Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-21, 15:43
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Tänk om alltsammans har riggats av SÄK för att locka fram oss opålitliga och därmed misstänkta för att få fram våra föreställningar och ställningstaganden. Därmed kan dom sortera ut eller in folk som dom ska bevaka litet extra.
Why bother med en så dyr och ytterst trubbig operation när (FB) Rysslands invasion av Ukraina 2022 ger dem all information de kan önska och lite till?

OnT: Dessa människor är värsta sortens rättshaverister och som nån annan i tråden redan påtalat så verkar de vara i stadiet där man medvetet eller omedvetet gör situationen svårare för sig själv i syfte att stärka sin känsla av att vara offer för omständigheter de inte har nån kontroll över.
Citera
2022-12-21, 15:44
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Mental diarré om och om igen. Kronofogden gör sitt jobb genom att se till att folk som inte gör rätt för sig till slut tvingas till det. Tycker du att skulderna bör efterskänkas? Och Socialtjänsten gör så klart helt rätt i att undersöka hur barn i en dylik situation mår och hur miljön är kring barnet. Tycker du att man bör låta barn växa upp med psykiskt sjuka föräldrar? Eftersom du verkar vara psykiskt sjuk själv så anar jag svaret på båda frågorna.

Så du menar att en person är "psyksjuk" som inte delar dina inkrökta uppfattningar.....?
Citera
2022-12-21, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Så du menar att en person är "psyksjuk" som inte delar dina inkrökta uppfattningar.....?

Inte alls.
Citera
2022-12-21, 15:48
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Inte alls.

Du skrev just detta...
Kognitiv dissonans ?
Citera
2022-12-21, 16:01
Medlem
Citat:
Du skrev just detta...
Kognitiv dissonans ?

Inte alls. Läsförståelse är inte din starka sida.
Citera
2022-12-21, 17:32
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Jag lever på att göra affärer och skickar aldrig någon till KFM eller Inkasso vid betalningssvårigheter. Har man inte egen kompetens att hantera denna form av frågor skall min hålla sig borta från allt vad affärer heter.

Det finns alltid en anledning att folk inte betalar, en giltig anledning enligt mitt sätt att se på detta är att dom inte har pengar vid tillfället.
Om jag har lämnat en kredit / ingått avtal om kredit eller lån och något ändrar sig så att en vara eller en kredit inte kan betalas så är mitt ansvar lika stort som den som råkat i svårigheter. Det finns inga ensidiga avtalsförhållanden.

Ovanstående är anledningen till att nuvarande system med Kronofogdar och konkursförfaranden skall avskaffas. Systemet tar inte hänsyn till båda parter när svårigheter uppstår och särskilt stötande är det att den som lämnar ärenden till KFM inte får stå för samtliga kostnader för detta.

Vad för slags egen kompetens? Vilken slags affärsidkare har tid och ork att hålla på att jaga sina ickebetalande kunder med själv?
Är det ens lagligt?

Så du menar att du kan stå med en levererad vara till en kund som år ut och år in kan vägra att betala pga kunden ej har pengar?
Säg mig, vad för verksamhet driver du? Jag känner ju direkt behov av att börja "handla" av dig.
Citera
2022-12-21, 18:18
Medlem
Varför ligger den här tråden under Aktuella brott och kriminalfall?

Att vara skyldig pengar är inget brott. Att ha skulder hos kronofogden är inget brott.

Att protestera mot husrannsakan och utmätning är inget brott.

Har någon av dem begått något brott och är kriminell?
Citera
2022-12-21, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Det löses till en stor del om pojken får dagisplats- Då får han influenser från annat håll. Annars går förvirringen och samhällshatet i arv ytterligare en generation. Förödande för barnet. Han behöver också andra vuxna förebilder än vad mamma fick hålla till godo med.

Viktigt att hålla fast vid barnavårdscentralen gällande barnets hälsa. Om trippelvaccinering längre förekommer så ska han absolut ha det. Skulle han få nån barnsjukdom med de sanitära olägenheter som regerar i huset så dör han. Det vore förskräckligt ovanpå problemen som är så många. Har dom ens en febertermometer? BVC har inget med soc att göra. BVC hänger vid sjukvården.

Misstankarna mot den där soc-konsulten kan de släppa. Hon var en sprätt. Hon jobbar åt soc. inte åt SÄPO. SÄPO har viktigare saker att göra än att springa i fallfärdiga hus. Vem som är polisinformant vet man aldrig. Det kan vara vem som helst av oss. Extrainkomst.

BVC har anmälningsplikt till soc om det finns misstankar om att barnet far illa. Däremot är det ju frivilligt att vaccinera sina barn…

Man kan ju inte tvinga någon att sätta sitt barn i förskola heller (tyvärr).
Citera
2022-12-21, 18:47
Medlem
Hookes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
fyfan vilken circus! kommer bli latjolajban på många ställen i sverige snart när ekonomin krymper och alla godhetsknarkande lånetorskar skall ställas till rätta, vi kommer nog få se mycket av detta så poppa popcornen och förbered er på mer lustigheter!
Det här handlar sannolikt om Miljöpartister -- den sorten som tycker det är en samhällsnyttig gärning att limma fast sig på en väg eller landningsbana. Inte nödvändigtvis en sekt som antytts i några inlägg, men konspiratoriskt lagda; myndigheterna är emot dem och försöker dölja sanningen, SÄPO är dom på spåren, statsministern driver barnhandel, mm mm. Använder tirader med ordsalvor för att inte behöva svara på invändningar. Lit spännande att följa Doghouse2022 på youtube, lite som en adventskalender.
Citera
2022-12-21, 18:54
Avstängd
Citat:

Men föräldrar som låter hunden slicka på barnets penis och inte reagerar är långt förbi räddning och bör inte ha vårdnad om ett barn eller hund för den delen, så ja dessa avarter är psykisk sjuka.
Citera
2022-12-21, 19:03
Avstängd
[quote=rotesau|82838995]Vad för slags egen kompetens? Vilken slags affärsidkare har tid och ork att hålla på att jaga sina ickebetalande kunder med själv?
Är det ens lagligt?

Så du menar att du kan stå med en levererad vara till en kund som år ut och år in kan vägra att betala pga kunden ej har pengar?
Säg mig, vad för verksamhet driver du? Jag känner ju direkt behov av att börja "handla" av dig.[/[/QUOTE

Nej du får inte jaga kunder själv för att indriva skulder, om du inte är en knarklangare, jag undrar hur många företag och butiker som skulle överleva om kunderna helt plötsligt slutade att betala fakturor med ursäkten att jag har inga pengar.

Jag känner också ett starkt behov av att handla av denna person
Citera
2022-12-21, 19:08
Medlem
AccuratePeers avatar
Jag utgår från hypotesen att den långa kvinnan enbart är där för barnet. Hon fattar att hennes vän tappat det sen ett tag tillbaka. Istället för att hålla på och ringa myndigheterna på sin vän så har hon infiltrerat familjen och försöker anamma deras sätt att tänka. Det är till exempel därför hon så tydligt låter sig bli styrd av den kortare kvinnan. Hon vet inte riktigt hur hon ska reagera och vad hon ska säga för att låta trovärdig och inväntar därför reaktion eller instruktion från den korta kvinnan innan hon säger eller gör något. Allt detta gör hon då enbart för att rädda barnet när allt verkligen börjar gå åt helvete.

Jag bygger denna hypotes enbart på det faktumet att den långa kvinnan inte ger ett sådant trovärdig intryck av att vara lika galan som den korta kvinnan. Om man skulle gradera galenskaperna i olika årskurser skulle den långa kvinnan, på min skala då, hamna på typ lågstadienivå. Den korta kvinnan hamnar lite högre upp, låt säga högstadie/gymnasienivå. Farsan hamnar på universitetsnivå, snubben jobbar på sin tredje doktorsavhandling.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in