Citat:
Ursprungligen postat av
Hahahh0099
Mm har erfarenhet av MBP, och man bör nog kanske lägga ihop lite mer info om denna persons alla barn för att se allt,
Min erfarenhet var en mamma som satte sitt fullt friska barn i en rullstol ( han kunde inte gå enligt henne , ingen läkare hittade någon orsak?!) de visade sig att han fått veta av mamma att han inte kunde gå och inte vågade säga de till någon.
En annan gång hade hon rakat hans huvud och satt en sjal på de ( mot solen ) säkert...visade sig att hon ville att andra skulle tro att han var svårt sjuk. ( Vilket alla trodde oxå)
När utredningen växte hos soc , flyttade hela familjen till en annan kommun.
De är väldigt mkt diagnoser i den här familjen? Dessutom ett dödsfall.
Adhd misstankar , autism, märkliga hårsjukdomar. Hjärtproblem och alltid väldigt allvarligt först sen kan de ha gått över kvickt....Ja och ju fler de är ju mer uppmärksamhet får vederbörande från alla möjliga människor, och beundrar dem att de orkar....
Jo men precis, alla MBP fall är inte lika illa som Gypsy Rose och det man ser på tv. Hos dom allra flesta fall så märker man det knappt förutom när man har flera barn i rad som hamnar på sjukhus med konstiga diagnoser.
Det jag tänkt senaste veckorna är att prematuren verkar må helt okej när hon ligger på sjukhus men så fort hon kommer hem så händer det något dramatiskt- det är arttypiskt för MBP.
Att sen dåren till J står och filmar ambulansen/helikoptern är ju helt otroligt efterblivet men troligen så har Pannan krävt att han ska göra det.
J vet säkert om att något felar men han är för osmart för att förstå vad.
Det enda jag känner mig trygg med just nu är att lillan ligger med fullt övervak och att Pannan inte får sköta henne själv, för det verkar inte gå så bra.