2024-11-03, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Tror inte det blir så svårt de fick ju denna och förra via följare och det går ju att ta samma väg igen

Kanske det, jag tror ändå att de är superstressade då de faktiskt inte vet vart de ska ta vägen.

Jag skulle iaf vara det om jag inte hade ett förstahandskontrakt där jag vill bo, och som jag vet att jag aldrig behöver flytta ifrån. Mina barn har fått gå i samma grundskola hela tiden och har sina vänner nära.

Det är så otroligt viktigt när man väljer att ha en stor familj att man har en basal trygghet i ett fast boende.

Mest synd är det om barnen som inte vet om de ens kan gå kvar i samma skola utan kanske åter igen tvingas flytta för att morsan skaffat ny kille/käkar räkor varje dag istället för att försöka göra sig skuldfri (senaste inbetalningen till KF var ju påtvingad via skatteåterbäring).

Men de stora barnen får väl flytta hem heltid till pappan sin och Pannan får ju chansen att smita från lillpojkens förskoleavgift igen.

Men men, på sociala medier så virkas det minsann och Pannan är sååå lycklig 😂
Citera
2024-11-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Kanske det, jag tror ändå att de är superstressade då de faktiskt inte vet vart de ska ta vägen.

Jag skulle iaf vara det om jag inte hade ett förstahandskontrakt där jag vill bo, och som jag vet att jag aldrig behöver flytta ifrån. Mina barn har fått gå i samma grundskola hela tiden och har sina vänner nära.

Det är så otroligt viktigt när man väljer att ha en stor familj att man har en basal trygghet i ett fast boende.

Mest synd är det om barnen som inte vet om de ens kan gå kvar i samma skola utan kanske åter igen tvingas flytta för att morsan skaffat ny kille/käkar räkor varje dag istället för att försöka göra sig skuldfri (senaste inbetalningen till KF var ju påtvingad via skatteåterbäring).

Men de stora barnen får väl flytta hem heltid till pappan sin och Pannan får ju chansen att smita från lillpojkens förskoleavgift igen.

Men men, på sociala medier så virkas det minsann och Pannan är sååå lycklig 😂

Absolut hade det ju varit det bästa

P gick från att vara villaägare till att struggla med andrahand det måste såklart vara väldigt surt
Citera
2024-11-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Ja hon är som en katt med nio liv så jag tror också att det kommer att lösa sig med boende även om det måste bli svårare ju större barnaskaran blir. Hon har haft 6 adresser på 10 år, varav de tre senaste verkar vara genom kontakter, frågan är om något gått i borgen för henne?

Sex adresser på 10 år?? Och snart blir det en 11:de.
Stackars stackars rotlösa barn.

Men men, the show must go on och botoxen ska in så stressrynkorna inte syns.

Joakim har ju själv gått ut med hur slitet hans ansikte har blivit sen han träffade Pannan så förstår att även han är väldigt stressad över hela situationen även om han säkert inte vågar bekänna det till Pannan.

Herregud, han var ju en hyvens omtyckt småbarnsfar en gång i tiden som tog hand om sin förstfödda son och kollade fotboll.
Med ett riktigt bra jobb där han drog in drygt 690 000 om året.

Vad hände liksom 😮‍💨
Citera
2024-11-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somsvampariskogen
Ja hon är som en katt med nio liv så jag tror också att det kommer att lösa sig med boende även om det måste bli svårare ju större barnaskaran blir. Hon har haft 6 adresser på 10 år, varav de tre senaste verkar vara genom kontakter, frågan är om något gått i borgen för henne?

Det tror jag! Vilken hyresvärd hyr ut till 2 personer med massa skulder? Jag gick i borgen till en familjemedlem en gång där hyresvärden krävde en årsinkomst på 400 000 de senaste 3 åren och personen hade 0 skuld
Citera
2024-11-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Absolut hade det ju varit det bästa

P gick från att vara villaägare till att struggla med andrahand det måste såklart vara väldigt surt

Ja precis, man kan ju roa sig med att kolla tillbaka på hennes gamla IG inlägg. Hon såg så fräsch och lycklig ut. En sån där person som man önskar allt gott och faktiskt influeras av.

Sen när hon träffade J blev allt becksvart. Större delen av hennes inlägg handlar om döden kontrat med bilder på dyra måltider.

Hon sov dåligt på nätterna redan innan Ebbisen föddes och jag förstår verkligen varför.

Jag och min man har också delat svårigheter i livet, dödsfall i familjen etc men vi har varandra och kan prata om det. Somnar aldrig osams utan att ge varandra en puss (vilket Joakim råkade spilla ur sig i en reel, att han och Pannan ofta driver varandra till vansinne).

Kanske parterapi kan vara en bra grej för dom två, finns säkert ett samarbete med nån nyutbildad som vill få lite kunder.
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-11-03 kl. 22:51.
Citera
2024-11-03, 23:00
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss
För alla er som tvivlar på att detta är verkligt, så är det inte så. Det handlar om fakta som kommer direkt från frukrokodilen själv, om ni bara tar er tid att gå igenom hennes inlägg. Om ni börjar från början så kommer ni se att hon berättar om sin tragiska farbror, och i andra inlägg delar hon öppet med sig av sin dotters upplevelse av gruppvåldtäkt. Det är tusentals inlägg gjorda av denna kvinna men vill man och orkar, så göms inte detta i tö.

Detta är inte något jag påstår utan grund; det som är märkligt är att så pass stora händelser tycks drabba en och samma person. Antingen handlar det om sanna berättelser eller så är det bara lögner för att vinna sympatier på flashback. Denna person har gång på gång genom åren varit med om otroliga händelser. Så jag tror hon är allvarligt sjuk. Då pratar vi inte om att ha diverse skulder eller beter sig klandervärt enligt någons ögon, det här är en sinnessjuk människa.

Har du glömt vad du själv har skrivit, krokodilen?

Men ditt jävla sär, ingen bryr sig.
Tråden handlar inte om någon jävla random användare du hyser agg emot.
Logga ut och ge fan i att komma tillbaks till tråden om den stör dig.

OnT: ska som sagt bli spännande att se var de hamnar när kontraktet går ut.
Visste inte att det var så snart redan.
Citera
2024-11-03, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle

Puss på dig med, vad jag vet så går det inte ut snart. Så där har krokodilen dragit med en egen sanning ännu en gång!
Citera
2024-11-03, 23:08
Medlem
Någon som minns när de flyttade in i den där senaste bostaden? Bostaden som de fick enbart för att Pannan skulle göra reklam för grushögen där ingen vill bo 😂
De fick ju fyraårskontrakt och har redan börjat söka bostad "åt en kompis som behöver minst fyra rum"

"Kompisen" verkar ha svårt att skaffa bostad eftersom Pannan annonserar åt denne lite väl ofta och endast vill ha svar via pm.

Det finns ju massvis med bostadsidor men där måste man ju fylla i om man har skulder och då gissar jag att "kompisen" kanske har nån skuld på kanske 1,6 miljoner inkl hyresskulder.
Kanske det är lika illa som Pannan, som dessutom har dåliga bostadsreferenser iomed att ungarna verkar ha fått löpa vind för våg utan tillsyn.

Men så blir det kanske när man "nattar" tom sin tvååring genom att slänga åt denne en telefon (sparade det inlägget då jag gillar att jämföra mig då jag bara orkat läsa en bok till min fyraåring istället för tre).
Citera
2024-11-03, 23:11
Medlem
Jag har för mig att de hade kontrakt på 4år och har inte ens bott 1.5 år så ja det brinner inte i knutarna än... Men det blir jobbigare att flytta ju äldre barnen blir om de inte hittar ett nytt boende på samma ort.
Citera
2024-11-03, 23:12
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil

Men så blir det kanske när man "nattar" tom sin tvååring genom att slänga åt denne en telefon (sparade det inlägget då jag gillar att jämföra mig då jag bara orkat läsa en bok till min fyraåring istället för tre).

Ja den grabben måste ha svenskt rekord i skärmtid i sin åldersgrupp
Citera
2024-11-03, 23:14
Medlem
Citat:

Det finns flera användare bak i tråden som länkat till dessa korttidskontrakt i detta kvarter.
Det är fyraårskontrakt på skithusen (de ska tydligen försöka säljas sen).

Pannans bilder från sitt hus används i var och varannan annons.

Kanske hon har turen att få bo kvar en stund till med korttidskontrakt tills hyresvärden äntligen fått en köpare.

Vem vet, känns väldigt osäkert bara och rätt tragiskt när man är över 30 år, skaffar ungar på löpande band och inte ens har ett kontrakt.

Hyran är dessutom 19 000 så vi får se hur länge radarparet har råd att betala för sig.

Edit: hittade en annons gällande grannhuset vid direkt googling. "Hyrs ut i max fyra år och kommer sen avyttras"

https://m.kvalster.se/Habo/Uthyres/L...nvagen_3981120
Senast redigerad av FruKrokodil 2024-11-03 kl. 23:21.
Citera
2024-11-03, 23:16
Medlem
Citat:
Ja den grabben måste ha svenskt rekord i skärmtid i sin åldersgrupp

Hahah jaa, Pannan måste ha missat det där med NOLL skärmtid för så små barn.

Men gissar att nyheterna inte är något som går varmt på deras tv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in