Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-16, 15:13
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Den koden som jag sg var faktiskt ganska trivial. Dremot inte sagt att botten inte kunde ha gjort ngon mer komplex kod om instruktionen hade varit mer komplex.

Jag har sjlv ltit den gra ngot mer avancerat genom att sga vad jag vill ha. Men detta handlade om att tolka en pappersskiva och gra en prototyp utifrn det. Inte illa.
Citera
2023-03-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Du har mnga dumma ider du. Elon Musk sger ju sjlv att AI kommer att ta ver och mnniskan blir tvungen att leva p universal basic income. Inte fr att han vill det, men det r det enda valet. Sedan sger du att ChatGPT har IQ p 80-90? G och lgg dig

Musks sjlvfrstrande fordon har haft ihjl fler mnniskor n USA:s vrsta seriemrdare.

Nr det gller AI har Musk haft konstant fel i sina frutsgelser.

Musk lovade fullt autonoma bilar redan 2015-2016, idag har alla biltillverkare utom galningen p Tesla lagt ner den idn.

Vgar Musk inte ens betta 100k p sina AI-frutsgelser s r man inte trovrdig...

https://youtu.be/z8lVk5fCvxk?t=2661

Det r inte jag som pstr att ChatGPT har IQ 83, men det har gjorts uppskattningar som pekar t det hllet, precis som man tidigare har frskt att ranka andra "AI-system".

"Sergey Ivanov, an AI researcher and senior applied scientist for Amazon Web Services determined that ChatGPT has an IQ of 83."

https://www.fastcompany.com/90844285...g-for-our-jobs
Citera
2023-03-16, 15:39
Medlem
trickydicks avatar
Kan man testa GTP4 utan att ha ett Microsoft-konto?
Citera
2023-03-16, 15:46
Medlem
Steve Jobs lovade att lsplattan skulle komma typ 10 r innan den dk upp. S ni som gnller att det gr lngsamt eller r narcissitiskt besvikna. "k sjlv d" som slalomkaren Ingemar Stenmark sa p sin tid till kritiker. AI r maskininlrning s det mste "proppas in info" innan den "blir smart". Att de har en gartisversion r sannolikt fr att trna Boten och DU r labbrttan. Varje Teslagare utbildar Teslas halvhemliga stordator DOJO fr varje meter de kr. Ju fler Teslor desto smartare blir de tillsammans. Tesla ligger p det omrdet 10 r fre den nrmsta felsatsande konkurrenten. Drfr har de kastat in handduken.

Har ni sett funktionerna dr men skall identifiera bilder ex trafikljus, vergngstllen mm fr att bevisa att man inte r en bot? same thing. DU trnar Boten, inte tvrtom.

ChatGPT r bara i fosterstadiet. De som krver en avsugning under bordet omedelbart och att allt skall fungera perfekt och klanderfritt frn dag 1 och vara 100% gratis r bara tragiska och bittra individer. Jag rttar Boten nr den har fel.

Video 38 sekunder - SVT frutspr bittert hemdatorns framtid 1984 (totalt oanvndbar)
https://www.youtube.com/watch?v=npbxFoNasDk
Senast redigerad av Kulturmarxist 2023-03-16 kl. 16:10.
Citera
2023-03-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Musks sjlvfrstrande fordon har haft ihjl fler mnniskor n USA:s vrsta seriemrdare.

Hur mnga mnniskor har Fordbilar ddat under ren? Cadillac? Volvo? pga av konstruktionsfel eller rknas bara Tesla?
Citera
2023-03-16, 16:58
Medlem
HomoDeuss avatar
TjatCPT r ett verktyg, inget annat. I hnderna p kompetenta mnniskor s kan man utfra ett bttre och mer produktivt arbete, men att TjatCPT kommer att erstta mnniskor kan bara ignoranta personer anse.

Monotona eller deterministiska uppgifter kommer sjlvklart effektiviseras m.h.a robotar/AI, men inte mer n s.

Med det sagt s r den nya tidens toolbox fantastisk.
Senast redigerad av HomoDeus 2023-03-16 kl. 17:23.
Citera
2023-03-16, 17:02
Medlem
HomoDeuss avatar
"AI tar ver".. woooaaaooowww... det lter som en skrckfilm helt i klass med "fglarna", om ngon kommer ihg den.

AI fr grna ta kontroll ver stdningen hemma. Den kan brja med att fixa min svindyra robotgrsklippare nr den str och juckar mot ngot staket ngonstans.
Citera
2023-03-16, 17:06
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Gratisvarianten. Kanske r drfr den suger ibland d. I mnga fall fungerar den jttebra osv men jag har provat ett antal matematikrelaterade uppgifter (mnga vldigt enkla faktiskt) och den r helt ute och cyklar rtt ofta. Fr prova version 4 d kanske. Inga felaktigheter med den? r det vrt att skaffa den?

Okej! Det r 3.5, den smre versionen. ChatGPT + har 3.5 frbttrad version och ven GPT 4 som r den bsta versionen hittills. Du kan ju sga vad jag ska mata in s fr du ju se om det ger dig ett svar du r njd med. Kan ju vara bra att prova innan man kper
Citera
2023-03-16, 18:30
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Okej! Det r 3.5, den smre versionen. ChatGPT + har 3.5 frbttrad version och ven GPT 4 som r den bsta versionen hittills. Du kan ju sga vad jag ska mata in s fr du ju se om det ger dig ett svar du r njd med. Kan ju vara bra att prova innan man kper
Ja allts fr att ta ett exempel s fr den 10*1.09^6 till 10 900 000 och eftersom att svaret r ca 16.77 s r jag inte imponerad. Men version 4 kanske klarar denna extremt svra matte?
Citera
2023-03-16, 18:36
Medlem
Fittfittas avatar
Jag provade precis att ge den 1000*1.03^29 vilket den fick till 1938.62, vilket ocks r helt fel. (Jag har provat massa annat med och den har ofta fel. Inte alltid men ofta. Det knns som att den bara gissar. Vilket jag sa till den och d bad den om urskt fr att det verkade som att den bara gissade).
Citera
2023-03-16, 18:43
Medlem
asdhundrafogs avatar
Citat:
Ja allts fr att ta ett exempel s fr den 10*1.09^6 till 10 900 000 och eftersom att svaret r ca 16.77 s r jag inte imponerad. Men version 4 kanske klarar denna extremt svra matte?

Vi kan anvnda formeln fr exponentiell tillvxt fr att berkna detta:

10 * (1.09)^6

Fr att lsa detta, berknar vi frst 1.09 upphjt till 6:

1.09^6 ≈ 1.684

Sedan multiplicerar vi resultatet med 10:

10 * 1.684 ≈ 16.84

S, 10 * 1.09^6 ≈ 16.84.
Citera
2023-03-16, 18:47
Avstngd
Citat:

Ja den svarade fel men gav denna frklaring till felet:
According to the math result1, the answer is 16.77. I apologize for my mistake. I used a different notation for exponentiation than the one you used. I used ^ as a symbol for XOR, which is a bitwise operation that returns 1 if the bits are different and 0 if they are the same. You used ^ as a symbol for raising a number to a power, which is a mathematical operation that multiplies a number by itself a certain number of times. For example, 2^3 means 222, which is 8.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in