Citat:
Ursprungligen postat av
Robbinist
Att bränna koranen är en aktion mot yttrandefriheten.
Det är att hävda att vissa yttranden ska motverkas och inte få utövas, och folk borde hindras från att ta del av det intellektuella materialet som koranen utgör. Koranen är ett yttrande i sig.
Hade man varit blankt
för yttrandefriheten i sin renaste form, då hade man ställt sig framför alla muslimer, och sagt "jag håller inte med om alla era perspektiv, men jag är beredd att ge mitt liv för att ni ska få yttra dom, sprida och utöva dom".
Märkligt att yttrandefrihetsförsvararna inte blir arga på när yttrandefriheten bränns.
Men vi vet ju alla - egentligen - att det bara handlar om hat mot mörk hy, som det alltid varit.
Koranen är en massproducerad bok som säkert finns i hundratusentals exemplar bara i Sverige. Att göra som Paludan gör och bränna ett exemplar, utgör inte på något sätt ett reellt hot mot muslimska bokförlags möjligheter att fortsätta massproducera sin dödskultsbok.
Med din logik bör alla bränningar, av alla texter av alla dess slag förbjudas, även när det sker i protestsyfte. Det håller inte. Att bränna en bok, tystar ingen.
En av yttrandefrihetens paradoxer är att yttrandefrihet även ger människor möjlighet att protestera mot yttrandefrihet (och det är ju tur det, för annars hade många av dina älskade muslimer hamnat i knipa).
Gränsen går när man via hot och våld försöker tysta andra. Det ÄR GRÄNSEN, och den har nu ännu en gång fått ge vika.
Någonstans under din ideologi, under din vilja att uppfattas som god, så förstår även du det.