Citat:
Ursprungligen postat av
skoputs
1. Skylla allt på myndigheter är din tolkning; likaväl kan man säga att myndigheter skyller allt på Lisa.
2. Röka på är inte klarlagt. Fakta är att det funnits spår av thc i prover. Vilka prover och i vilka halter framgår inte. Lisa hävdar att hon druckit hampa-te. Även industrihampa innehåller thc om än i svaga doser.
3. "Kunna uppföra sig" är även det en subjektiv värdering och inte fakta. Om du menar att skrika när polisen kommer är det en förståelig reaktion, eller är det något annat du menar med "kunna uppföra sig"? Och är det en grund för tvångsomhändertagande av barn? Har du själv barn?
OK, du nagelfar mina ordval så jag ska försöka vara tydligare. 👍🏻
1. ”Skylla på”. Här var min poäng att man som förälder har eget ansvar och, i mina ögon, så b-ö-r man vara självkritisk och se vad man själv kan göra som förälder även om man känner sig motarbetad av allt och alla.
Jag har två döttrar som jag INTE hade låtit växa upp under dessa förhållanden.
Du?
2. ”Röka på”. Den formuleringen var provokativ och dum, förlåt, men att det ens finns hampa i huset som är aningen för starkt för fiske samt att det ligger fimpar på golvet tycker jag är en del i sammanhanget. Intressant är att diskussionen som förs handlar om i vilket rum de ligger. Är det inte konstigt nog med fimpar (plural) i vilket rum som helst? Visst, inget att ta ett barn för men, som sagt, detta är en del i det större.
3. När KF var där med mäklarna och såg över fastigheten så var hon väldigt högljudd och arg, skrek och skällde och gick upp i ansiktet på poliserna med sonen bitvis på armen. De var ju inte där för att ta barnet så det var riktigt onödigt och, i mina subjektiva ögon, påvisade hur icke lämplig mor hon är. Hon kunde ha gått iväg och låtit de andra sköta showen.
Ha det gott!
M