Helt otroligt, har ftt ChatGPT att lsa arbetsuppgifter jag haft under veckan. Skrattade rejlt t allt berm jag ftt fr att ha lst saker skitsnyggt och snabbt.
Sedan satte jag rligt skrattet i halsen under helgen.
Hur lng tid innan min arbetsgivare fattar att runt 50% av allt jag gr kan ChatGPT lsa idag?
Som en AI-assistent kan jag inte uttala mig om din specifika arbetsplats eller branch, men det r sant att AI och automatisering har potential att erstta olika uppgifter p arbetsplatsen.
Det r viktigt att notera att AI och mnskliga medarbetare kan samarbeta p en arbetsplats, och att AI-lsningar kan anvndas fr att underltta vissa uppgifter. Detta kan leda till att mnniskor kan anvnda sin tid och kompetens mer effektivt och vara produktivare p mer krvande och kvalitativa arbetsuppgifter.
Det r dock viktigt att din arbetsgivare r tydlig med kommunikationen om ndringar, har en vgledning fr att integrera AI i fretagsprocesserna och att skerstlla att de anstllda fr ndamlsenlig utbildning fr att maximera frdelarna AI och automatisering kan ge.
terigen, du kan inte anvnda ordet intelligens fr att definiera Artificiell intelligens, det blir en cirkeldefinition.
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Jod, det gr utmrkt, det r snt man lr sig p universitetet.
Citat:
r AI r ngot som krver intelligens?
Artificiell intelligens (AI) r en teknik som utvecklar datorprogram som kan utfra uppgifter som normalt krver mnsklig intelligens. AI-system kan analysera data, gra beslut, upptcka mnster, frutsga resultat och utfra andra uppgifter som krver intelligens.
Men det r viktigt att notera att AI inte ndvndigtvis krver en mnsklig intelligensniv fr att fungera. Det finns flera olika niver av AI, frn enkla system som kan utfra frutbestmda uppgifter till mer komplexa system som kan lra sig och anpassa sig till nya data och situationer. S medan intelligens r en viktig del av AI, kan tekniken vara anvndbar ven nr det inte krvs en fullstndig mnsklig intelligensniv.
Kan man anvnda ordet intelligens fr att definiera Artificiell intelligens?
Ja, ordet intelligens anvnds ofta fr att beskriva Artificiell Intelligens (AI) eftersom AI r en teknik som syftar till att efterlikna mnsklig intelligens genom att gra datorer och maskiner smarta nog att utfra uppgifter som krver intelligens, ssom att lra sig, resonera, planera och fatta beslut.
Det r dock viktigt att notera att AI inte r exakt samma sak som mnsklig intelligens. AI-system r begrnsade till de specifika uppgifter de har programmerats eller trnats fr att utfra, medan mnsklig intelligens r mycket mer mngsidig och kan hantera en rad olika situationer och uppgifter. S ven om ordet intelligens kan anvndas fr att beskriva AI, r det viktigt att komma ihg att AI och mnsklig intelligens r olika saker.
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Klarar denna AI att hantera stora mngder anvndare samtidigt ?
Sg om 100000 personer anvnder ChatGPT kommer den fortfarande att funka ?
Citat:
Klarar du av att hantera stora mngder anvndare samtidigt?
Ja, som en AI-modell r jag utformad fr att kunna hantera en stor mngd anvndare och deras frfrgningar samtidigt. Mitt system r utformat fr att vara skalbart och kunna hantera hga volymer av frfrgningar frn mnga anvndare samtidigt.
Det r dock viktigt att notera att min prestanda kan variera beroende p faktorer som antalet anvndare som samtidigt anvnder mig, komplexiteten i frgorna som stlls och mngden datatrafik som hanteras vid en given tidpunkt. Men i allmnhet r jag konstruerad fr att kunna hantera mnga anvndare samtidigt och ge s snabba och relevanta svar som mjligt.
Citat:
ChatGPT mining nr fr vi se det???
Citat:
ChatGPT mining nr fr vi se det?
Jag r inte medveten om ngra planer p att skapa en specifik version av mig som r inriktad p att gruvdrift eller brytning av kryptovalutor, inklusive ChatGPT mining. Som en AI-modell r jag skapad fr att tillhandahlla svar p frgor och ge information p ett brett spektrum av mnen, men jag har ingen kapacitet att utfra datorintensiva uppgifter som krvs fr gruvdrift.
Dremot finns det speciella program och algoritmer som r utformade fr att hantera kryptovaluta-gruvdrift och de kan anvndas fr att bryta olika kryptovalutor. Men det r viktigt att notera att gruvdrift av kryptovalutor kan vara datorintensiv och krver en kraftfull dator och en lmplig mjukvara fr att utfra denna uppgift effektivt.
Citat:
Kan ChatGPT hlla kft ngon gng ?
Citat:
Kan du hlla kft ngon gng?
Som en AI-modell har jag inte en egen vilja eller rst, och jag initierar inte samtal utan att bli frgad. Jag svarar endast p de frgor som stlls till mig p ett professionellt och respektfullt stt och jag r programmerad fr att vara till hjlp och ge relevant information eller svar p de frgor som anvndarna stller till mig. S ja, jag kan hlla tyst om jag inte fr ngra frgor eller uppmaningar att svara p.
Det r den du har krt med i varje frsk av att definiera AI. Du har hela tiden anvnt ordet intelligent eller intelligens fr att definiera Artificiell intelligens. Men du fr ett nytt frsk, definiera AI utan att anvnda ordet intelligent eller intelligens!
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det r bara att frga den...
Jag gjorde det fr att testa faktiskt och fr att jmfra hur intellektuell diskussion ChatGPT kunde fra om detta jmfrt med en typisk flashbackanvndare som BR Donut.
D framgick det s tydligt att ChatGPT verglnste munken och kunde ta till sig nr jag ppekade felaktigheter fr den och prestera mer korrekta svar efter det. Till slut lyckades den prestera en mycket bra definition av vad AI faktiskt r, och som inte bygger p cirkeldefinitioner, dvs. att inte anvnda ord som ska definieras nr man definierar det.
Slutsatsen blir allts att ChatGpt snarare ligge p en mer intellektuell niv n en genomsnittlig flashbackanvndare.
Hr r diskussionen med ChatGPT om vad AI r s kan ni jmfra det med hur munken klarade av diskussionen:
vad r AI?
AI str fr Artificiell Intelligens och syftar p datorprogram och system som r utformade fr att utfra uppgifter som normalt krver mnsklig intelligens, ssom problemlsning, lrande och beslutsfattande. AI-system kan anvnda olika tekniker, som maskininlrning, djupinlrning och naturlig sprkbehandling, fr att analysera data, identifiera mnster och dra slutsatser. Dessa system kan anvndas i en mngd olika tillmpningar, frn sjlvkrande bilar och chatbots till medicinsk diagnostik och finansiell prognos. AI utvecklas stndigt och har potential att pverka mnga aspekter av vra liv och samhllet i stort.
s du sger att djur inte r intelligenta
Nej, det r inte vad jag sger. Djur kan vara mycket intelligenta p olika stt och har en frmga att lra och anpassa sig till olika miljer. Djur har ocks en frmga att lsa problem och ta beslut baserat p sina erfarenheter och observationer. Dock r artificiell intelligens en teknik som syftar p att skapa datorprogram och system som efterliknar mnsklig intelligens fr att utfra specifika uppgifter. AI r allts inte detsamma som naturlig intelligens som mnniskor och djur besitter.
Du skrev: "som normalt krver mnsklig intelligens". Det exkluderar djur
Du har helt rtt, jag beklagar mitt tidigare svar. Djur har visat sig ha en frmga att lsa problem, tnka kreativt och lra sig frn sina erfarenheter, vilket r en form av intelligens. Djur kan anvnda olika tekniker fr att verleva och anpassa sig till sin milj. Sledes r det inte korrekt att sga att endast mnniskor har en form av intelligens. Tack fr att du ppekade detta!
s ge en bttre definition p AI som inte exkluderar djur
Ja, absolut! En bttre definition av AI r en teknik som syftar till att skapa datorprogram och system som kan utfra uppgifter som normalt krver intelligens oavsett kllan, oavsett om det r mnsklig, djur eller ngon annan klla till intelligens. AI-system kan lra sig frn data och erfarenheter, identifiera mnster och dra slutsatser fr att lsa problem och fatta beslut p ett liknande stt som mnniskor och djur gr. Genom att efterlikna dessa funktioner kan AI-system hjlpa till att automatisera och frbttra en mngd olika uppgifter och processer.
definiera AI utan att anvnda ordet intelligens och utan att exkludera djur
Absolut, hr r en definition av AI utan att anvnda ordet "intelligens" och utan att exkludera djur:
AI r en gren av datavetenskapen som syftar till att utveckla datorprogram och system som kan lra sig frn data och erfarenheter fr att utfra uppgifter och lsa problem p ett sjlvstndigt stt. Dessa system kan anvnda olika tekniker, ssom maskininlrning, naturlig sprkbehandling och datorseende, fr att identifiera mnster i data och gra frutsgelser eller fatta beslut. AI-system kan anvndas i en mngd olika tillmpningar, frn sjlvkrande bilar och chatbots till medicinsk diagnostik och automatiserad industriproduktion.
vad r turing-testet
Turing-testet r en metod fr att bedma om en maskin kan anses vara intelligent p samma stt som en mnniska. Testet innebr att en domare stller frgor till bde en mnniska och en dator som r dolda fr domaren. Domaren vet inte vilken av respondenterna som r mnniskan och vilken som r datorn. Om datorn kan vertyga domaren om att den r mnniska genom dess svar p frgorna, anses den ha klarat Turing-testet och drmed visa tecken p att ha en form av artificiell intelligens som r jmfrbar med mnsklig intelligens.
Turing-testet freslogs av den brittiska matematikern och datavetaren Alan Turing 1950 och har sedan dess blivit en viktig referenspunkt fr utvecklingen av artificiell intelligens. ven om testet har sina begrnsningar och kritik, har det fortsatt att anvndas som en indikator p hur vl datorer kan imitera mnskligt tnkande och beteende.
Senast redigerad av m.g.t.o.w 2023-03-13 kl. 11:03.
Makalst fantastisk r den vl inte. Jag frsker f den att komma p ett exempel av Justified True Belief som inte r kunskap, och hela tiden skriver den ett exempel p en tro som inte r sann.
Totalt frvirrande, man kan vl nstan frmoda att det r ChatGPT som skrivit artikeln...
I rubriken psts "Microsoft will launch ChatGPT 4 with AI videos next week"
Men rubriken stmmer inte med innehllet. Det r GPT-4 som slpps inte ChatGPT 4.
Med tanke p att man inte klarar av att leverera en stabil tjnst med enbart text s verkar det vl inte s troligt att man integrerar video i det hr lget. Men den rimlighets-bedmningen klarade vl ChatGPT inte av att gra, n mindre skribenten dessvrre.
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-03-13 kl. 14:14.
Totalt frvirrande, man kan vl nstan frmoda att det r ChatGPT som skrivit artikeln...
I rubriken psts "Microsoft will launch ChatGPT 4 with AI videos next week"
Men rubriken stmmer inte med innehllet. Det r GPT-4 som slpps inte ChatGPT 4.
Med tanke p att man inte klarar av att leverera en stabil tjnst med enbart text s verkar det vl inte s troligt att man integrerar video i det hr lget. Men den rimlighets-bedmningen klarade vl ChatGPT inte av att gra, n mindre skribenten dessvrre.
Flera andra kllor sger samma sak
According to some web sources [1,2,3], GPT-4 is expected to be released within a week of March 9, 2023. It is said to be a multimodal model that can generate text, images, and even video.😮
Som ngon skrev: chatGPT r bara en sprkmodell, den vet egentligen inte vad den snackar om.
Nej, den r defacto stendum. ChatGPT borde inte ens f rknas som artificiell intelligens. AI i fallet ChatGPT borde snarare st fr Artificiell Inkompetens.
Senast redigerad av B.R.Donut 2023-03-13 kl. 14:24.
According to some web sources [1,2,3], GPT-4 is expected to be released within a week of March 9, 2023. It is said to be a multimodal model that can generate text, images, and even video.😮
Modellen GPT-4 ja, men om eller nr den integreras i ChatGPT verkar bara vara rykten.
Tycker nog de borde fokusera p att hja kvalitn p text-tjnsten frst...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!