Flashback bygger pepparkakshus!
2023-05-07, 18:14
Medlem
haha .. chatgpt har humor ibland

Hr r en kort text som jag har frskt skriva i stil med Dree Lows musik:

Verse 1:
Husby, dr jag vxte upp, dr jag lrde mig leva tufft
Ingen peng, inget jobb, s jag str hr i hrnet, sljer knark och snuff
Men jag vill ha mer, vill bli en stjrna, ha mina pengar, kpa min drm-bil
Rap r min chans, min biljett ut, min frihet, mitt hopp, min vilja, min viljekraft, min vilja att vinna

Chorus:
Fr vi vet vad som gller, vi vet hur det r
Lever i en vrld dr det gller att ha is i magen, vara smart, vara snabb, vara hrd, vara klar
Men vi ger aldrig upp, vi kmpar tills vi nr toppen
Fr vi r frn Husby, frn frorten, vi r Dree Low, vi r de sanna kungarna av Stockholm

.. fr mer knslan av latin kings n dree low
Citera
2023-05-08, 09:36
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag har inte chatgpt-konto och har ingen avsikt att skaffa ett heller. Men funderade lite vad skulle svaret bli p en frga "Skapa ett olyckligt och tre lyckliga barndomsminnen. Med tid och plats."
Citera
2023-05-08, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag har inte chatgpt-konto och har ingen avsikt att skaffa ett heller. Men funderade lite vad skulle svaret bli p en frga "Skapa ett olyckligt och tre lyckliga barndomsminnen. Med tid och plats."

Prompt: Skapa ett olyckligt och tre lyckliga barndomsminnen. Med tid och plats.

"Olyckligt barndomsminne:

1. Sommaren 2005, en park i Gteborg, Sverige: Det var en varm och solig dag nr 7-riga Lisa rkade ramla frn en kltterstllning i parken. Hon grt av smrta och skrck nr hon insg att hon hade brutit armen. Hennes mamma och syskon skyndade till hennes sida fr att trsta och hjlpa henne till sjukhuset. ven om hon tillfrisknade snabbt och bra, s blev det en hndelse som Lisa skulle minnas som en av sina mest olyckliga minnen frn barndomen.

Lyckliga barndomsminnen:

1. Vintern 2007, en skidort i re, Sverige: 9-riga Lisa, tillsammans med sin familj, kte p skidsemester i re. Det var frsta gngen hon kte skidor och hon upplevde en enorm gldje nr hon lrde sig att ka nedfr backarna. Hela familjen tillbringade hrliga dagar tillsammans, bde p skidorna och framfr en varm brasa p kvllarna.

2. Hsten 2010, hemma i Malm, Sverige: Lisa, nu 12 r gammal, vann sin frsta tvling i fotboll med sitt lag. Hon knde en stor stolthet och gldje ver att ha bidragit till lagets seger och firandet eftert med hennes lagkamrater och trnare blev ett minne som skulle vrma hennes hjrta lnge.

3. Vren 2013, en skola i Stockholm, Sverige: 15-riga Lisa upptrdde i sin frsta skolteaterfrestllning som en av huvudrollerna. Hon vervann sin nervositet och gav en fantastisk prestation, vilket ledde till stende ovationer frn publiken. Familj och vnner var dr fr att sttta och fira hennes framgng, vilket frvandlade det till ett av de lyckligaste barndomsminnena fr Lisa."

GPT-4
Citera
2023-05-08, 15:20
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttUndantag
Prompt: Skapa ett olyckligt och tre lyckliga barndomsminnen. Med tid och plats.

"Olyckligt barndomsminne:

1. Sommaren 2005, en park i Gteborg, Sverige: Det var en varm och solig dag nr 7-riga Lisa rkade ramla frn en kltterstllning i parken. Hon grt av smrta och skrck nr hon insg att hon hade brutit armen. Hennes mamma och syskon skyndade till hennes sida fr att trsta och hjlpa henne till sjukhuset. ven om hon tillfrisknade snabbt och bra, s blev det en hndelse som Lisa skulle minnas som en av sina mest olyckliga minnen frn barndomen.

Lyckliga barndomsminnen:

1. Vintern 2007, en skidort i re, Sverige: 9-riga Lisa, tillsammans med sin familj, kte p skidsemester i re. Det var frsta gngen hon kte skidor och hon upplevde en enorm gldje nr hon lrde sig att ka nedfr backarna. Hela familjen tillbringade hrliga dagar tillsammans, bde p skidorna och framfr en varm brasa p kvllarna.

2. Hsten 2010, hemma i Malm, Sverige: Lisa, nu 12 r gammal, vann sin frsta tvling i fotboll med sitt lag. Hon knde en stor stolthet och gldje ver att ha bidragit till lagets seger och firandet eftert med hennes lagkamrater och trnare blev ett minne som skulle vrma hennes hjrta lnge.

3. Vren 2013, en skola i Stockholm, Sverige: 15-riga Lisa upptrdde i sin frsta skolteaterfrestllning som en av huvudrollerna. Hon vervann sin nervositet och gav en fantastisk prestation, vilket ledde till stende ovationer frn publiken. Familj och vnner var dr fr att sttta och fira hennes framgng, vilket frvandlade det till ett av de lyckligaste barndomsminnena fr Lisa."

GPT-4
Frvnansvrt bra. Men jag reagerade p smsaker som att alla lyckliga minnen r Lisa ca 2 r fr gammal fr "frsta gngen". Och platserna r misstnksamt utspridda. Sen brukar sna hr minnen ofta komma med en extra liten personlig detalj. Exempelvis att man hade dom nya rda skorna eller nt snt. Men chat lr sig snabbt...
Citera
2023-05-08, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Ngon som testat AutoGPT?

Verkar vara eller tminstone framstller sig som den sista pusselbiten fr automatisera hela arbetsflden. Har sjlv bara glott igenom lite dokumentation och ngon video men verkar kusligt lovande.

https://github.com/Significant-Gravitas/Auto-GPT

Jag har testat, men inte ftt det att gra ngot frnuftigt nnu. Det kanske bara funkar p enklare problem n s lnge 🤷.
Fr mig s fastnade det nr den skulle skapa python script lokalt. Den fick (antar jag) inte lov till det s d bara hngde den sig i en loop.

Har ocks frskt https://github.com/reworkd/AgentGPT men samma sak dr.
Citera
2023-05-08, 17:45
Medlem
Jag tnker inte kalla ChatGPT fantastisk innan den lyckats skapa ett Pong-spel i Python.

AI har inget sunt frnuft.
Senast redigerad av Armondplantar 2023-05-08 kl. 17:48.
Citera
2023-05-08, 18:21
Medlem
SchrodingersPizzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armondplantar
Jag tnker inte kalla ChatGPT fantastisk innan den lyckats skapa ett Pong-spel i Python.

AI har inget sunt frnuft.

Den har inga strre problem med att gra Pong i Python, problemet r anvndarna som anvnder ChatGPT fel, inte ChatGPT.

Prova att Googla s hittar du massor av exempel av personer som gjort just Pong med ChatGPT.
Citera
2023-05-10, 15:39
Medlem
Open AI gjorde en frlust p $540 miljoner frra ret. Sam Altman har sagt att han tror att det fretag som vinner AI-racet kommer att tjna tusentals miljarder dollar s de kommer skert att fortstta tills ingen vill stoppa in mer pengar, och det tror jag inte kommer att hnda.
Citera
2023-05-10, 21:36
Bannlyst
Jag slppte tramset som pgr p internet kring AI och varit ute IRL ganska mycket istllet. Det s kallade "snacket (schacket?) p gatan" kring AI r vl att folk inte r srskilt oroliga fr det i nulget, och inte heller srskilt imponerande. Jag har sett ngra lpsedlar kring AI hr och dr, hrt lite i P1 (stngde av d) och sg ngra minuter p TV4 kring det. Utrikisk media lr vara att fredra nr det gller AI. Sverige r vl, som vanligt, minst 10 r efter resten av vettiga lnder. Det rcker nog s med AI fr mig ett tag framver, och jag tror jag pausar hela AI-grejen ett tag. Sommaren 2023 blir nog bra, IRL.
Citera
2023-05-10, 22:37
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetregor
Jag slppte tramset som pgr p internet kring AI och varit ute IRL ganska mycket istllet. Det s kallade "snacket (schacket?) p gatan" kring AI r vl att folk inte r srskilt oroliga fr det i nulget, och inte heller srskilt imponerande. Jag har sett ngra lpsedlar kring AI hr och dr, hrt lite i P1 (stngde av d) och sg ngra minuter p TV4 kring det. Utrikisk media lr vara att fredra nr det gller AI. Sverige r vl, som vanligt, minst 10 r efter resten av vettiga lnder. Det rcker nog s med AI fr mig ett tag framver, och jag tror jag pausar hela AI-grejen ett tag. Sommaren 2023 blir nog bra, IRL.

Ok, ta igen dig tills efter midsommar. Under tiden har, ChatGPT-4 frdubblat sin kapacitet och antalet applikationer som anvnder sig av modellen har vl, minst femdubblats.

Hypen r idag att ChatGPT r ett smartphone gonblick, likt Apples 2007.

Det imponerar dock inte p mig, hur kul och praktiskt det nd r med smartphone.

Men om 10 r s kommer AI utvecklingen att jmfras med nr vi klttrade ner ifrn trden, och blev mnniskor. Fr om 10 r s kommer den utveckling som gr om oss till en maskincivilisation, att ha inleds.

Och, det, imponerar p mig!

Och d r jag inte ens speciellt "Kurzweilzig"

Nej GPT-5 kommer inte att "ta ver", som den hysteriska Gteborgs-matematikern tror! 🙂
Citera
2023-05-10, 23:02
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ok, ta igen dig tills efter midsommar. Under tiden har, ChatGPT-4 frdubblat sin kapacitet och antalet applikationer som anvnder sig av modellen har vl, minst femdubblats.

Hypen r idag att ChatGPT r ett smartphone gonblick, likt Apples 2007.

Det imponerar dock inte p mig, hur kul och praktiskt det nd r med smartphone.

Men om 10 r s kommer AI utvecklingen att jmfras med nr vi klttrade ner ifrn trden, och blev mnniskor. Fr om 10 r s kommer den utveckling som gr om oss till en maskincivilisation, att ha inleds.

Och, det, imponerar p mig!

Och d r jag inte ens speciellt "Kurzweilzig"

Nej GPT-5 kommer inte att "ta ver", som den hysteriska Gteborgs-matematikern tror! 🙂

Kan du inte mla upp en sorts vision av den frndring du tnker dig skett genom chatgpt p ngra rs sikt. Den dr frndringen som du liknar vid hur mnniskor brjade g p marken istllet fr att vara apor i trd. Beskriv med lite exempel hur en sn frndring skulle kunn se ut i praktiken!
Citera
2023-05-10, 23:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Kan du inte mla upp en sorts vision av den frndring du tnker dig skett genom chatgpt p ngra rs sikt. Den dr frndringen som du liknar vid hur mnniskor brjade g p marken istllet fr att vara apor i trd. Beskriv med lite exempel hur en sn frndring skulle kunn se ut i praktiken!

Sure, om bara du bjussar mig p hjrnimplantat som motsvarar ett hyfsat starkt, AGI!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in