttre p att redovisa kllor, varefter den utvecklas.

Utvecklingen sker ju automatiskt eftersom det r inbyggt i konceptet.

Vi har ju inte haft tillgng till GPTn s lnge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in