Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Tyckte jag hittade för många. Nån såg yngre ut.

EDIT: Kalle Anka och badmössa i skärgården?
Nej inte kalle Anka. Den som jobbar på Northwolt
Citera
Igår, 12:43
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krampusnacht
Johan från Västerås är 2 meter lång, och höjdhopparen verkade uppenbart rädd för honom. Höjdhopparen talade mer respektfullt och försiktigt, istället för att vara kaxig och höja rösten som han brukar göra mot andra.

Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Han är runt 170. Det ser man ju då Patrik går fram.

Personer med bristande kognitiv förmåga (jfr. klippet med Bellevuegäddan #130 vid 02:08 för en professionell bedömning) värderar fysisk styrka och hot om eller risk för våld högre. Detta blir extremt tydligt i klippet med västeråsaren. Höjdhopparen närmast kryper ihop när han möts av en fysiskt mer välbyggd mansperson. Han slänger visserligen fram visitkortet, men de vanliga kaxigheterna uteblir.

Är det bara jag som får flashbacks till Kungsgäddan? Gädda #541 är naturligtvis inte i närheten av samma nivå, men han behärskar situationen på ett sätt som får Dumpens personal att veta sin plats.
Citera
Igår, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Man kan ju förstå att det inte publiceras så mycket under julhelgen med tanke på anhöriga. Vraket Röde #540 har troligen redan straffat ut sig ur familjegemenskapen så där är det väl strunt samma.

Vilket trasig människa han är. Jag vill minnas att jag tyckte att han uttryckte sig ganska ok i skrift förra gången men nu har han gått ner sig ytterligare även i den aspekten.

Vraket fyller snart 48 men skriver om att hans bekanta har varit inne på en toa i närheten av Rålis i en timme p.g.a. tagit knark och att han varit ute och festat hela natten. Kanske hade varit förståeligt om han vore 18 och vill testa gränser och framstå som cool. Som medelålders är det enbart sorgligt. Har för mig att han förra vändan skrev om att han somnat på en kompis golv. Är man 18 kan det nästan vara lite charmigt men är man en trasig gubbe är det tragiskt.

Han är så totalt bortkopplad från ett vanligt liv att han inte verkar förstå vilka sunkmarkörer han lämnar ut. Låna duschen och det här med att han väntar på att han ska lämna tillbaka pengar till någon. Det sistnämnda måste låta oerhört konstigt för ett högstadiebarn. Vadå vänta? Det är väl bara att swisha? Men detta reflekterar inte Pundare Rödskägg över, i hans bortkopplade liv är det inte konstigt att mötas upp och lämna över skrynkliga sedlar.

Visst var det väl så att han var inhyst i nåt soc-boende för HIV-smittade? Jag kan minnas fel, men hela hans uppenbarelse skriker sjukdom och misär. Och det här fanskapet pratar om sin "mästerliga" kuk som ska pumpa på barn.

Har varit många jävliga Pundare på Dumpen genom åren. #518 var också en ärkepundare av rang som pratade om sprutor och hur han skulle knarka ner barnet. Helt förjävlig såg han ut också.

Man kan tänka sig att den röde #540 sitter och trånar efter barn i sina tjack-race, runkandes i timmar. I sin sjuka värld målar han upp en bild av sig själv som nån form av porrstjärna och försöker sälja den bilden till barnet. HIV-smittad och soc-boende är pricken över I:et.
Citera
Igår, 13:25
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Man kan ju förstå att det inte publiceras så mycket under julhelgen med tanke på anhöriga. Vraket Röde #540 har troligen redan straffat ut sig ur familjegemenskapen så där är det väl strunt samma.

Vilket trasig människa han är. Jag vill minnas att jag tyckte att han uttryckte sig ganska ok i skrift förra gången men nu har han gått ner sig ytterligare även i den aspekten.

Vraket fyller snart 48 men skriver om att hans bekanta har varit inne på en toa i närheten av Rålis i en timme p.g.a. tagit knark och att han varit ute och festat hela natten. Kanske hade varit förståeligt om han vore 18 och vill testa gränser och framstå som cool. Som medelålders är det enbart sorgligt. Har för mig att han förra vändan skrev om att han somnat på en kompis golv. Är man 18 kan det nästan vara lite charmigt men är man en trasig gubbe är det tragiskt.

Han är så totalt bortkopplad från ett vanligt liv att han inte verkar förstå vilka sunkmarkörer han lämnar ut. Låna duschen och det här med att han väntar på att han ska lämna tillbaka pengar till någon. Det sistnämnda måste låta oerhört konstigt för ett högstadiebarn. Vadå vänta? Det är väl bara att swisha? Men detta reflekterar inte Pundare Rödskägg över, i hans bortkopplade liv är det inte konstigt att mötas upp och lämna över skrynkliga sedlar.

Visst var det väl så att han var inhyst i nåt soc-boende för HIV-smittade? Jag kan minnas fel, men hela hans uppenbarelse skriker sjukdom och misär. Och det här fanskapet pratar om sin "mästerliga" kuk som ska pumpa på barn.
Snyggt, det bästa med att sparka upp öppna dörrar är att det aldrig tar slut, eller hur? Här gjorde dumpen ett toppenjobb, man såg verkligen hur han ångrade sig.
Citera
Igår, 13:49
Medlem
Citat:
Dumpen håller mobilerna högt upp för få ett perspektiv där gäddorna ser små och ynkliga ut.

Nej
Citera
Igår, 13:50
Medlem
[quote=vByL2CLi|90524834]Personer med bristande kognitiv förmåga (jfr. klippet med Bellevuegäddan #130 vid 02:08 för en professionell bedömning) värderar fysisk styrka och hot om eller risk för våld högre. Detta blir extremt tydligt i klippet med västeråsaren. Höjdhopparen närmast kryper ihop när han möts av en fysiskt mer välbyggd mansperson. Han slänger visserligen fram visitkortet, men de vanliga kaxigheterna uteblir.

Är det bara jag som får flashbacks till Kungsgäddan? Gädda #541 är naturligtvis inte i närheten av samma nivå, men han behärskar situationen på ett sätt som får Dumpens personal att veta sin plats.[/QUOTE

Han är kort och fet som en gris.
Citera
Igår, 14:32
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Nej inte kalle Anka. Den som jobbar på Northwolt

Haha, hur kunde jag missa den! Han har tom sin minst fem år gamla inpissade Fjällräven-jacka på hälften av bilderna och stödjer givetvis Ukraina...
Citera
Igår, 14:33
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Nej
Kolla klippet vid 02:20 där Bjässen #541 tornar upp sig över Höjdhopparen. Där syns tydligt att det är Höjdhopparen som filmar eftersom gäddan tittar ner på något som S*ra visar honom i sin mobiltelefon. På grund av sin ringa längd (nåja, åtminstone i jämförelse med Västeråsjätten) måste Höjdhopparen vinkla kameran uppåt för att få in den enorme mannens ansikte i objektivet.

Citera
Igår, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Kolla klippet vid 02:20 där Bjässen #541 tornar upp sig över Höjdhopparen. Där syns tydligt att det är Höjdhopparen som filmar eftersom gäddan tittar ner på något som S*ra visar honom i sin mobiltelefon. På grund av sin ringa längd (nåja, åtminstone i jämförelse med Västeråsjätten) måste Höjdhopparen vinkla kameran uppåt för att få in den enorme mannens ansikte i objektivet.

Patrik är 2 meter lång eller hur ? I början på filmen ser man honom då han går fram till gäddan som är en fot kortare.
Citera
Igår, 15:47
Medlem
blompissares avatar
Citat:
Patrik är 2 meter lång eller hur ? I början på filmen ser man honom då han går fram till gäddan som är en fot kortare.

Det kan bero på att PysSara filmar av vana från "porrfilmperspektiv" (grodperspektiv). Tänk hur alla bilder på gäddpenisarna är tagna. Patrik står närmast linsen därför ser han mycket större ut än gäddan.

En bättre mätstock är att tex räkna antalet plattor som gäddan lutar sig emot en bit in på filmsnutten.

Har vi någon plattsättare eller autist här inne som kan få fram exakta mått på en sådan platta som gäddan lutar sig emot?
Citera
Igår, 16:07
Medlem
Citat:
Johan från Västerås är 2 meter lång, och höjdhopparen verkade uppenbart rädd för honom. Höjdhopparen talade mer respektfullt och försiktigt, istället för att vara kaxig och höja rösten som han brukar göra mot andra.

Citat:
Han är runt 170. Det ser man ju då Patrik går fram.

Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Personer med bristande kognitiv förmåga (jfr. klippet med Bellevuegäddan #130 vid 02:08 för en professionell bedömning) värderar fysisk styrka och hot om eller risk för våld högre. Detta blir extremt tydligt i klippet med västeråsaren. Höjdhopparen närmast kryper ihop när han möts av en fysiskt mer välbyggd mansperson. Han slänger visserligen fram visitkortet, men de vanliga kaxigheterna uteblir.

Är det bara jag som får flashbacks till Kungsgäddan? Gädda #541 är naturligtvis inte i närheten av samma nivå, men han behärskar situationen på ett sätt som får Dumpens personal att veta sin plats.

Hur får du det till att han är 2 meter lång? Svårt att säga hur lång han är, men ser betydligt kortare ut än Sjöberg när han går fram även om det är svårt att jämföra i den vinkeln.
Citera
Igår, 16:12
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Har varit många jävliga Pundare på Dumpen genom åren. #518 var också en ärkepundare av rang som pratade om sprutor och hur han skulle knarka ner barnet. Helt förjävlig såg han ut också.

Man kan tänka sig att den röde #540 sitter och trånar efter barn i sina tjack-race, runkandes i timmar. I sin sjuka värld målar han upp en bild av sig själv som nån form av porrstjärna och försöker sälja den bilden till barnet. HIV-smittad och soc-boende är pricken över I:et.

Jodå, jag vet. Det varit en del fradgatuggande och mer eller mindre tandlösa snedkäftar som har fastnat på kroken. Grillbaxaren #269 går inte av för hackor han heller och Cashanddrugz #239 är en riktigt otäck jävel. Men nu tog jag upp Pundare Rödskägg (#306 #540) för att han är den senaste i raden att åka dit, dessutom en andra gång.

Jag vet inte säkert men man kanske kan gissa sig till att han har HIV? Jag vet att jag hört ett poddavsnitt där det diskuteras det här om att HIV inte längre omfattas av informationsplikten och skyldighet att använda skydd vid sexuellt umgänge förutsatt att sjukdomen är s.k. välinställd. Det har framkommit uppgifter om att han bor/är (har varit) skriven på ett boende för HIV-positiva. Jag vet inte om detta är sant, men troligen är det så. Det är åtminstone nån gäddjävel som är positiv, annars skulle det inte diskuteras i ett poddavsnitt. Och det lär ju inte vara nåt i hans liv som s.k. välinställt så varför skulle sjukdomen vara det? Kan man undra.

Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Snyggt, det bästa med att sparka upp öppna dörrar är att det aldrig tar slut, eller hur? Här gjorde dumpen ett toppenjobb, man såg verkligen hur han ångrade sig.

Vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in