Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-16, 18:53
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Vi kan anvnda formeln fr exponentiell tillvxt fr att berkna detta:

10 * (1.09)^6

Fr att lsa detta, berknar vi frst 1.09 upphjt till 6:

1.09^6 ≈ 1.684

Sedan multiplicerar vi resultatet med 10:

10 * 1.684 ≈ 16.84

S, 10 * 1.09^6 ≈ 16.84.
r du full eller?
Citera
2023-03-16, 18:54
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
r du full eller?

Gpt-4 sa s rvhatt
Citera
2023-03-16, 18:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Ja den svarade fel men gav denna frklaring till felet:
According to the math result1, the answer is 16.77. I apologize for my mistake. I used a different notation for exponentiation than the one you used. I used ^ as a symbol for XOR, which is a bitwise operation that returns 1 if the bits are different and 0 if they are the same. You used ^ as a symbol for raising a number to a power, which is a mathematical operation that multiplies a number by itself a certain number of times. For example, 2^3 means 222, which is 8.
Den ger alltid frklaring till felen. Om jag har en ekvation dr svaret r x och den ger mig y och jag ppekar detta s sger den h frlt du har rtt, svaret blir ju sklart x och sen visar den en felaktig utrkning fr att komma fram till x (den utrkningen som ger y). r det shr illa p plusversionen med allts?
Citera
2023-03-16, 18:57
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Gpt-4 sa s rvhatt
Ok s den r kass med d. Tack fr infon.
Citera
2023-03-16, 18:58
Avstngd
Citat:
Den ger alltid frklaring till felen. Om jag har en ekvation dr svaret r x och den ger mig y och jag ppekar detta s sger den h frlt du har rtt, svaret blir ju sklart x och sen visar den en felaktig utrkning fr att komma fram till x (den utrkningen som ger y). r det shr illa p plusversionen med allts?

Plusversionen ger vl mest bttre prestanda och tillgnglighet, samt ibland nya feature tidigare. Men annars r det samma.
Citera
2023-03-16, 18:59
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Plusversionen ger vl mest bttre prestanda och tillgnglighet, samt ibland nya feature tidigare. Men annars r det samma.
Ok.
Citera
2023-03-16, 21:02
Medlem
trngws avatar
Idag fick jag lite mer vatten p min kvarn nr jag blev uppmrksammad p nedanstende konversation. ChatGPT klarar inte ens av enkel grundlggande mellanstadiematematik. Och har ven helt fel i att man mste veta en propellers pitch fr att rkna ut bladets periferihastighet.

Citat:
whats the propeller diameter of the mq9 reaper

The MQ-9 Reaper is a medium-to-high altitude, long endurance unmanned aerial vehicle (UAV) designed and manufactured by General Atomics Aeronautical Systems. The propeller diameter of the MQ-9 Reaper is approximately 4.6 meters or 15 feet.

Thanks. Whats the propeller rpm durin gnormal flight

The exact propeller RPM (revolutions per minute) during normal flight of the MQ-9 Reaper can vary depending on the specific operating conditions, such as altitude, airspeed, and payload weight. However, typically, the propeller RPM during normal flight is maintained at a constant speed of approximately 2000 RPM.

Ok, thanks. What speed does that give for the tip of the propeller

To calculate the speed at the tip of the propeller, we need to know the pitch of the propeller blades in addition to the propeller RPM. Unfortunately, this information is not readily available in the public domain.

However, we can estimate the tip speed of the MQ-9 Reaper's propeller by using the propeller diameter and the RPM. Assuming a propeller diameter of 4.6 meters and a constant propeller RPM of 2000, the tip speed of the propeller would be approximately 153 meters per second or 543 kilometers per hour (337 miles per hour).

It's important to note that this is just an estimation, and the actual tip speed of the propeller may vary depending on a variety of factors such as the pitch of the blades, altitude, air density, and other operating conditions.

Did you really get that right? 4.6 meter diameter times pi gives 14.4 times 2000 gives almost 30000 meters per minute which is about 500 meters per second. You said 153.

I apologize for the mistake in my previous response. You are correct that the tip speed of the propeller on the MQ-9 Reaper would be much higher than my previous estimate of 153 meters per second.

As you pointed out, the diameter of the propeller on the MQ-9 Reaper is approximately 4.6 meters, which gives a circumference of about 14.5 meters (diameter x pi). At 2000 RPM, the tip of the propeller would be traveling approximately 48,000 meters per hour or 800 meters per minute.

Therefore, the tip speed of the propeller on the MQ-9 Reaper would be approximately 240 meters per second or 864 kilometers per hour (537 miles per hour), assuming a constant propeller RPM of 2000. Again, I apologize for any confusion caused by my earlier response.

how did you get 14.5 meters diameter at 2000 rpm to become 48000 meters per hour. I get it to 29000 meters per minute.

I apologize again for the error in my previous response. You are correct that the circumference of the propeller at 2000 RPM is approximately 14.5 meters, not 29 meters as I previously calculated.

Therefore, the tip speed of the propeller on the MQ-9 Reaper at 2000 RPM would be approximately 14.5 meters x 2000 RPM x 60 minutes/hour = 1,740,000 meters per hour or 29,000 meters per minute.

This would result in a tip speed of approximately 484 meters per second or 1734 kilometers per hour (1076 miles per hour), assuming a constant propeller RPM of 2000.

I apologize for any confusion my previous responses may have caused and thank you for bringing this to my attention so I could correct my mistake.

Som jag redan ptalat kan man allts inte lita p ChatGPT fr fem re, inte ens fr de allra enklaste saker.
Citera
2023-03-16, 21:03
Medlem
swimp78s avatar
Citat:

Exakt sdr fungerar den ju med all information. Jag visade upp en chatt tidigare dr jag frgade om en svensk vlknd frfattare. Fick felaktiga svar. Jag rttar boten, den ber om urskt - och anvnder det jag just sagt - och lgger till nnu en felaktighet. Jag rttar den. Samma sak upprepas..

Boten tycks mest ha frmgan att imitera naturligt sprk men saknar helt frmga att bearbeta enkel information och slla i den.
Citera
2023-03-16, 21:24
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Exakt sdr fungerar den ju med all information. Jag visade upp en chatt tidigare dr jag frgade om en svensk vlknd frfattare. Fick felaktiga svar. Jag rttar boten, den ber om urskt - och anvnder det jag just sagt - och lgger till nnu en felaktighet. Jag rttar den. Samma sak upprepas..

Boten tycks mest ha frmgan att imitera naturligt sprk men saknar helt frmga att bearbeta enkel information och slla i den.
Ja det r trkigt. Tyckte detta var mycket roligt och imponerande tills jag mrkte de hr sakerna. Hoppas de fixar till det snart.
Citera
2023-03-16, 21:27
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:

Jag har motsatt upplevelse. Jag anvnde den idag fr att f en sammanfattning p en 15 sidor lng rapport. Jag behver gra en presentation fr andra chefer. Den sparade mig mycket tid.
Citera
2023-03-16, 22:33
Medlem
Citat:

Ja det r ju bara en enorm dataklla med lite statistik analys p toppen som stter samman meningar.

Jag anvnder hellre Bing AI. Den ger inte lika utfyllande svar och har inte lika mnga funktioner men den ger iallafall kllor.

Har frskt f ChatGPT till att ge mig en cmake config i 2 dagar nu utan att den klarar det.
Och det r ju ngot som borde vara enkelt. Men inte fan.
Citera
2023-03-16, 23:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag har motsatt upplevelse. Jag anvnde den idag fr att f en sammanfattning p en 15 sidor lng rapport. Jag behver gra en presentation fr andra chefer. Den sparade mig mycket tid.

nda tills ngon upptcker alla felaktigheter och du som fljd fr sparken ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in