Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-23, 22:37
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Utan statlig subvention så räcker en tusenlapp precis till att presentera sig på telefon. Sen är pengarna slut. De vill såklart någon ska ta sig an fallet "pro bono".
Well, that's not gonna happen så länge deras videos finns ute till allmän beskådan (man borde spara ned dem allihop för säkerhets skull). Vem som helst med en IQ över 90 ser att mamman inte har en chans emot socialen i detta ärende.

Hon måste spendera veckor åt att bli av med allt THC i sin kropp och sedan minst 6 månader med regelbundna drogtester för att säkra att hon verkligen förblir ren. Först därefter kan man börja diskutera en återförening.

Innan jag fick höra att barnet omhändertagits var jag övertygad om att han skulle dö i det där huset innan nyår. Jag är väldigt glad för att han skiljts från den miljön.
Citera
2022-12-23, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Innan jag fick höra att barnet omhändertagits var jag övertygad om att han skulle dö i det där huset innan nyår. Jag är väldigt glad för att han skiljts från den miljön.

Jag är också glad och lättad över att barnet nu är i en tryggare och mer förutsägbar miljö. Däremot uppfattade jag inte hotet mot barnets liv och hälsa som fullt så akut som det du uttrycker ovan. Vad är det du tror skulle kunna ha hänt? Man hinner inte svälta ihjäl på så kort tid t.ex.
Citera
2022-12-23, 23:15
Medlem
Om socialtjänsten gjort omedelbart omhändertagande enligt LVU ska det väldigt snabbt anmälas till förvaltningsrätten som sedan ska fastställa eller häva beslutet.
Liknande process är det väl om jag minns rätt om någon blir intagen för vård enligt lpt..
Så mail till förvaltningsrätten i Uppsala kan ge en del info
Citera
2022-12-23, 23:24
Medlem
Får typ resident evil 7 vibbar. Tur att dem tog barnet.
Citera
2022-12-23, 23:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Tack för svar.

Vem är den tyska gubbjäveln? Bara en (snart hemlös) drogmissbrukande vettvilling?
Snart far till kvinnornas nya ungar?
Citera
2022-12-23, 23:46
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Men föräldrar som låter hunden slicka på barnets penis och inte reagerar är långt förbi räddning och bör inte ha vårdnad om ett barn eller hund för den delen, så ja dessa avarter är psykisk sjuka.

Vad pratar du om? Finns väl ingen video med detta?
Citera
2022-12-23, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Fint att du har stor tilltro till systemet, men som initierad i ett flertal ärende måste jag göra dig besviken. Visst försöker de slutföra en utredning från kommunen men när människorna försvunnit från kommunen och inte är nåbara får handläggaren lägga ner ärendet då dem det handlar om inte går att nå.

Om du inte förstod det skall de alltså inte göra adressändringen och meddela ny adress utan flytta runt till tillfälliga boenden på landet. Det finns många alternativ för att komma ifrån systemet.

Inte speciellt stor tilltro, men tillräckligt med kunskap för att veta att knepet att flytta runt inte hjälper. Men om det nu är så att du menar att personerna ska hålla sig undan genom skenskrivning och liknande åtgärder, så visst, då köper jag fullt ut att samhället kommer kunna få problem med att hitta familjen, och därmed kommer säkert socialtjänsten släppa den. Men det är ju något helt annat, att man väljer att leva på flykt undan samhället.
Citera
2022-12-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det räcker väl t.ex. att dom anser sig förföljda av Säpo, blir hackade och utsatta för mordförsök? Hur troligt är det på en skala? https://www.youtube.com/watch?v=UMSmb4atspY

https://www.1177.se/sjukdomar--besva...ningar/psykos/

Men är de helt seriösa när detta tas upp? Jag känner i vart fall en underliggande ironi även om de tror på en del konspirationsteorier. Men det är många som gör det utan att bli misstänkta för att vara psykotiska.
Citera
2022-12-23, 23:55
Medlem
AccuratePeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Jag är också glad och lättad över att barnet nu är i en tryggare och mer förutsägbar miljö. Däremot uppfattade jag inte hotet mot barnets liv och hälsa som fullt så akut som det du uttrycker ovan. Vad är det du tror skulle kunna ha hänt? Man hinner inte svälta ihjäl på så kort tid t.ex.

Tror nog att sannolikheten för att barnet förolyckas är väldigt högt då alla tre vuxna, av videoklippen att döma, ser ut att röka på typ varje dag.
Citera
2022-12-23, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Vad pratar du om? Finns väl ingen video med detta?

Video finns längre bak i tråden, flera som skriver om det klippet.
Citera
2022-12-23, 23:58
Medlem
skoputss avatar
Rebecka och Lisa lade upp en "förlåtelsevideo" efter sammandrabbningen för en månad sedan, så de har i alla fall vett att be om ursäkt till polisen de smädade som Kapten Klänning. De känner att de agerade fel. Börjar tro att de bara är otroligt naiva och att Peter är en extrem koleriker. Fast detta med mordförsök och Säpo är fortfarande skumt, men jag antar att de peppar varandra med skeva tankar. https://www.youtube.com/watch?v=5IHZs5H49YU
Citera
2022-12-24, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AccuratePeer
Tror nog att sannolikheten för att barnet förolyckas är väldigt högt då alla tre vuxna, av videoklippen att döma, ser ut att röka på typ varje dag.

Du kan nog ha rätt. Ett så litet barn behöver fokus och uppmärksamhet som dessa tre kanske inte kan leverera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in