2024-12-01, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Det läggs som en bild tror jag i originalinlägget så man får kopiera och klistra in det igen:

"Ursprungligen postat av*solstalen21

Kan bekräfta att Patricia är gravid. Hon la ut detta i en grupp på facebook i måndags, men det försvann väldigt snabbt. Om någon tror jag är ett troll kan jag meddela att jag betalat för att aktivera kontot så jag kan dela detta med er.

Lägger in texten i sin helhet här för vet inte hur man laddar upp bilder:

"Hej alla fina,🤍
Vi alla här inne förstår varandras smärta, och känner med varandras glädje. Jag vill gärna att detta stannar här inne, det hoppas jag vi alla respekterar!

Vi förlorade vår älskade Ilse 15 november 2022. Hennes dödsfall har varit under utredning, och vi fick nu äntligen veta att sjukhuset Lex Maria anmäler sig själva. Känns så himla ledsamt att veta, att det kunde ha förhindras samtidigt är det en sån lättnad att få upprättelse för vår lilla tjej. Det här ska inte behöva hända 2023, att så många misstag görs och att barn dör! 🥹💔

Vi fick reda på att vi väntade en liten bebis, och har länge gått med panikkänslor i kroppen för jag vet inte hur jag ska ställa mig till graviditeten. Har varit glad,
men många gånger även likgiltig.. vågar jag igen? Tänk om det händer igen. Osv osv.

Har också gått med helt osunda tankar och rädslor för hur jag reagerar om det är en lillebror.. allt jag egentligen vill ju ha, är ilse tillbaka! Men inget kan ju ersätta henne. Och det viktigaste är ju att man får ett friskt barn! Har skämts för mina känslor och tankar, att jag önskat en flicka..

Nu fick vi svar på att vi väntar en fullt frisk lillebror och jag blev glad att mina känslor jag var så rädd för, inte tog överhand. Men kan absolut med handen på hjärtat säga att en liten besvikelse fann sig, kanske mer för jag vet hur gärna min man vill ha en dotter! 🥹 och det känns HEMSKT! Känner
mig som en hemsk mamma som ens har dessa tankar..

Jag har tre döttrar sedan tidigare, så för mig har det inte känts lika viktigt.. Vi tillsammans har en pojk, och han har en till sedan tidigare. Han skulle aldrig säga att han är besviken, men jag känner i hela mig att han så gärna önskat en dotter och det gör mig så himla ledsen.. Någon mer som upplevt samma och kan dela med er lite?"

Tror ni hon gjort NIPT eller kan hon vara i vecka 18-20?"

Här är inlägget som är så aktuellt just nu.
Citera
2024-12-01, 22:47
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Här är inlägget som är så aktuellt just nu.

Helt sjukt är det!
När man själv kämpat för att få de barn man har och så ser man dessa idioter bli gravida bara hux flux och sen vill göra abort bara för det råkar vara fel kön på fostret gör en rent ut sagt förbannad
Synd man inte tänkte på att printa när man såg det.
Har du något att säga om detta fina beteende Grynetss?

Edit: länk till inlägget:

(FB) Skvaller om Influencern Patricia Vide Lindh
Senast redigerad av nintendoKalle 2024-12-01 kl. 23:01.
Citera
2024-12-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Helt sjukt är det!
När man själv kämpat för att få de barn man har och så ser man dessa idioter bli gravida bara hux flux och sen vill göra abort bara för det råkar vara fel kön på fostret gör en rent ut sagt förbannad

Jag tycker det är väldigt märkligt att Pannan inte är den som tvingades till sterilisation utan den lotten föll på slapptasken Joakim. OM Pannan nu absolut inte vill ha fler barn så varför snöper hon sig inte?

Jag är helt säker på att hon inte är helt klar och vet om att hon inte kommer leva med slappisen resten av livet så hon vill ha skötet redo för ännu en babydaddy.

Hon samlar ju på barn så kanske hon vill ha en med annat ursprung nu? Eller bara som nödlösning när hon tillsist kommer tvingas till lönearbete och KF tar hälften..

En till dödssjuk prematur är ju helt perfekt att klämma ur sig då.
Citera
2024-12-02, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser86
Har hon sagt till dig att immunisering är en anledning till abort? Vad för risker är det du pratar om? Varför var det lugnt med samma immunisering men då med flickan i magen. Det är ju bara månader emellan?
Jag kan berätta att jag haft immunisering tre av fyra graviditeter. Har man väl fått immunisering vid en graviditet så är det väldigt vanligt att man får det vid senare graviditeter, åtminstone om det är samma pappa till de graviditeterna.
Det innebär att fostret får en antigen från pappan och om mamman saknar det antigenet kan hon bilda antikroppar mot fostret i magen. Detta innebär att fostrets röda blodkroppar bryts ner, men eftersom det hela tiden under graviditeten bildas röda blodkroppar i överflöd hos barnet så har det i de allra flesta fall ingen betydelse. Men för säkerhets skull får mamman lämna blodprov 1-2 gånger i månaden. Skulle antikropparna mot förmodan bli högre så kan det i allra värsta fall innebära att barnet behöver en blodtransfusion. Men det är ovanligt.
Det är verkligen inget som helst skäl till att göra abort.
Citera
2024-12-02, 06:56
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
OM Pannan nu absolut inte vill ha fler barn så varför snöper hon sig inte?

Ja, precis.
Men hon vet att toffeln J gör allt för henne och vågar inte ifrågasätta henne och hon vet att han är för dum för att tänka att hon också borde sterilisera sig.
Citera
2024-12-02, 06:59
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Helt sjukt är det!

Hon skriver ju inte uttryckligen i inlägget att hon planerar abort utan mer generellt att hon vill ha stöd och tankar.
Men det kanske framgår i kommentarerna
Citera
2024-12-02, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonpinglan
Hon skriver ju inte uttryckligen i inlägget att hon planerar abort utan mer generellt att hon vill ha stöd och tankar.
Men det kanske framgår i kommentarerna
Nej men hon gjorde ju abort. Och sen valde att behålla flickan med samma problematik/inmunisering. P har säkert stora skuldkänslor för detta även om känslan då kanske också var att det var för nära graviditeten med I, verkar mer som att det var J:s önskan då P redan har tre tjejer.
Att hon inte skrev ett anonymt inlägg på familjeliv i stället om hon behövde bolla tankar och skriva av sig...Kan inte vart poppis i en grupp för änglaföräldrar.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-12-02 kl. 10:02.
Citera
2024-12-02, 20:14
Medlem
Vilken mamma lägger upp bilder på sitt gipsade barn i utelämnande situationer på akuten 🤮 Allt för likes?!
Citera
2024-12-02, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dewittalice
Vilken mamma lägger upp bilder på sitt gipsade barn i utelämnande situationer på akuten 🤮 Allt för likes?!

Väldigt märkliga positioner att välja att ta bild på. Då var linus bild bättre
Citera
2024-12-02, 22:00
Medlem
Mycket märkligt att fläka ut sin unge på det sättet, nästan sexualiserande bilder på gipset och barnet lär inte på något sätt kunnat ge sitt tillstånd i ett drogat tillstånd.

Sen kan jag inte förstå hur man som mamma tänker mer på att ta kort än att trösta sitt skadade barn på väg till röntgen.

Att Pannan sen spetsat historien genom att lägga upp bilder från själva tävlingen igår visar ju att antingen fattade Pannan aldrig att ungen var skadad eller så ville hon göra content om det hela likt alla MBP mammor.

Tänk själv, hur har du själv gjort när ditt barn är svårt skadat och du är på sjukhus, eller hur skulle du reagerat. Kameran fram och content eller finnas där för ditt barn med mobilen undanstoppad för en gångs skull?
Citera
2024-12-03, 06:46
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upp-till-bevis
Nej men hon gjorde ju abort. Och sen valde att behålla flickan med samma problematik/inmunisering. P har säkert stora skuldkänslor för detta även om känslan då kanske också var att det var för nära graviditeten med I, verkar mer som att det var J:s önskan då P redan har tre tjejer.
Att hon inte skrev ett anonymt inlägg på familjeliv i stället om hon behövde bolla tankar och skriva av sig...Kan inte vart poppis i en grupp för änglaföräldrar.
Ja väldigt konstigt att hon trodde att det skulle passera obemärkt och ”stanna där inne”
Citera
2024-12-03, 10:07
Medlem
Lingonpinglans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Mycket märkligt att fläka ut sin unge på det sättet, nästan sexualiserande bilder på gipset och barnet lär inte på något sätt kunnat ge sitt tillstånd i ett drogat tillstånd.

Sen kan jag inte förstå hur man som mamma tänker mer på att ta kort än att trösta sitt skadade barn på väg till röntgen.

Att Pannan sen spetsat historien genom att lägga upp bilder från själva tävlingen igår visar ju att antingen fattade Pannan aldrig att ungen var skadad eller så ville hon göra content om det hela likt alla MBP mammor.

Tänk själv, hur har du själv gjort när ditt barn är svårt skadat och du är på sjukhus, eller hur skulle du reagerat. Kameran fram och content eller finnas där för ditt barn med mobilen undanstoppad för en gångs skull?
Min dotter bröt foten på en fotbollsmatch en gång, jag glömde kvar min telefon på läktaren i kaoset. En annan förälder tog den till mig, jag registrerade det först när vi kom till akuten.
Säger inte att man kan reagera konstigt och irrationellt under chock, men att knäppa otaliga bilder i alla situationer i hela vårdkedjan och dessutom posta detta är inte att vara i chock.
Det är tecken på ett osunt leverne där man utsätter sina barn för kränkande situationer.
Allt för likes och sina egna narcissistiska bekräftelsebehov
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in