2023-10-06, 16:13
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borka86
Nr och hur fick du det? r det ett plug in? (r plus kund)
Gick in och tittade nu och om jag bara aktiverar alla pryttlarna under Settings s hade jag ocks tillgng.

Men helvete vad petig den r med att inte gra ngot som kan vara eller uppfattas som sexigt eller dyl. Tog fan en kvart bara att vertala den att en av tjejerna p bilden skulle ha strre brst n vad den freslog. Dessutom envisades den med att gra om en av tre tjejer p bilden jag arbetade med till en feminin karl p var femte genererad bild eller s.

Den har inte heller ngot vidare minne frn tidigare instruktioner eller bilder den genererat.

Men lite kul och om man inte ska gra ngot som har med mnniskor att gra s funkar den skert hyfsat.
Citera
2023-10-06, 20:01
Medlem
Saltkungens avatar
Sam Altman (OpenAI CEO) p Joe Rogans podcast, ska bli intressant..
Citera
2023-10-06, 21:35
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Det r faktiskt inte omjligt nr mnniskan kommer alltid vara en referens-punk till alla funktioner. Men det kommer finnas mycket stora som jag har nmnt, begrnsningar nr det kommer till svag vs stark

S r det, mnniskan r sjlvklart det ultimata mlet att kunna matcha, vilket ingen AI verhuvudtaget r i nrheten av idag.
AGI inkluderar inga begrnsningar utan innebr helt enkelt att en AI kan matcha en mnniska p samtliga uppgifter som ges.
Citera
2023-10-06, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Gick in och tittade nu och om jag bara aktiverar alla pryttlarna under Settings s hade jag ocks tillgng.

Men helvete vad petig den r med att inte gra ngot som kan vara eller uppfattas som sexigt eller dyl. Tog fan en kvart bara att vertala den att en av tjejerna p bilden skulle ha strre brst n vad den freslog. Dessutom envisades den med att gra om en av tre tjejer p bilden jag arbetade med till en feminin karl p var femte genererad bild eller s.

Den har inte heller ngot vidare minne frn tidigare instruktioner eller bilder den genererat.

Men lite kul och om man inte ska gra ngot som har med mnniskor att gra s funkar den skert hyfsat.

Haha, har inte ftt tillgng n s de kanske rullar ut den stegvis till plus anvndarna...
Citera
2023-10-07, 11:24
Medlem
Chatgpt-V verkar inte riktigt finnas via openai nnu, men som sagt s finns DALL-E 3 tillgnglig. Dock s finns det mjlighet att ladda upp bilder till bing chat.

Min gissning r att Chatgpt-V r lite s dr fortfarande, och den kunde tolka lite bilder med text, men den klarade inte att gra det helt bra med en bild med bara text, som jag testade. So om Chatgpt-V slpps kanske den kommer i super beta version frst....
Citera
2023-10-07, 11:55
Medlem
G.Brockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Sam Altman (OpenAI CEO) p Joe Rogans podcast, ska bli intressant..
Lyssnade p det. Men inga saftiga nyheter kring ChatGPT kom fram. Modell ChatGPT-4.5 lg tydligen och vntade p att bli slppt. Och jag uppfattade det frn Sam Altman som ngot annat n code interpreter/advanced data analysis, som vissa hvdar, i praktiken, redan r ChatGPT-4.5.

Var andra gngen jag lyssnade p ett full avsnitt med Rogan. Frsta var d Elon Musk blev intervjuad. Och jag ska erknna att Rogan verkade vettig och stllde mycket viktiga frgor emellant. Han r inget geni precis, men vem bryr sig slnge som han kan inspirera och f lyssnarna att brja reflektera ver riktigt viktiga saker; som vad det skulle innebra om AI fick styra ver all politik, eller vad det innebr fr mnskligheten, i stort, om AI kan reglera samt frndra vr biofysiska verklighet. (Vilket de bda gick in p i detta avsnitt.)
Senast redigerad av G.Brockman 2023-10-07 kl. 11:58.
Citera
2023-10-07, 16:20
Medlem
G.Brockmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Rykten i svang om att Open AI har uppntt AGI. Orkar inte frklara hela historien men om ni fljer den hr lnken s kommer ni till en video som p 11 minuter frklarar allting frn brjan till slut.

Investigations into the alleged AI-insider, Jimmy Apples
Rolig p riktigt den dr AI Notkilleveryoneism Memes. Jimmy Apples var det med tills han gick upp i rk. Skulle kunna tro det var Sam Altmans andra jag om det inte var fr det stora risktagandet.

Anvndaren FeltSteam p Reddit, som poppar upp efter 4 minuter i den ovannmnda videon, har jag fljt en kort tid, men det gr omjligen att avgra om det r Sam Altman eller inte. Dock nmnde Sam i Joe Rogan-avsnittet att han ibland tenderade att falla fr lockelsen att anvnda sociala medier, och att han d kunde vara lite rvaktig. S vem vet, FeltSteam r kanske han.
Citera
2023-10-07, 20:14
Medlem
GPT-4 r fortfarande vrdels p bde logik och matematik. Gissningsvis har OpenAI uppntt AGI - Artificial General Idiotism.

https://chat.openai.com/share/98921a...4-cabea878d53b
Citera
2023-10-07, 20:21
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
GPT-4 r fortfarande vrdels p bde logik och matematik. Gissningsvis har OpenAI uppntt AGI - Artificial General Idiotism.

https://chat.openai.com/share/98921a...4-cabea878d53b

Ingen skillnad av att anvnda Wolfram pluginen d?
Citera
2023-10-07, 20:38
Medlem
Citat:
Ingen skillnad av att anvnda Wolfram pluginen d?

Nej ingen skillnad fr den frgar inte ens wolfram.

https://chat.openai.com/share/81f3ad...7-2c8aafabde7e

Modifierade custom instructions att tvinga den anvnda wolfram fr att validera sin tankegng, den gr det knappt n d och kommer nd inte fram till rtt svar, gav den ett giltigt svar i slutet som den i alla fall klarar bekrfta och frklara varfr korrekt. (Och frgorna det stller till wolfram r idiotiska s det gr knappast ngon skillnad).

https://chat.openai.com/share/fd6db3...e-5d9213c2a9df
Senast redigerad av BeneathTheSurface 2023-10-07 kl. 20:58.
Citera
2023-10-07, 21:01
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Nej ingen skillnad fr den frgar inte ens wolfram.

https://chat.openai.com/share/81f3ad...7-2c8aafabde7e

Modifierade custom instructions att tvinga den anvnda wolfram fr att validera sin tankegng, den gr det knappt n d och kommer nd inte fram till rtt svar, gav den ett giltigt svar i slutet som den i alla fall klarar bekrfta och frklara varfr korrekt.

https://chat.openai.com/share/fd6db3...e-5d9213c2a9df

r bara att skriva /use wolfram plugin, i slutet. Kan inte den dr sortens matematik s kan inte komma med ngon vettig input. Men ja, den r inte ngon matematiker.
Citera
2023-10-07, 21:54
Medlem
Citat:
r bara att skriva /use wolfram plugin, i slutet. Kan inte den dr sortens matematik s kan inte komma med ngon vettig input. Men ja, den r inte ngon matematiker.

Men det matematiska i detta r enbart frmgan att kunna avgra om ett nummer kan divideras med 2 eller inte, fr att avgra om det r udda eller jmt, behvs knappast ngon wolfram till det.

Det stora problemet r att ChatGPT inte fattar reglerna, trots man ger den alla de bsta frutsttningar som finns som tex LogicGPT prompten som enligt tester presterar 9 gnger bttre p resonemang n utan och nd str den dr gng p gng och tycker att ordet Nine inte inne hller ngot E eller Forthy-One inte innehller ngot E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in