Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-06-10, 16:52
  #1993
Medlem
Tre Kronor agerar efter VM-debaclet: ”Det vill vi ändra”

Citat:
Två veckor efter att Tre Kronor slogs ut av Lettland i VM-kvartsfinalen har svenska hockeyförbundet kommit fram till att förändringar krävs inför nästa VM.

Stjärnspelarna ska lockas, men förbundskapten Sam Hallam blir blir inte lika central, det berättar landslagschef Anders Lundberg.

Förbundet menar att frånvaron av NHL-stjärnor i det svenska VM-laget handlade om mycket om oflyt – hör intervjun i spelaren ovan.

Det framkommer i intervjun att förbundet fortfarande inte vill svara på varför Nylander inte kom.

https://sverigesradio.se/artikel/tre...-vill-vi-andra
Citera
2023-06-28, 13:39
  #1994
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Enligt den tjeckiska journalisten Robert Zaruba verkar det som Hockey Canada och IIHF kan komma att göra en deal om att Kanada ska få byta till gruppen som spelar sina matcher i Prag 2024, i utbyte kommer Kanada skicka ett stjärnfyllt lag till VM:et

https://twitter.com/robertzaruba/sta...52099813629954

Senast Kanada spelade i Prag (2015) kom spelare som Crosby, Giroux, Mackinnon, Burns, Seguin, Spezza, Duchene, Ryan O'Reilly.

Nu är dealen i hamn. Kanada får byta grupp.

Citat:
Det Internationella Ishockeyförbundet har nu presenterat de slutgiltiga grupperna som innebär några förändringar.

Bland annat slipper man möta de regerande mästarna Kanada som istället hamnar i grupp A. Istället ersätter USA. Sveriges grupp har även döpts om och blir grupp B istället för A.

Grupperna
Grupp A – Prag

Kanada
Finland
Schweiz
Tjeckien
Danmark
Norge
Österrike
Storbritannien
Grupp B – Ostrava

USA
Tyskland
Sverige
Slovakien
Lettland
Frankrike
Kazakstan
Polen

https://hockeysverige.se/2023/06/28/...onor-i-vm-2024
Citera
2023-08-31, 21:37
  #1995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Mika har spelat 1 VM och är 30 år. Säger allt hur han ställer sig till Tre Kronor. Det intressanta är hur Sam Hallam ställer sig till Mikas agerande. Ser han mellan fingrarna och viker ned sig eller kommer att statuera exempel?

Det är först nu Irma och Mika blivit föräldrar, om jag förstår det rätt. Han kunde alltså inte ställa upp i hockey-vm för 3-4 månader sen eftersom hans fru var gravid...
Citera
2023-08-31, 22:20
  #1996
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Det är först nu Irma och Mika blivit föräldrar, om jag förstår det rätt. Han kunde alltså inte ställa upp i hockey-vm för 3-4 månader sen eftersom hans fru var gravid...

Skandalöst. Anger stundande förlossning som skäl att inte komma, och så visar det sig att barnet inte kom förrän 3 månader senare.

Om tröskeln är så låg för att tacka nej så tror jag inte han kommer till något mer VM.
Citera
2024-04-14, 19:30
  #1997
Medlem
Nån som vet vart man ansöker som volontär till Sthlm 2025? Jag vill på matcherna men de lär va asdyrt nu när de renoverat globen för 800 miljoner
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback