Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-16, 11:48
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdhundrafog
Kr du med ChatGPT 4? Man mste betala fr den, kr du gratisvarianten s r det den smsta versionen.
Gratisvarianten. Kanske r drfr den suger ibland d. I mnga fall fungerar den jttebra osv men jag har provat ett antal matematikrelaterade uppgifter (mnga vldigt enkla faktiskt) och den r helt ute och cyklar rtt ofta. Fr prova version 4 d kanske. Inga felaktigheter med den? r det vrt att skaffa den?
Citera
2023-03-16, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Det r inte trivialt att en AGI som inte r specifikt trnad att skriva kod utifrn en papperslapp klarar av det. Du frstr helt enkelt inte komplexiteten i det.

Det skulle vara mycket mindre imponerande om en produkt som r utvecklad fr den specifika saken klarar det.

Innan jag blev utvecklare s jobbade jag som dataanalytiker s jo.
Jag frstr mycket vl vad det innebr.
Men jag bryr mig inte s mycket om hur komplext det r och det tror jag inte majoriteten av alla mnniskor gr heller.

Det jag bryr mig om r hur anvndbart det r och jag kan konstatera att som det r idag r det inte anvndbart i professionella sammanhang annat n till mindre begrnsade uppgifter.
Citera
2023-03-16, 12:07
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headsoft
Men jag bryr mig inte s mycket om hur komplext det r och det tror jag inte majoriteten av alla mnniskor gr heller.

Det jag bryr mig om r hur anvndbart det r och jag kan konstatera att som det r idag r det inte anvndbart i professionella sammanhang annat n till mindre begrnsade uppgifter.

Utifrn ditt perspektiv ja?
Jag och min partner anvnder det dagligen i arbetet fr att frenkla en jvla massa uppgifter.
Har ett exempel frn alldeles nyss, jag har tagit emot en strre rapport p 10 sidor gllande ngonting trkigt.
Jag behver ge chefer ver en sammanfattning infr ett mte.
Boten lser detta p 5 sekunder, arbetet hade tagit mig typ en halvtimme-timme.
EDIT, du har autism, jag frstr.
Citera
2023-03-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Utifrn ditt perspektiv ja?
Jag och min partner anvnder det dagligen i arbetet fr att frenkla en jvla massa uppgifter.

Ja jag skriver bara hr utifrn mitt perspektiv. Det gller allt jag skriver p Flashback, det r pongen med att jag r hr.

Jag antar att du inte jobbar med stora komplexa system.
Citera
2023-03-16, 12:14
Avstngd
Citat:

Sjlv har jag studerat AI p universitet. Inte lika avancerat som detta men jag har en lite bttre frstelse n vad de flesta utvecklare har.
Citera
2023-03-16, 12:42
Medlem
Citat:
Sjlv har jag studerat AI p universitet. Inte lika avancerat som detta men jag har en lite bttre frstelse n vad de flesta utvecklare har.

Pongen r att det spelar ingen roll hur avancerat det r om man inte kan anvnda det till ngot frnuftigt. Det blir bara teknik onani.

Det r som en useless box (https://m.youtube.com/watch?v=aqAUmgE3WyM). Tufft men ingenting man har anvndning fr.
Citera
2023-03-16, 12:46
Avstngd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Det kanske r enklare fr en tillrckligt sofistikerad AI att lsa problemet med att producera abnorma mngder billig energi, istllet fr det nnu svrare problemet att f dumt folk att sluta med dumma saker?

Tror det bara kommer bli mer skrt och komplext - och smre, men den som lever fr se, jag lgger detta inlgget i min framtidsfil och kollar om 5 r
Citera
2023-03-16, 12:54
Avstngd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det r vl ltt att f dig slsa mindre energi nr du duschar s mycket du vill, det r bara att ge den mjlighet att styra temperaturen p vattnet.

Den lsningen knckte jag fr 10 r sen. Hur vi ska f alla att frbruka MINDRE energi.. Men lyssnar ngon p den? Nej nej... Smart att vi mste behva en robot fr det d kanske vi lyssnar, "oh men sger roboten det mste det ju vara sant och smart!"

Mnniskan r fr jvla korkad konstateras vldigt enkelt numera. Och frlita oss p ngon magisk robot r nog snppet dummare
Citera
2023-03-16, 12:58
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Den lsningen knckte jag fr 10 r sen. Hur vi ska f alla att frbruka MINDRE energi.. Men lyssnar ngon p den? Nej nej... Smart att vi mste behva en robot fr det d kanske vi lyssnar, "oh men sger roboten det mste det ju vara sant och smart!"

Mnniskan r fr jvla korkad konstateras vldigt enkelt numera. Och frlita oss p ngon magisk robot r nog snppet dummare

Tanken r vl inte att man ska frlita sig p den utan ta hjlp av den.
Jag tar hjlp av den varje dag till mitt arbete och den har frenklat massor, redan efter ngra veckors arbete.
Citera
2023-03-16, 13:41
Avstngd
Citat:
Pongen r att det spelar ingen roll hur avancerat det r om man inte kan anvnda det till ngot frnuftigt. Det blir bara teknik onani.

Det r som en useless box (https://m.youtube.com/watch?v=aqAUmgE3WyM). Tufft men ingenting man har anvndning fr.

Vi r mnga som redan nu anvnder det till ngot frnuftigt.
Citera
2023-03-16, 13:49
Medlem
JagLurarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Ang full self driving FSD - s har flera politiker i USA redan sagt att de aldrig kommer att godknna FSD ven om den till slut blir 500% skrare n en mnniskoapa och aldrig sover eftersom flera miljoner jobb kommer att frloras. - Frskringsbolag kommer dock med stor sannolikhet att tvinga bilister och fretag att abonnera p AI-FSD eftersom det kommer att bli otroligt mycket skrare p vgarna och minska bilker mm. Chaffrer kommer allts i framtiden att sitta och leka med ChatGTP, kolla porr eller handla saker p Twitters/Teslas sannolikt kommande e-handelssajt (Se upp Amazon) eller andra arbetsuppgifter.

10-0 till Tesla/Musk vad som n hnder.
100% Autism
Citera
2023-03-16, 15:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Det r inte trivialt att en AGI som inte r specifikt trnad att skriva kod utifrn en papperslapp klarar av det. Du frstr helt enkelt inte komplexiteten i det.

Det skulle vara mycket mindre imponerande om en produkt som r utvecklad fr den specifika saken klarar det.
Den koden som jag sg var faktiskt ganska trivial. Dremot inte sagt att botten inte kunde ha gjort ngon mer komplex kod om instruktionen hade varit mer komplex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in