2024-12-01, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bc007
Hon är inte gjord för att jobba och försörja sina barn, hon har aldrig behållt en anställning särskilt länge. Endast när hon försökt driva eget genom att hyra en frisörstol ( vi alla vet ju hur det gick) .

Hon har gått på bidrag , bidragsfuskat, försäkringsbedrägerier, skattefuskat och låtit oss skattebetalare, sin familj (farsa brorsa etc) och alla de män hon haft i sitt liv betala för hennes grandiosa liv.

/ någon som känner henne privat

Någon har skapat ett konto för att skriva tio inlägg i rad, vilket är en imponerande prestation och bedrift. Någon är verkligen trampad på sina små tår. Jag kan berätta för dig att du inte har någon nära relation till henne alls, och det är konstigt att du ens nämner hennes bror och hennes pappa och skulder, för då skulle du veta att P aldrig lånat pengar från någon i sin omgivning. Du gör bort dig fullständigt.

Som någon som också känner familjen kan jag säga att P aldrig har fått något socialt bidrag, eftersom hennes inkomst alltid har varit för hög för att kvalificera sig för den typen av hjälp. Vad gäller de påstådda försäkringsbedrägerierna du nämner, så är det verkligen en kul morgonläsning och en misslyckat försök till till uppvigling.

Det är tydligt att det är enkelt att genomskåda en text när någon överanstränger sig, skriver för mycket och försöker dela information som kan verka sann men som faktiskt inte är det. I det här fallet gjorde du det ganska uppenbart, men det var ändå ett modigt försök! Kanske är det bättre att spara dina egna pengar istället för att skapa ett nytt FB-konto. Unna dig en korv eller en kram idag istället du verkar behöva det!

Mvh någon som varken är P eller J
Senast redigerad av Grynetss 2024-12-01 kl. 08:07.
Citera
2024-12-01, 09:05
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynetss

Vad säger du om aborten på ett friskt foster bara för det hade fel kön?

MVH någon som såg skärmdumpen från Facebook-inlägget när det begav sig.
Citera
2024-12-01, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Vad säger du om aborten på ett friskt foster bara för det hade fel kön?

MVH någon som såg skärmdumpen från Facebook-inlägget när det begav sig.

Att påstå att orsaken till aborten enbart handlade om könet är en förenkling av en mycket komplex situation. Informationen om immunisering kom först senare, och det är något som P själv har nämnt. Det är ni som väljer att fokusera enbart på könet och att det är därför aborten utfördes.

Fråga vem som helst som har varit med om att ha förlorat ett barn hur dess tankar och känslor kring att få en till flicka eller pojke är något som många har. Men att tro att beslutet enbart grundade sig på kön visar verkligen på en bristande förståelse och hur dumma folk är.

Hon gjorde det som kändes rätt för deras familj mitt i sorgen och förlusten. Att påbörja en ny graviditet så snart efter en sådan tragedi och få veta att barnet även har en immunisering som medför flera risker var inget hon var redo att ta. Dessutom är det uppenbart för den som har förmågan att tänka att det beslutet var oerhört smärtsamt att fatta.
Citera
2024-12-01, 09:54
Medlem
Citat:
Någon har skapat ett konto för att skriva tio inlägg i rad, vilket är en imponerande prestation och bedrift. Någon är verkligen trampad på sina små tår. Jag kan berätta för dig att du inte har någon nära relation till henne alls, och det är konstigt att du ens nämner hennes bror och hennes pappa och skulder, för då skulle du veta att P aldrig lånat pengar från någon i sin omgivning. Du gör bort dig fullständigt.

Som någon som också känner familjen kan jag säga att P aldrig har fått något socialt bidrag, eftersom hennes inkomst alltid har varit för hög för att kvalificera sig för den typen av hjälp. Vad gäller de påstådda försäkringsbedrägerierna du nämner, så är det verkligen en kul morgonläsning och en misslyckat försök till till uppvigling.

Det är tydligt att det är enkelt att genomskåda en text när någon överanstränger sig, skriver för mycket och försöker dela information som kan verka sann men som faktiskt inte är det. I det här fallet gjorde du det ganska uppenbar
, men det var ändå ett modigt försök! Kanske är det bättre att spara dina egna pengar istället för att skapa ett nytt FB-konto. Unna dig en korv eller en kram idag istället du verkar behöva det!

Nämen godmorgon P!

För att vara tydlig i mitt svar,
1. Jag har inte startat kontot igår eller för avsikt att skriva här. Men jag såg tråden och började läsa den bakifrån och svarade på några inlägg jag kände för som jag har vetskap om.
2. Att du ens påstår att P (förmodligen DU) aldrig lånat pengar av sin far… ja det visar bara vem du är ELLER att du blivit matad med lögner från henne. Oavsett vad så kan jag säga till 100000000% säkerhet att du har fel =)
3. Jag ber om ursäkt om jag inte var tillräckligt tydlig eller specifik gällande socbidragen. Nej det var väl några år sedan barnbidragen + bostadsbidrag + f-kassan täckte upp över minimum gränsen. Blir lätt så när man avlar ett fotbollslag prematurbebisar som samhället sen får hjälpa till att försörja
4. Det stämmer att jag inte klassificeras som NÄRstående idag, det var ett par år sedan men klassa mig som att jag har relativt bra insyn fortfarande även om jag inte hänger med familjen dagligen

Funderar dock på vad pengar och Flashback har att göra med varandra?
Har du inte hunnit vakna än Pat? <3
Citera
2024-12-01, 10:10
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:

Det är tydligt att det är enkelt att genomskåda en text när någon överanstränger sig, skriver för mycket och försöker dela information som kan verka sann men som faktiskt inte är det. I det här fallet gjorde du det ganska uppenbart, men det var ändå ett modigt försök! Kanske är det bättre att spara dina egna pengar istället för att skapa ett nytt FB-konto. Unna dig en korv eller en kram idag istället du verkar behöva det!

Komik på hög nivå!

Med vänlig hälsning, en som poppar popcorn.
Citera
2024-12-01, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bc007
Nämen godmorgon P!

För att vara tydlig i mitt svar,
1. Jag har inte startat kontot igår eller för avsikt att skriva här. Men jag såg tråden och började läsa den bakifrån och svarade på några inlägg jag kände för som jag har vetskap om.
2. Att du ens påstår att P (förmodligen DU) aldrig lånat pengar av sin far… ja det visar bara vem du är ELLER att du blivit matad med lögner från henne. Oavsett vad så kan jag säga till 100000000% säkerhet att du har fel =)
3. Jag ber om ursäkt om jag inte var tillräckligt tydlig eller specifik gällande socbidragen. Nej det var väl några år sedan barnbidragen + bostadsbidrag + f-kassan täckte upp över minimum gränsen. Blir lätt så när man avlar ett fotbollslag prematurbebisar som samhället sen får hjälpa till att försörja
4. Det stämmer att jag inte klassificeras som NÄRstående idag, det var ett par år sedan men klassa mig som att jag har relativt bra insyn fortfarande även om jag inte hänger med familjen dagligen

Funderar dock på vad pengar och Flashback har att göra med varandra?
Har du inte hunnit vakna än Pat? <3

Ja, du visar verkligen att du aldrig har varit någon som står P nära. Jag är inte P, men jag är en närstående till skillnad från dig. Du borde veta att P:s pappa har varit sjuk och sängliggande sedan 2010, utan möjlighet att kunna tala och med sond för matintag med massiva hjärnblödningar. Han har säkert varit en kassa-ko. Innan dess var P en tonåring, och P:s pappa gick bort för ett år sedan vid 80 års ålder. Vad har han egentligen haft för resurser att bidra med tror du, och vilken roll har han spelat i P:s vuxna liv tror du? Nej, verkligen inte. Kanske du borde dra dig tillbaka till det ställe du kom ifrån.
Citera
2024-12-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ja, du visar verkligen att du aldrig har varit någon som står P nära. Jag är inte P, men jag är en närstående till skillnad från dig. Du borde veta att P:s pappa har varit sjuk och sängliggande sedan 2010, utan möjlighet att kunna tala och med sond för matintag med massiva hjärnblödningar. Han har säkert varit en kassa-ko. Innan dess var P en tonåring, och P:s pappa gick bort för ett år sedan vid 80 års ålder. Vad har han egentligen haft för resurser att bidra med tror du, och vilken roll har han spelat i P:s vuxna liv tror du? Nej, verkligen inte. Kanske du borde dra dig tillbaka till det ställe du kom ifrån.

Tycker otroligt synd om dig. Ännu en person som gått på alla lögner. Hon har den förmågan över lågbegåvade människor som själva inte kan se mellan raderna. Äpplet faller inte långt ifrån trädet.
Citera
2024-12-01, 11:16
Medlem
Citat:

Hon gjorde det som kändes rätt för deras familj mitt i sorgen och förlusten. Att påbörja en ny graviditet så snart efter en sådan tragedi och få veta att barnet även har en immunisering som medför flera risker var inget hon var redo att ta. Dessutom är det uppenbart för den som har förmågan att tänka att det beslutet var oerhört smärtsamt att fatta.

Har hon sagt till dig att immunisering är en anledning till abort? Vad för risker är det du pratar om? Varför var det lugnt med samma immunisering men då med flickan i magen. Det är ju bara månader emellan?
Citera
2024-12-01, 12:36
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Att påstå att orsaken till aborten enbart handlade om könet är en förenkling av en mycket komplex situation. Informationen om immunisering kom först senare, och det är något som P själv har nämnt. Det är ni som väljer att fokusera enbart på könet och att det är därför aborten utfördes.

Men hon skrev ju i inlägget att Jocke-dumhuvudet inte ville ha en pojke
Inte ett skit om immunisering eller liknande.
Enbart fel kön på stackarn
Citera
2024-12-01, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Men hon skrev ju i inlägget att Jocke-dumhuvudet inte ville ha en pojke
Inte ett skit om immunisering eller liknande.
Enbart fel kön på stackarn

Exakt, hon gjorde abort för att barnet var av fel kön. Hann också inlägget hon la ut på Facebook när hon var gravid då 🫣
Citera
2024-12-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mqk
Exakt, hon gjorde abort för att barnet var av fel kön. Hann också inlägget hon la ut på Facebook när hon var gravid då 🫣

Jag med!! 👋🏻👋🏻
Citera
2024-12-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Har hon sagt till dig att immunisering är en anledning till abort? Vad för risker är det du pratar om? Varför var det lugnt med samma immunisering men då med flickan i magen. Det är ju bara månader emellan?

Någon tidigare i tråden med erfarenhet skrev dessutom att immunisering inte var något medicinskt skäl till abort! (De skrev det som svar till mina inlägg, så minns det.)

Och jag hann också se facebookinlägget och det tog bara upp könet på barnet, och hur andra hade gjort med en partner som inte ville ha det könet som barnet hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in